Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du enig i at Liberal Alliance skal vinde?

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Majbritt Jacobsen:

Man ser og hører det man vil se og høre :)

Personligt synes jeg godt om mange af LAs idéer - men brugerbetaling på lægehjælp bryder jeg mig bestemt ikke om.

Jeg ved godt, at nogen nu vil sige, at ALLE har da 100 kroner til et læge besøg - men det er det IKKE alle der har. Det forslag er i mine øjne udtryk for en dyb arrogance og mangel på empati, som får mig til at sætte mit kryds et andet sted.

Din holdning, som mange jo har, er desværre udtryk for at du vel ikke helt forstår hvordan systemet fungerer. Der er jo brugerbetaling på lægebesøg allerede - du betaler gennem skatten - og jeg kan garanteren dig for at rigtig mange mennesker betaler langt mere for et lægebesøg gennem skatten end de 100 kr.

Og jo, alle har 100 kr til lægebesøg med mindre man er misbruger eller psykisk syg og som følge af det komplet uansvarlig.

Der vil i lægeløftet altid ligge en garanti for behandling af syge mennesker, om de har penge eller ej, sådan er det også i selv USA, hvor illegale indvandrere bliver behandelt GRATIS når de møder op på skadestuen. Sådan vil det også være i Danmark og det er oplagt at lave en lov der siger at ingen kan skal nægtes lægehjælp og at nogle grupper - fx kronisk syge og folk helt uden penge (hjemløse, psykisk syge osv.) - er undtaget. Men vi kan ikke græde over at folk prioriterer smøger, chips og cola over deres helbred. Giv dem behandlingen men eftersend girokort.

Du må jo også forstå at brugerbetalingen ikke står alene. Pengene skal jo bruges til skattelettelser og det vil jo give alle et større rådighedsbeløb og mere frihed.

Netop friheden er vigtig her, da brugerbetaling også vil øge konkurrecen blandt privat praktiserende læger, som i dag har det alt for godt og spekulerer for meget i at få så mange som muligt gennem svingdøren. Hvis vi får brugerbetaling vil vi begynde at stille større krav til de privat praktiserende læger og det vil være godt for konkurrence og derved det produkt det tilbydes (bedre konsultation).

Brugerbetaling og privat initiativ på sundhedsområdet handler faktisk mindre om økonomi og mere om at sætte patienten i fokus i stedet for systemet og lægerne.

Hvorfor forventer danskerne ikke at kunne have et frit valg på et frit marked når det gælder sundhed? Det er vel de færreste der ville stille sig tilfreds med ikke at kunne vælge advokat i en straffesag fx?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:33

1CLICK.DK:
Jeg synes personligt LA har gode chancer for at vinde da jeg selv er med på freedom. Og det tror jeg mange af jer er, kan nogen begrunde hvorfor de skulle være dårlige for har aldrig rigtigt i medierne indtil videre hørt dårligt om dem, og er der overhovedet noget skidt ved LA ?

For at svare dig direkte, så synes jeg, at partiet er blevet bedre nu hvor cirkusgøglerne har forladt det (Kolind: Skattefrihed på Fyn, etc). Det er stadig et lille parti, dvs. de kan fysisk ikke dække alle kompetenceområder lige godt (jeg tror ikke på, at ét menneske kan være verdensmester i alt). Det større partier har fordel af større erfaring, hvilket kunne trække ned på LA.

På det personlige plan er jeg ikke enig i sænkning af skatteloft (som et ideologisk princip). Jeg er ultra-selvstændig og meget borgerligt anlagt, men er imod tiltag, som danner a og b-hold.

Ligesom at det gavner vores samfund, at der kun er én lov, der gælder alle, og ikke flere love som du frit kan vælge mellem, så mener jeg, at visse samfundsydelser bedst ydes ud fra ensartet offentlig forvaltning, baseret på humane omsorgshensyn og ikke økonomiske.

Dbh. Aleksander

Tilmeldt 29. Jul 10
Skrevet kl. 11:34

Hamburg1991:

Just Do It:

Alle dem der stemmer rød mangler seriøst økonomisk forstand.

