Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Computerworld.dk bruger mit billede!

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ekstrabladet havde nuppet et af mine billeder samt croppet i det..

Jeg sendte en regning på hvad det ville ha kostet at lave billedet.. og så smed jeg 100% oven i fordi de havde nuppet det... jeg var flink ikke at smide endnu 100% oven i fordi de heller ikke havde krediteret mig..  

Efter jeg havde mailet frem og tilbage hvor de undskyldte for deres syge moster fik jeg en mail fra deres adm direktør som pænt sagde at jeg kunne pisse af og jeg ikke ville få nogen penge.. gik jeg til mit forbund.. og 3 dage efter ville de indgå forlig..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 22:47

Morten Madsen:
Jeg har læst det der - det står jo i tråden? Men på store sites plejer det som regel at være meget længere betingelser, men hvis det er de eneste betingelser der er - så må man jo bruge billederne som man vil - sådan som jeg forstår det.

Betingelserne er lidt længere, men til at overskue:

http://photobucket.com/terms

Der står endvidere:

So when you post it, you are telling us and all other Users that the Content really, truly is yours - no one else's - and that the posting and use of your Content does not violate the privacy rights, publicity rights, copyrights, contract rights, intellectual property rights, or human rights of somebody else. We're not responsible if it's not really yours or if you infringe on others' rights; you will be responsible if there are any costs for that.

Så ja, hvis du ikke vil have at andre skal benytte dine billeder, så skal du ikke uploade og dele fra photobucket. Der står dog, at det er hvis du gør billederne public, så andre kan se dem.

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 23:18

mrKayne:
Problemet er ganske enkelt, at du har mistet alle rettigheder til dit billede, i det øjeblik du smed det på Twitter (Photobucket)...

Ah ja - surt det med de betingelser man altid bare siger "Ja" til når man skal bruge en service. Den havde jeg ikke lige tænkt over. Derfor kunne de som minimum skrive navnet på fotografen og endnu bedre et link til siden.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:27

mrKayne:

Problemet er ganske enkelt, at du har mistet alle rettigheder til dit billede, i det øjeblik du smed det på Twitter (Photobucket)...

Men ellers, så ja - en lille "Billede: Emil Stahl", ville være dejligt.

Frygteligt vrøvl.

Det er ikke uden grund vi har en ophavsretslov i DK.

Den er overtrådt og der skal kompenseres økonomisk.

Man mister ikke sine immaterielle rettigheder fordi man uploader sit billede på nettet.

Køb ren argan olie her

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 23:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person
Send dem en faktura på 6.000 kr. Jeg kom engang til at bringe et portæt af min virksomhed på vores egen hjemmeside. Det var en cw artikel. Jeg kom til at betale 6.000 kr for at bringe historien om mig selv. Det var journalisten som tog sagen mod mig. Tariffer er sikkert blevet højere siden. Det er ca 6 år siden
Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 23:46
Det lyder vildt hvis man må begynde at tage hinandens billeder hvis de lægges På facebook. Det svare så til at jeg må begynde atbruge alle billeder som eb.dk ligger op på deres profil http://da-dk.facebook.com/ekstrabladet det tvivler jeg på at jeg kan særligt længe før journalistforbundet kommer efter mig for krænkelse af fotografs rettigheder
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 23:50

Frisch:
Send dem en faktura på 6.000 kr. Jeg kom engang til at bringe et portæt af min virksomhed på vores egen hjemmeside. Det var en cw artikel. Jeg kom til at betale 6.000 kr for at bringe historien om mig selv. Det var journalisten som tog sagen mod mig. Tariffer er sikkert blevet højere siden. Det er ca 6 år siden

Hold da op, det er sku surt..   Men jeg må nok indrømme, at det nogle gange godt tage lidt overhånd..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 23:51

Surt Frisch med den historie. Men helt sikkert, send dem en påmindelse på en eller anden måde. Du skal jo have anerkendelse for det du har lavet, men stadig, hvis man har sagt "ja" til at benytte betingelserne på eks. Twitter... så falder hammeren desværre, med at de benytter billedet der "nu" er offentligt. Sad

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 00:12

Jeg vil også give min mening..

Dette er jo ikke et mesterligt kunstværk eller noget i den stil. Det er et billede af en række domæne breve fra DK Hostmaster - så at gå overspin over de har brugt det billede ... tja.. for mig er det at være for gammelknotten

Ved da godt der er rettigheder over alt man laver og billeder man tager.. men kunne da forstå det hvis du feks. var prof. fotograf og et af dine billeder var "lånt" til en artikel - så skal der bestemt betales. Eller et af dine produkter du ikke ønskede tilknyttet til det firma som nu bruger dit materiale.

Supply Chain blæksprutte

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 00:13

Som mange af de andre siger..

Kontakt da Computerworld og gør dem opmærksom på at de benytter dit billede i deres annonce uden din tilladelse, og hør dem efter hvad de vil gør ved dette ? 

Og hvis de ikke er til at snakke med så send dem en regning. Wink

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)