Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af logo, websites m.m.

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes ikke, at det er så forfærdeligt, det der bliver produceret hos OutpostDesign. Noget af det, er ganske rigtigt helt ude i hampen, men så har man jo som "kunde", den force at man kan vælge netop de designs fra. Helt gratis.
En anden grund til at mange af tingene er crowdede og "farvelade-amerikanske" kunne jo være, at mange af kunderne er det.
Man kan jo læse i deres beskrivelser, at de eksempelvis ønsker: "Comic Sans som font, samt nogle illustrationer af henholdsvis en blæksprutte, en musling, en søstjerne, en søhest, en krabbe samt to fisk" - klemt ind i et visitkort.

Det giver jo ikke designerne meget plads til nordisk, stilren elegance? :-)

I øvrigt er alle designerne ikke amerikanske. Jeg tjekkede tre, hvoraf den ene var amerikaner, en anden var fra Gdansk i Polen og den tredje var fra Portugal.
Så mon ikke der også lurer et par skandinaver rundt derinde?

In short:
Jeg synes at det er en fin idé.
Så kan reklamedrengene herinde, stille sig nok så meget på bagben: Men hvornår har I sidst tilbudt en kunde 10 gratis oplæg, hvorefter han/hun kunne købe nummer elleve for ca. 1000 kr.? - inkl. 5 rettelser?
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg vil ærligt sige at jeg syntes tingene som kommer ud fra Outpost er fine - navnlig set i forhold til prisen. Jeg er trods alt en af "reklamedrengene" - men derfor kan jeg jo stadig godt syntes at det er en god idé. Her i huset laver vi også selv logoer, men det er typisk også ud fra nogle ret klare retningslinier fra kunderne. Men jeg ser også kunder komme med et logo som ligner noget der er løgn (og hverken er højopløseligt, farveopdelt m.m.) som de har betalt et reklamebureau +20K for at opfinde... I den situation havde de været meget bedre stillet med at få lavet et "udkast" via f.eks. Outpost og så få nogen andre til at lave den endelige højopløselige udgave i de forskellige formater det skal bruges i.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
 
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan se at ikke alle er enige, men den side er da for GENIAL! Tak Martin

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså, teknisk set er jeg jo også en af "reklamedrengene", udlært på Den Danske Reklameskole, und alles.

Med det ude af verden - så får man også leveret logo''er osv. i vektor hos Outpost. Så man behøver ikke engang få "nogle andre" til at lave det.
Ydermere får man ofte med i prisen på et logo (kan jeg se) lige hurtigt opsat et visitkort, af nogle af designerne.

Jeg synes sgu, at det er god service - især til prisen.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/4/2005 2:29:27 AM Forfatter: Goaften  

Men jeg vil ikke anbefale danske firmaer at bruge disse grafikere. Alle de logo’er som præsenteres på siden er stort set ens. De ser ud som om de er trukket i den samme logo-automat.

Ikke enig, jeg skal til at starte firma op, og med begrænset midler, er det logisk nok man vælger en udbyder, der ikke alene kan gøre det ligeså godt, men osse til 75% under prisen herhjemme. Ligeledes skal jeg have udviklet noget software, og ved at betale ca 8000kr pr mdr  pr programmør i Indien, sparer jeg osse 10000vis af gode Danske dollars :)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en klassiker.
Folk, der med næb og klør beskytter deres fags integritet, i frygten mod globalisering? :)
Om det er programmering i indien, krus fra Kina eller grafik fra USA - så vil enhver kornfed, dansk programmør/keramiker/grafiker forsøge at pointere en forskel i kvaliteten.

... og om det så bliver enden på mig og mit fag: Jeg synes at outpost er et fedt koncept! :-)
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hvorfor skal man overhovedet have et logo?

Mit svar: Et logo skal skabe genkendelighed og sige noget centralt om virksomheden.

De to kvaliteter får man ikke, hvis alle logo’er ligner hinanden. Det typiske logo fra Design Outpost kan lige så vel anvendes af et atomkraftværk som af en helsekostbutik.

OK, ret skal være ret: Der er stor kreativitet i de logotyper, som præsenteres. (En logotype er et logo, som består af bogstaver.)

Problemet er de små tegninger, symboler, mascotter. Der er for mange globusser, stjerner, blomster, koncentriske cirkler og lyn. Kort sagt: Ting som er hurtige at tegne og finde på.

 

Er ensformigheden en konsekvens af globaliseringen? Ja, det skal nok passe. Den tendens er f.eks. allerede slået igennem når vi snakker om netbutikker. De er heller ikke til at skelne fra hinanden. Det er nogle få firmaer, som leverer standard-butikkerne. Der kan kun ændres ganske lidt på de præfabrikerede templates. Med det resultat, at alle netbutikker er ens.

Det er da en kedelig tendens.

Som iværksættere må vi ikke glemme, at hvis vi er ligeglade med den slags, så er der kun prisen tilbage, at vi kan konkurrere på.

 

Jamen havad skal man så gøre som iværksætter, når man ikke har mulighed for at spendere 20-50.000 kroner på et logo?

