Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af logo, websites m.m.

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse,
 
Det er rigtigt ... der er endnu ikke logo eller bomærke - endnu (én ting er at få det designet, noget andet er at få det integreret på en standard hjemmeside & webshop).....Undskyld hvis det kunne opfattes sådan
..... og ja: selvfølgelig skal logo''et også bruges dér, men i første omgang var brochure, brevpapir m.v. vigtigere (og webshoppen skal først promovores og være endligt køreklar til april, når sommerkollektionen lander .....)....
 
 
Martin
 
Martin
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Istedet for at se alle faresignalerne for at der er muligheder for billigere logobyggere, skal vi som designere bare blive bedre til at sælge os selv - længere er den ikke.

Vi laver selv en del logoer, og fokus går meget på de punkter Goaften har omtalt. Er dog på ingen måde skræmt af logoer til 200$ fra USA, til trods for at vi sælger dem noget dyrere end det.
Om hovedparten ligner USA stilen lidt meget? Jo - sjovt nok... Men har på samme måde haft kunder i Asien der mente at vi skulle skrue lidt ned for euro-looket? Mon ikke der er lidt at lære på begge fronter...

Logoer (og generel grafisk design for den sags skyld) er for vores vedkommende et slutprodukt af en længere proces, hvor der diskuteres målsætning, identitet, vision, marked, konkurrenter, muligheder, trusler osv osv. Og når man først har været den proces igennem, er det svært at lave noget som kunden siger nej til - forholdet ER opbygget!

...mht pris, aftaler man jo typisk også et prisleje først - og ligger typisk også en hel del lavere for iværksættere. Det er jo kun en god forretning, hvis den er god for både køber og sælger.

Hilser konkurrence fra nye fronter velkommen! Se mulighederne i stedet for truslerne!
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/17/2006 12:30:41 AM Forfatter: netMedia.dk Hilser konkurrence fra nye fronter velkommen! Se mulighederne i stedet for truslerne!

 
Se, det er en holdning, jeg kan lide!
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt som når man hører 2 programmører diskuterer om php er at foretrække frem forperl
eller microsoft er bedre end linux. Mht. logoer og design - ser man jo lige så mange danske websider, som er bygget op omkring templates - CMS osv. Om der så har været kælet ekstra for disse med henblik på at leverer et type dansk design skal jeg ikke kunne sige men slutresultat er jo stadig at 100vis af sider ligner hinanden hvadenten det er dansk cms software eller udenlandsk.

Min pointe er, at man er meget snæversynet hvis man absolut fastholder sig på php frem for perl eller for den sags skyld på dansk designet logoer frem for billigere og nye koncepter. Lige som der blev sagt i en tråd, ''at danske logoer bliver gennemanalyseret og skræddersyet'' så må det vel også handle om, at man analyserer lidt på sit site/ide/formål/forretning osv - og her kunne det jo være, at et billigt udenlandsk fremstillet logo ville være fint nok at bruge (altså spare penge). -

I mine øjne er der typisk stor forskel på, om du har et produkt som er unikt og derfor kræver ekstra
opmærksomhed mht. markedsføring/brand eller om du har en webshop hvor du sælger et standard produkt. Dermed ikke sagt, at forretningen ikke skal brandes/markedsføres. Tror personligt jeg hellere ville spare lidt penge på design og logo mht. en webshop og så satse de penge på kvantiteten - dvs flere webshops op at køre (hvis der er tale om standard produkt). Man kan jo stadig få en pæn og præsentabel shop op at køre ved brug af billigere logos og design.

Fra Faaborg
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ligeledes anbefale www.nylogo.com - de har efterhånden lavet en del logoer til et par "hobby" firmaer jeg roder lidt med...
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Idét jeg først undskylder at jeg ikke var opdateret mht. min kones netshop/webside der pt. ikke har fået integreret logo & navnetræk (de der standard-shops fra Dandomain & Scannet er som sådan ret smarte ... men der er bare visse begrænsninger...men det skal nok blive løst inden den 1. april hvor ballade.nu for alvor går i luften), vil jeg bare nævne at jeg faldt over det hér tilbud på logo/visitkort m.v.:

 
 
Check evt. deres referencer, og se om det er noget for dig...en lav pris er som bekendt en god ting, men visse ting kan også købes for billigt (ikke at det nødvendigvis er tilfældet hér).
 
-... Og så i øvrigt give nogle af den andre debattører ret i at i de fleste brancher vil et logodesign ikke være afgørende. Men i de tilfælde er det måske smartere helt at undvære logo/bomærke/m.v. og så holde sig til en heeeelt enkelt skrifttype (fx. Ariel)...og med enkle farver, fx. sort på hvid baggrund (OK, måske er jeg lidt for minimalistisk, men personligt synes jeg at enkelthed & læsevenlighed kommer i første række.....).....
 
Personligt tror jeg fx. at Amino ville fremstå endnu bedre & få flere debattører/læsere/"kunder"hvis skriftypen blev modificeret...(og alle de sjove, men i starten meget forvirrende stillingsbetegnelser, fx. "Klemmesamler af 1. grad" blev fjernet, og erstattet med reelle oplysninger ("Iværksætter", "selvstænding", "Er på vej til at blive IVer",  etc...) - men det var jo lige et sidespring............
 
Forza Amino!
 
