Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af logo, websites m.m.

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fandt et meget cool website: Design Outpost hvor man kan få designet logo m.m.
De bliver anbefalet af gutterne på ASP som siger at det er et super cool sted.
Man forklarer hvad man vil have lavet og tilbyder en pris, hvorefter mange designere går i gang med at lave opgaven. Når de er færdige, vælger man det man kan lide og betaler kun vinderen.

Meget sjovt koncept.

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da et super koncept !!

Kender du noget til ca. priser for f.eks et design af logo. Ved godt det kan variere.

Tilmeldt 27. Aug 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon koncept... :) Hvorfor har en af os ikke fundet på det. :)

Ser ret interessant ud, så jeg tror jeg vil prøve dem næste gang jeg skal have lavet et logo, website, template eller hvad jeg nu skal bruge. :)
 
-Per
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Smart side, www.webhostingtalk.com har også en del der tilbyder samme tjenester efter samme princip.

Casper: Kig lidt i deres forum, der er masser af eksempler på priser og færdige resultater, og de ser ikke engang så tossede ud :)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo intet mindre end genialt! Mange tak for linket.
 
Hvis jeg havde fået det for et år siden, ville de sporadiske grå stænk formentlig ikke ha'' formeret sig i mit hår.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/1/2005 9:38:29 PM Forfatter: Sune Christesen :Kig lidt i deres forum, der er masser af eksempler på priser og færdige resultater, og de ser ikke engang så tossede ud :)


Ja 200$ for et logo er da en fuldt ud acceptabel pris. Selv det for 2000-2500 herhjemme - så er den fidus hjemme
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Desuden får du tit flere logo designers
foreslag at vælge imellem. (+ en masse
variationer af det logo du vælger).

Jeg har endnu ikke selv brugt servicen,
men har tit set emnet komme op i ASP.

Planlægger selv bruge det... Min side
kunne godt bruge et lidt mere crisp look :-D

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Jeg tog lige et kig på Design Outpost, som Martin Thorborg henviser til. Konceptet er genialt, ingen tvivl om det. Det ser ud til at kunne give et lille bidrag til nogle freelance grafikeres indtægt. Og guderne skal vide, at det er svært at klare sig som freelancer.

Men jeg vil ikke anbefale danske firmaer at bruge disse grafikere. Alle de logo’er som præsenteres på siden er stort set ens. De ser ud som om de er trukket i den samme logo-automat.

Stilen i dem er klinisk og upersonlig og umiskendeligt amerikansk.

At lave et logo kræver indsigt i den kultur, hvor logo’et skal gøre sin virkning. Dvs. at danske logo’er skal laves af danske designere. Og danske logo’er ude i verden skal afspejle dansk kultur, dansk kvalitet og danske værdier.

Den danske design-tradition har frembragt logo’er, som er meget enkle og som ligger meget langt fra det detaljerede fnidder-fnadder, som disse amerikanske grafikere fremviser. Gode danske logo’er er meget stærkere i deres udtryk og virker derfor bedre og er lettere at genkende.

Sæt ikke denne gode, danske tradition over styr.

Min baggrund for at skrive ovenstående er, at jeg selv har arbejdet som grafisk designer og tegnet logo’er, da jeg gennem 10 år var medejer af en grafisk tegnestue.

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror nok, at der er en gammel tradition i folkestyret om, at man gav en 10 øre til en særligt god taler. Nu er dette ikke folkestyre - og det med de 10 øre er lidt svært. Men hvor har du dog evig ret, Bo!

Jeg forstår til fulde, hvor svært det kan være for en nyetableret at afsætte de fornødne midler til professionel bistand til logo, design, web osv. Men måske begår div. rådgivere, banker m.fl. en fejl, når de ikke "kræver" plads til disse poster i et budget...
 
 Der var en brygger i Valby, en smed i Bjerringbro og en farmaceut på Frederiksberg. Alle tre ville være selvstændige, og alle tre tænkte design ind fra dag 1.  
I dag hedder de tre virksomheder Carlsberg, Grundfos og Novo Nordisk.

Det, jeg vil sige med ovenstående citat (kan ikke huske, hvor jeg oprindelig fandt det), er blot, at der som regel er en årsag, når du sidder med en brochure, en tryksag, et logo eller en hjemmeside og får "den der fornemmelse" af noget godt - og det er design.
 
Et lille eksempel fra det virkelig liv: For ikke så længe siden bad en af vores kunder os om at vurdere, hvorledes de kunne øge salget på deres webbutik. Vi testede lidt - helt uvidenskabeligt på nogle få udvalgte "testere" - og foreslog så et redesign, som vi budgetterede til ca. 6.000 kr. ekskl. moms. Det sagde kunden ja tak til, og i dag kan der konstateres en fremgang i omsætningen på shoppen på godt 70%! Der blev IKKE ændret på andet end designet..
 
Nå - det var bare min 25 øre i den debat - og baseret på, at det er synd og skam at alt for mange vurderer pris FØR de vurderer det udbytte, de kan få.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig i at et tiltalende og udtryksrigt design er super vigtigt. Særligt for os visuelt prægede kreaturer, som der unægteligt findes mange, hvis ikke et flertal af blandt folket.
 
Jeg er dog ikke enig i, at designerne på Design Outpost ikke formår at lave andet end typiske amerikanske designs. Der er adskellige eksempler på logoer i arkiverne, som er enormt stilfulde, "lige i øjet" og uden al den tingeltangel som præger de amerikanske designs.
 
Du får ikke meget logo for $200-$250 herhjemme - og da slet, slet ikke noget i den kvalitet, flere af designerne på Design Outpost leverer.
Side 1 ud af 6 (51 indlæg)