Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering af større løsning

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 05:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg mangler lidt objektiv hjælp/rådgivning fra jer, men har aldrig benyttet mig af portaler som denne, så vær' venlig og bær lidt over med mig..

Jeg arbejder som teknisk chef (ingeniør) for et mellemstort firma, som i disse dage går og taler om at udbygge firmaet med en ny afdeling.

Den nye afdeling skal varetage serviceopgaver fra industrien, (hvilke kan jeg desværre ikke sige) og vi skal af den grund have lavet et komplet "overvågningssystem" på lige fod med dem som kontrolcentralerne bruger (G4, dansikring m.m.)+ lidt ekstra.

Det komplette system skal bl.a. indeholde et program som skal bruges på nogle embedded pc'er ude ved kunderne, disse pc'er skal opsamle data fra forskellige styringer såsom PLC'er, regulatorer, elektroniske strømmålere o.s.v. og lagre dem i en database.

Fra databasen skal dataene så overføres via internettet til vores hovedkontor, ind i et "overvågningssystem" hvor disse data så skal processere til videre formål såsom:

- Rapportgenerering med information om f.eks. temperatur og strømforbrug som automatisk skal sendes til kunden

- Temperaturovervågning med alarm ved høj/lav temperatur

- Via logikker udregne forskellige ting såsom time/dag/uge/mdr/årsforbrug af strøm

- Via logikker bestemme "tilstanden" af de forskellige komponenter og enheder (f.eks. hvis strømmen siger kontinuerligt hver dag i en uge, så betyder det som regel at enheden er ved at stå af)

- Avanceret alarmbehandling med udkaldetjeneste til tredjepart ved fejl i form af fax/email/sms (hvor den pågældende medarbejder i tredjepartsfirmaets vagtordning skal kvittere for modtagelsen af alarmen