Man skal selv få den enkle og geniale idé. Man skal opfatte det som én af de tidskrævende opgaver, der skal være løst inden man kan starte. En opgave på linie med forretningsplanen, den kan man heller ikke købe sig til for et par tusinde kroner. Når man har fået den rigtige idé beder man en professionel grafiker rentegne logo’et. Rentegningen er til at betale. For det er den rigtige idé, der koster kassen.

Og lige præcis derfor er logo’erne på Design Outpost så idéforladte.

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo,

Dato: 12/6/2005 1:02:51 AM Forfatter: Goaften  

Man skal selv få den enkle og geniale idé. Man skal opfatte det som én af de tidskrævende opgaver, der skal være løst inden man kan starte. En opgave på linie med forretningsplanen, den kan man heller ikke købe sig til for et par tusinde kroner. Når man har fået den rigtige idé beder man en professionel grafiker rentegne logo’et. Rentegningen er til at betale. For det er den rigtige idé, der koster kassen.

 
Ja, det ville helt sikkert være en fin løsning, men det er jo langt fra alle, der er så kreativt anlagte, at de selv kan komme på den "enkle og geniale idé". Desuden er det de færreste dygtige grafikere, der vil arbejde videre med et design, som de ikke bryder sig om. Designere er ekstremt stolt folkefærd. Det må du selv kende til.
 
Jeg er heller ikke enig i, at de forskellige designs på Design Outpost er ensformige. Jo vist, det er de ofte under de enkelte opgaver, fordi de er underlagt begrænsninger/ønsker fra udbyderens side. Nu har jeg efterhånden skimmet de fleste af trådene i arkiverne - og der er mange originale, simple og elegante guldkorn blandt forslagene, der i de fleste tilfælde ville koste udbyderen en formue at få designet herhjemme.
 
Ideforladte? Hvor mange tråde har du skimmet på siden?
 
At et flertal af danske sites design er ideforladte og ensformige kan vi hurtigt blive enige om. Det skyldes nok en kombination af, at folk har et alt for ringe fokus på design og så dét, at de dygtige danske designere slipper afsted med at tage en vanvittig hyre, fordi de kan (store selskaber betaler gladeligt.. se bare DGI byen, der lige har betalt 2 mio. for deres nye logo, der består af en simpel font).
 
Nå, vi behøver heldigvis ikke være enige, men det virker ikke til at du har brugt særlig lang tid på designoutpost.com.  
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 03:09
Hvor mange stjerner giver du? :
og når dét så er sagt, af Lasse, så vil jeg quote noget andet du (goaften) sagde:
"Man skal selv få den enkle og geniale idé. Man skal opfatte det som én af de tidskrævende opgaver, der skal være løst inden man kan starte. En opgave på linie med forretningsplanen, den kan man heller ikke købe sig til for et par tusinde kroner. Når man har fået den rigtige idé beder man en professionel grafiker rentegne logo’et. Rentegningen er til at betale. For det er den rigtige idé, der koster kassen."

(hvordan laver I rigtige quotes?)

Det er jo netop det, der foregår på outpost. Lige præcis dét du beskriver dér.
.. og det er i øvrigt skyld i de dårligste logoer/websites/visitkort/flashbannere/stykker grafik derinde - at kunden, der ikke aner noget som helst om grafik, fordi vedkommende tilfældigvis har en hundesalon og er dygtig til at frisere newfoundlændere, men ikke har den fjerneste idé om hvad der sælger, rent grafisk vil bestemme.
Det er KUNDERNE der kommer med oplæggene på outpost (meget ofte).

Så ikke nok med, at det citat ikke holder i byretten, mht. Outpost's eksistensberettigelse, så er det også... meget lidt gennemtænkt, fra din side.

Jeg giver dig ret i at design er vigtigt. Personligt design er endnu mere vigtigt.
Men det er ikke alt.
Du skrev tidligere om nogle virksomheder, der iflg. dig bl.a. klarede sig godt pga. deres design - og deres evne til at tænke design ind fra starten.
Det er sandt, at de virksomheder findes - og at nogle af de største og sundeste virskomheder i verden har en designer siddende i bestyrelsen. Men du kan ikke drage en direkte parallel på den måde. De har måske en designer siddende i bestyrelsen, fordi de pludselig har både råd og overskud til at have en designer siddende i bestyrelsen - og ikke omvendt.

Der findes hundredevis af eksempler på virksomheder med dårlige navne, dårlige logoer, dårlige designs - skal vi starte med Microsoft - der har klaret sig glimrende. Der findes ligeså mange eksempler på virksomheder med gode navne, gode logoer og gode designs, der i dag er gået konkurs. Skal vi starte med "Dagen" ?.

Et flot logo, en personlig designlinie får dig kun.. så langt. Det er _ikke_ alt.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare en sjov information. Jubii har haft 3 helt forskellige logoer med tiden. Det var først i 3. leveår, at Jubii fik det nuværende logo.
Med andre ord, tag det roligt og brug pengene til noget mere væsentligt i starten, så vigtigt er det ikke!

Dbh martin
Side 2 ud af 6 (51 indlæg)