 
Martin
 
Martin
Fra Århus C
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil lige give mit besyv med her.
Jeg var inde på Martin Thorborgs hjemmeside igår aftes og blev lidt skuffet over at se ham anbefale Design Outpost. Da han jo burde støtte danske iværksætteres (grafikere) eksistensgrundlag og ikke henvise til et produkt økonomisk der nærmest kan sammenlignes med børnearbejde i asien.
Så tjekkede jeg Design Outpost ud og faldt helt ned igen.
Kvaliteten af logoerne jeg så, var meget blandede, mange flotte og mange hæslige. Jeg vil sige at chancen for at designe et logo med et forkert budskab er til stede, da kontakten er ret begrænset - kunde og designer imellem.
Til sidst vil jeg sige at de folk der designer logoer på denne side umuligt kan være professionelle, da man jo i det lange løb ikke kan leve af at designe for 100$ man ikke engang er sikker på at score.
Min dom over Design Outpost: En legeplads for hobby-grafikere og semiseriøse forretningsfolk

Rasmus

www.logomotiv.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/12/2006 12:24:08 PM Forfatter: Logomotiv Jeg vil lige give mit besyv med her. Jeg var inde på Martin Thorborgs hjemmeside igår aftes og blev lidt skuffet over at se ham anbefale Design Outpost. Da han jo burde støtte danske iværksætteres (grafikere) eksistensgrundlag og ikke henvise til et produkt økonomisk der nærmest kan sammenlignes med børnearbejde i asien.

Se der er vi bare ikke enige. Jeg er ikke sat i verden for at yde protektionistisk hjælp til danske grafikere eller andre for den sags skyld. Vi lever i en globaliseret verden og det gælder om, med respekt for etik m.m., at udnytte de muligheder det giver. Hvis en dansk iværksætter betaler 30.000 kr. for et logo han kunne have fået for 100$ (Jeg siger ikke det altid er sådan) så er han blevet det mindre konkurrencedygtig og måske lukke eller sælge færre varer.
Så sådan ser jeg på tingene!

Dbh Martin


 
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..
Nu må jeg lige deltage lidt i denne debat..
Personligt ved jeg ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til sider som Outpost.. Syntes det er lidt diffust og kan ikke forstå at man som firma eller iværksætter vil overlade noget så vigtig som sit logo til tifældige. Især nogen man ikke har haft en personlig snak med inden og haft mulighed for at forklare sit firma idegrundlag osv.
Priserne herhjemme på logodesign, udarbejdelse af brevlinie osv. koster jo normalt ikke en bondegård. Personligt tager jeg ikke 30.000 for det, men tager til gengæld heller ikke 100$ for et logo.
 
Men det er også lidt sjovt med sådan noget som grafisk design, alle har en mening om det, men alligevel prioterer man det ikke særligt højt. Et meget godt eksempel er den webside jeg kom til at kommentere her på forummet som alle roste til skyerne, men som jeg kunne se var fyldt med grundlæggende fejl rent grafisk.. Det er sikkert den samme problematik når man får sit logo via sider som outpost. Man mangler rådgiviningen og kommer til at vælge et logo ud fra sin egen personlige smag. Ikke fordi at der er noget i vejen med personlig smag, men hvis man ikke er uddannet grafisk designer eller ligende, kan man altså ikke se alle mulighederne og mangler tit og ofte overblikket omkring dette..
 
Det er lidt som at købe nyt køkken o.lign. På trods af at man har en mening om hvordan ens nye køkken skal se ud, vil man godt have noget rådgivning inden man vælger.
Sådan burde det egentlig også være når man skal vælge grafisk identitet til sit lille barn.. ( Firma ) Syntes jeg ihvertifald..
 
Men man kan selvfølgelig være heldig..
 
God påske til alle her på Amino..
 
Mange hilsner:
Thomas
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/12/2006 2:13:57 PM Forfatter: TNT Factory
Hej..
Nu må jeg lige deltage lidt i denne debat..
Personligt ved jeg ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til sider som Outpost.. Syntes det er lidt diffust og kan ikke forstå at man som firma eller iværksætter vil overlade noget så vigtig som sit logo til tifældige. Især nogen man ikke har haft en personlig snak med inden og haft mulighed for at forklare sit firma idegrundlag osv.
Priserne herhjemme på logodesign, udarbejdelse af brevlinie osv. koster jo normalt ikke en bondegård. Personligt tager jeg ikke 30.000 for det, men tager til gengæld heller ikke 100$ for et logo.
Men det er også lidt sjovt med sådan noget som grafisk design, alle har en mening om det, men alligevel prioterer man det ikke særligt højt. Et meget godt eksempel er den webside jeg kom til at kommentere her på forummet som alle roste til skyerne, men som jeg kunne se var fyldt med grundlæggende fejl rent grafisk.. Det er sikkert den samme problematik når man får sit logo via sider som outpost. Man mangler rådgiviningen og kommer til at vælge et logo ud fra sin egen personlige smag. Ikke fordi at der er noget i vejen med personlig smag, men hvis man ikke er uddannet grafisk designer eller ligende, kan man altså ikke se alle mulighederne og mangler tit og ofte overblikket omkring dette..
Det er lidt som at købe nyt køkken o.lign. På trods af at man har en mening om hvordan ens nye køkken skal se ud, vil man godt have noget rådgivning inden man vælger.
Sådan burde det egentlig også være når man skal vælge grafisk identitet til sit lille barn.. ( Firma ) Syntes jeg ihvertifald..
Men man kan selvfølgelig være heldig..
God påske til alle her på Amino..
Mange hilsner:
Thomas


Eller også er du grafiker nørd og ser tingene fra din egen vinkel. Nike''s logo kostede så vidt jeg ved under 100$. Jubii''s logo lavede vi på selv på under 1 dag og det blev kåret til årets varemærke. SPAMfighter logoet blev til på et par timer og grafikeren fik så vidt jeg husker 500 kr. for det.
Jeg siger ikke at design ikke er vigtigt, jeg siger blot at vi alle ser på tingene forskelligt og det skal der være plads til...

Dbh Martin
Side 4 ud af 6 (51 indlæg)