Alle dem med seriøs økonomisk forstand, stemmer på at systemet bliver ændret, for det er der problemet ligger, populister som AS er der ikke en pind klogere en andre politikker på det område (Måske med få undtagelser) Big Smile

Som Mogens Nørgaard siger, hvis du stemmer rød blok "er forskellen den samme" - hvis du stemmer blå blok "er forskellen den samme, Hvis du stemmer på noget andet "er forskellen den samme"

I nyere tid har der mig bekendt kun været en politiker, med tilstrækkelig økonomisk forstand, til virkeligt at gøre noget fremad rettet brugbart for Danmark. hvis du blader lidt i historie bøgerne vil du sikkert kun finde ud af hvem jeg mener Idea

Du kalder Anders Samulsen for populist i samme sætning som du taler for rød blok!

Det er simpelthen grinagtigt!

Liberal Alliance har om nogen været det ENESTE parti der er kommet med udspil der er upopulære (men rigtigt) i den brede befolkning!

Venstrefløjen derimod slynger om sig med populustiske argumenter hvor løsningen altid er 'flere penge' til hvad som helst. Hvor pengene skal komme fra i en historisk økonomisk krise er åbenbart ikke så vigtigt, når bare den magelige vælger kan gå i seng og tro sig sikker på at der stadig kan kræves dagpenge, efterløn, børnepenge og hvad ved jeg.

Villy Søvndal tager tæten i populistiske falske udsagn, hvor det nu viser sig at SAMTLIGE af Villy Søvndals udsagn ikke holder ved gennemgang. (http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/215084/det_kniber_med_at_holde_sig_til_fakta_for_soevndal.html)

Men hvad skal vi med fakta? Det handler om følelser og empati og 'i hvor er vi gode' på venstrefløjen.

Lad os se hvor langt empatien holder når Danmark går statsbankerot som Grækenland og der SLET IKKE er råd til velfærd.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 11:34

Grin du bare, det er sundt! Endorfiner du ved..

MikaelBrorson:
No shit sherlock, det kaldes en finanskrise, og den havde været ligeså slem hos socialdemokraterne; ligesom i resten af verden!

Nu har finanskrise ikke noget med den offentlige sektor i Danmark at gøre, og helt enig, den havde nok ikke været mindre under A. Men det kan jo unægteligt undre at regeringen så ikke har gjort noget ved det i de 10år man har siddet ved magten, ennda med farmand Fogh ved styret der skal nok helt overliggende ændring af tankegangen til ligemeget om man stemmer det ene eller andet.

Vi venter så stadig af effekten og håber på vækst, hvordan gik det med SP pengene f.eks? skal jeg svare eller vil du?

MikaelBrorson:
Det må jeg nok sige - "halvere med 50%". Den skal da vist lige omformuleres ;-) jeg har svært ved at forstå din pointe med at fjerne 75% af Folketingets pladser; det kan man jo ikke bare sådan. Hvis man kunne andmelde et indlæg for at være for useriøst, så tror jeg det var dette! 

Det må du da gerne anmelde, så skal jeg vel også i fængsel som i Rusland for at sige min mening og komme med forslag, hvor liberalt var det du var? At du ikke forstår det beklager jeg det ellers en meget liberal og markedsorienteret måde at lede på idag..... Performance Management med et glimt i øjet, og det sjove er den virker uanset farve og parti. Skulle det være forbigået din næse, så interesserer jeg mig ikke for farver men for løsninger.

- Så kære Mikael, lige meget hvad, så kommer du og jeg til at betale om vi vil eller ej om det bliver rødt eller blåt... Husk at tjene lidt penge, vi skal snart af med dem igen Stick out tongue

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 11:40

Aleksander:
nu hvor cirkusgøglerne har forladt det (Kolind: Skattefrihed på Fyn, etc).

Lars Kolind foreslog ikke skattefrihed på Fyn. Han foreslog 40% skat.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:45

Tommy Krabbe:
Lars Kolind foreslog ikke skattefrihed på Fyn. