Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af logo, websites m.m.

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har helt ret jeg er en grafiker nørd og stolt af det.
Men jeg er sikker på at jeg ville finde tilslutning på diverse designskoler og bureauer og det har ikke noget at gøre med at jeg udelukkende ser tingene fra min egen vinkel...

Som jeg også nævnte, kan man være heldig og det er jo ikke nødvendigvis logoets skyld at jubii blev årets varemærke, der er sikkert også nogle andre faktorer der spiller ind (right..??). Men derfor kan logoet jo godt laves bedre af den grund.. Det gælder sikkert også brands som CocaCola, det var vist også noget som blev lavet hjemme på køkkenbordet. Men er sikkert blevet redesignet et par gange siden..

Hvis vi nu skal holde tingene op mod hinanden, der er sikkert også en grund til at Carlsberg har valgt et designbureau som Kontrapunkt til at stå for deres Global Identity og ikke bruger Design Outpost til 100$..  Ved godt at det handler om meget andet og det er også lidt det jeg gerne vil ligge vægt på når jeg skriver som jeg gør..

Bortset fra det syntes jeg at Jubii logoet er rigtigt godt.. Naivt, men det opnår sin mission.. Bøjer mig gerne i støvet for det..

Mange hilsner:
Thomas
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:09
Det overrasker mig ikke at du kan få de andre designnørder til at give dig ret ;-)))
Selvfølgelig bruger Carlskberg et anerkendt bureau, de har også meget at miste og en masse historie som skal fortælles i deres varemærke. Men en ny iværksætter skal under ingen omstændigheder betale særligt meget for et logo, det kan altid ændre og forbedres og pengene kan fint bruges til noget mere nyttigt. Så et 100$ logo er langt de fleste gange mere end rigeligt til dem.
Tak for din ros af Jubiis logo, det er jeg glad for :-)

Dbh Martin
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 18:00

Med fare for at gentage mig selv, synes jeg også at en virksomheds grafiske design generelt er rigtig vigtig. (- Men det er der jo så meget der er, når man er iværksætter....). En vigtig del af design-processen er måske at man få det gjort klart for sig selv (og grafikeren) - hvad ens budskab er.... og denne proces går man glip af hvis man køber et standard-logo-design - uanset pris.........

- Personligt ville jeg gerne lægge et par tudsinde for at få en dansk grafiker ind over hvis jeg kunne få et godt mod/medspil.....men det kommer naturligvis an på produktet der sælges - og hvor god man selv synes man er - og hvor meget tid man selv har til at fifle med det...........Som med alt andet er ggrafisk design jo også et håndværk. Til gengæld har jeg erfaret at det ofte kan løbe op i over 10.000 (30.000 er et udmærket bud) hvis man skal rundt om hele virksomehedens grafiske identitet ..d.et kan virke overvældende, og man iværksættere kan måske godt udskyde denne del til et senere tidspunkt. Men hvis man fx. sælger lækkker tøj eller dyre deisnger-møbler, er der nok ingen vej udenom..........

NB: I øvrigt synes jeg LogoMotiv er et rigtigt fint & sjovt navn - og let at huske - så tillykke med det :-)
Martin
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 19:07

Martin Thorborg: ”Hvis en dansk iværksætter betaler 30.000 kr. for et logo han kunne have fået for 100$ (Jeg siger ikke det altid er sådan) så er han blevet det mindre konkurrencedygtig og måske lukke eller sælge færre varer.”

fficeffice" /> 

Kunne man ikke sige noget tilsvarende om et virusprogram f.eks.? Hvorfor give 300 kroner for VirusFighter, når man kan downloade gratis virusprogrammer på nettet? Gør VirusFighter så ikke også iværksættere mindre konkurrencedygtige?

Og sådan kunne man blive ved... med andre softvare-produkter. Og med andre rådgivere. Det plejer at være god latin her på Amino, at det godt kan betale sig med professionel assistance fordi man i længden sparer både tid, bekymringer og penge. Hvorfor gælder det ikke når vi snakker logo og grafisk assistance?

mvh. Bo Jensen

butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:03

Hvis jeg var nystartet, ville jeg heller ikke betale 300 kr. for VIRUSfighter (vi sælger det forøvrigt for 190 kr.) Jeg ville finde et gratis program og bruge pengene på noget der var vigtigere.
Jeg er stor fortaler for at gøre tingene rigtigt, men i den rette rækkefølge. I Jubii brugte vi også senere nogle hundrede tusinde kroner på at arbejde med værdier som vi "klistrede" på logoet, men da havde vi også råd til det. Jeg vil helt klart mene at man er blød i roen hvis man bruger mange penge på et logo i starten, med mindre det er helt essentielt at det spiller 1 million, men det gør det sjældent.
Jeg er bare hammer træd af alt den snak om at logo, payoff og alt det skrammel skal være så perfekt fra start af. Inden for de næste måneder skifter vi firmanavn og logo i SPAMfighter vil jeg tro og det er der aboslut intet problem i. Vi startede billigt op og har nu en million brugere og vores penge er brugt der hvor de gør bedst gavn, nemlig på servere og medarbejdere..

Dbh Martin

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 03:58

Jeg mener at vide, at hver gang et firma skifter navn, logo, emballage-look eller grafisk identitet, så koster det kunder. Nænsomme moderniseringer er OK, men for voldsomme ændringer skaber usikkerhed hos kunderne. Den tillid, som firmaet har opbygget hos kunderne bringes i fare. Kunderne tænker: Hvad er der sket med det firma, som jeg kendte? Er det her et nyt firma? Eller er de blevet købt op? Har de skiftet ejer? Kan jeg så stadig stole på dem?

fficeffice" /> 

Derfor er det vigtigt med et godt og holdbart navn og logo fra starten. For man kan ikke lave nænsomme moderniseringer af et logo, som var noget lort fra starten.

Det er derfor, at de store firmaer er meget forsigtige, når de får deres logo’er og grafiske identitet moderniseret. Gode eksempler er CocaCola og Shell. Det er også derfor at man ser, at firmaer der bliver slået sammen – i en lang overgangsperiode – forsøger at fastholde dele fra begge de gamle firmaer. Derfor kan man opleve stormagasiner med 4 navne og advokatfirmaer med 8 navne i firma-navnet.

Kundernes loyalitet og tillid hænger tit fast i firmaets navn og logo. Og firmanavn og (et godt) logo hænger sammen. Derfor.

mvh. Bo Jensen

butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 08:51

Vedr. Designoutpost vil jeg lige fremhæve en anden side:

Konceptet er stort set identisk med Designoutpost, dog er der nogle radikale forskelle. For det første er der som regel MANGE flere der tilmelder sig opgaverne, for det andet fungerer det i højere grad som en konkurrence - hvilket betyder man ikke kan se de andres forslag før konkurrencen er forbi. Jo man har ikke mulighed for at få ændret småting undervejs, tilgengæld er variationen så det meget større - og kvaliteten mener jeg ligger væsentligt over designoutpost. Logoerne er ikke nær så amerikaniserede.

Når konkurrencen er overstået er det muligt for alle at give de forskellige logoer karakter over nogle dage - derved har man som kunde også mulighed for at se hvad andre syntes er fedt.

Vedr logo eller ej fra start mener jeg helt klart det afhænger af hvilken branche du starter i. En lille lokal vognmand i nørreudgård er ikke så afhængig af en god grafisk identitet som en nyopstartet modebutik i storbyen. Og hvor vognmanden let ville kunne skifte logoet ud hen ad vejen, vil for store ændringer i modebutikkens logo/identitet skabe forvirring (som en anden også skrev).

Mvh
Regin

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:45
Dato: 4/13/2006 3:58:11 AM Forfatter: Goaften

Jeg mener at vide, at hver gang et firma skifter navn, logo, emballage-look eller grafisk identitet, så koster det kunder. Nænsomme moderniseringer er OK, men for voldsomme ændringer skaber usikkerhed hos kunderne. Den tillid, som firmaet har opbygget hos kunderne bringes i fare. Kunderne tænker: Hvad er der sket med det firma, som jeg kendte? Er det her et nyt firma? Eller er de blevet købt op? Har de skiftet ejer? Kan jeg så stadig stole på dem?

fficeffice" />

Derfor er det vigtigt med et godt og holdbart navn og logo fra starten. For man kan ikke lave nænsomme moderniseringer af et logo, som var noget lort fra starten.

Det er derfor, at de store firmaer er meget forsigtige, når de får deres logo’er og grafiske identitet moderniseret. Gode eksempler er CocaCola og Shell. Det er også derfor at man ser, at firmaer der bliver slået sammen – i en lang overgangsperiode – forsøger at fastholde dele fra begge de gamle firmaer. Derfor kan man opleve stormagasiner med 4 navne og advokatfirmaer med 8 navne i firma-navnet.

Kundernes loyalitet og tillid hænger tit fast i firmaets navn og logo. Og firmanavn og (et godt) logo hænger sammen. Derfor.

mvh. Bo Jensen

butik Go’aften

www.goaften.dk

Jeg siger heller ikke at det er smart, men mit budskab er at man skal prioritere sin tid og sine penge. Jeg kender mange iværksættere der bruger uger og måneder på logo, navn m.m. Når de så skal starte biksen er pengene brugt og produktet er blevet for ringe. 
For at slå det fast, er jeg helt enig i at desing, logo m.m. er meget essentielt for de fleste forretninger, men det er andet der er uendeligt meget vigtigere de første par år.

Forøvrigt er det meget sjovt at se, at der faktisk er et par stykker der har købt hos Outpost tingen. Jeg har sat et affiliatelink på det og får derfor procenter hver gang nogle køber. Så i kan glæde jer over at jeg nu har til en kasse kolde, dog desværre kun fra Netto, men lidt har vel også ret :-)))

Dbh Martin

Dbh Martin
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 11:01

Martin.. Nu er det ikke fordi at jeg ikke vil unde dig dine øl fra Netto..

Men det kunne være at snart jeg skulle smide et tilbud på lidt Logo her på Amino, inden der er flere der følger dine råd her..

Hos mig for man nemlig både rådgivning og og god gammeldags service og til en pris hvor alle kan være med..

Mange påske hilsner:
Thomas
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:04
Dato: 4/13/2006 11:01:07 AM Forfatter: TNT Factory

Martin.. Nu er det ikke fordi at jeg ikke vil unde dig dine øl fra Netto..

Men det kunne være at snart jeg skulle smide et tilbud på lidt Logo her på Amino, inden der er flere der følger dine råd her..
Hos mig for man nemlig både rådgivning og og god gammeldags service og til en pris hvor alle kan være med..
Mange påske hilsner:
Thomas

Jamen du skal da være så inderligt velkommen, jeg kan nok godt finde ud af at købe mine øl selv :-)
Det var nu mere et eksperiment for at se hvor mange der egentlig følger de råd man giver og dertil syntes jeg at konceptet er genialt.
Men giv du bare en god pris på et logo og lad os se nogle af dem du har lavet. Jeg står og skal lave et nyt en af dagene.

Dbh Martin
Side 5 ud af 6 (51 indlæg)