Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yees så bliver man 18 år i morgen...

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
men ikke om året... det er opsætningen for en 12 måneders perioden.

Korrekt, men nu er et år på 12 måneder :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja. Men det er nu alligvel en ret vigtigt detalje :-). Bare fordi vi runder 01 januar, så giver det ikke automatisk en ny periode hvor der kan omsættes for 50.000. F.eks hvis han vil rydde sne for private, hvor sæsonen løber hen over 1. januar. Der vil formuleringen "50.000 kr pr. år" reelt giver ham mulighed for at omsætte for 100.000 i en sæson, hvor formuleringen  "50.000 kr for en 12 måneders periode" vil begrænse ham til noget der er tættere på 50.000 kr. for en sæson.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:39

Casper Schneidereit:

Ja. Men det er nu alligvel en ret vigtigt detalje :-). Bare fordi vi runder 01 januar, så giver det ikke automatisk en ny periode hvor der kan omsættes for 50.000. F.eks hvis han vil rydde sne for private, hvor sæsonen løber hen over 1. januar. Der vil formuleringen "50.000 kr pr. år" reelt giver ham mulighed for at omsætte for 100.000 i en sæson, hvor formuleringen  "50.000 kr for en 12 måneders periode" vil begrænse ham til noget der er tættere på 50.000 kr. for en sæson.

Nemmerlig :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:13

Casper Schneidereit:

Det er rigtig nok med 50.000 men ikke om året... det er opsætningen for en 12 måneders periode. Så du må ikke omsætte for 40.000 dec 11 og 15.000 jan 12 eksempelvis.

Hæ hæ sandt nok, tænkte bare ikke lige på at gøre det så detaljeret sS

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55

Men jeg ville jo gerne ha registret min virksomhed i dag, også få mit eget cvr nr osv, men vi åbener jo først i morgen virksomheden alså michaels-tricks.dk kan jeg godt begynde registring i dag :=)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Buch:
Det er en sport for nogen at betale så lidt i skat som muligt (Coca-Cola, McDonnals ect. er ret dygtige til ikke at betale ret meget i skat)

McDonalds betalte DKK 38.000.000 i skat i 2007, så lidt kommer der da i statskassen den vej. Coca Cola sælger deres koncentrat til Carslberg i DK, så Coca Cola har faktisk ikke virksomhed i DK, og Carlsberg betaler mig bekendt skat i Danmark.

Jeg ved godt, det er rimelig nyt, at McDonalds betaler skat i DK, men med til historien hører, at det ikke har været ulovligt, når de ikke har betalt skat.

Det er vel en meget naturlig ting at minimere sin skattebetaling, på samme som måde det er naturligt at minimere sine omkostninger. Så længe det foregår indenfor lovens rammer, kan jeg ikke få ondt i bagdelen over, at der ikke betales skat. Så må man i stedet kigge på, hvordan det kan lade sig gøre, at der ikke betales skat - og så se på værdien af de arbejdspladser pågældende virksomhed skaber, og man vil komme til at mangle disse, hvis de forsvandt.

MVH

Thomas

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:08

Hej

Det var ikke ment på nogen som helst negativ måde, at div. firmaer har deres egen sportsgren med skattereglerne. Jeg har på ingen måde sagt de laver noget ulovligt.

Personligt syntes jeg folk går i meget små sko, hvad angår deres skat eller ej, folk bruger rigtig mange kræfter på at spare 1.000 kr årligt, når de kunne tjene langt mere ved at bruge den energi på, at finde nye kunder og derved forøge deres indtægt, væsenligt mere på lang sigt.

Mange her på Amino, med helt nye og meget små firmaer, bruger vildt meget tid på at finde små ubetydelige fradrag, som ikke har den store indflydelse på deres økonomi. At de store bruger mange kræfter på at læse og fortolke vores skattelov, er jo i sagens natur forståligt nok, jeg ville jo nok også bruge flere penge på revisor omkostninger, hvis min omsæting var et eller andet sted i det rigtig sjove niveau.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56

Jomen kan jeg godt begynde at registre min nye virksomhed i aften eller hvordan?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)