Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yees så bliver man 18 år i morgen...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Heey

Jeg kan jo åbene min egen virksomhed op i morgen hvis man går efter loven, men jeg ville lige høre omkring registring af virksomheden og skal man ha cvr nr?

Jeg forventer jo kun en omsætning på maks 1000 kr om måneden behøver man så cvr nr osv?

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 13:06

Hej Michael

Tillykke med de 18 somre! :) Det er bestemt en spændende alder at nå, og kanon at høre at du vil være iværksætter.

Angående dit spørgsmål, så er det først påkrævet at du bliver momsregistreret (dvs. får cvr nummer) når du begynder at omsætte for mere end 50.000 om året. 1.000 om måneden kan derfor sagtens lade sig gøre uden at blive registreret, og du kan blot anføre det på din selvangivelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14

Hvad er en selvangivelse, undskyld men har jeg aldrig fået tror jeg ik fordi det har min mor styr på hmm ;(

Hvordan får man selvangivelse?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 13:21

Søg på google. Eller på amino's søgefunktion. Der har været RIGTIG mange debatter oppe om lige netop det. 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:25

Hej Jysk

En selvangivelse er statens måde at tjekke op på din års indtægt og de fradrag du har krav på. Det er noget vi alle slås med en gang årligt, for nogen er det let andre langt mere kompliceret at få alle tal med på den rette måde,

Det er en sport for nogen at betale så lidt i skat som muligt (Coca-Cola, McDonnals ect. er ret dygtige til ikke at betale ret meget i skat), men alle os alm. dødelige, må bare ty til lommerne og betale vores skat, nogen gør det med et smil, andre med ret sure miner, men vi slipper ikke for selvangivelsen selv om vi alle heller end gerne ser den hen hvor peberet gror gggg

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40

Min mor siger jeg først får sådan en til næste år kan det passe? og hvad gør jeg så inden

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:03

Ja tillykke med de 18 :-)

Du kan også få et cvr nummer under 18, du skal bare have aftalt med forældre at de skal skrive under.

HVIS du omsætter for mere ind 50.000 kr om året så skal du have et CVR nummer, men det giver dig og din butik mere professionalitet..

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:04

Du har en klog mor Wink

Du finder du af hvad du vil, med hensyn til jog eller eget firma SS og Så knokler du bare derud af.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:07

Det er rigtig nok med 50.000 men ikke om året... det er opsætningen for en 12 måneders periode. Så du må ikke omsætte for 40.000 dec 11 og 15.000 jan 12 eksempelvis.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15

Nu ved jeg ikke hvad du laver. Men der kan stadigvæk være en ide i at få et cvr nr. selvom du omsætter for under 50.000 over en 12 måneder periode.

Sælger du direkte til private kan du have lavere priser op til 50.000 i omsætning, da du så ikke skal hverken opkræve eller betale moms. Når du så runder 50.000 og skal momsregisteres, så kommer du enten til at tjene mindre eller opkræve mere fra kunderne. Da du så skal afregne moms. Ved at hæve priser pludselig kan du miste nogle af dine kunder fordi du derfor ikke er billigst længere.

Denne tanke er underordnet hvis du kun handler med virksomheder, da de kan trække momsen fra.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)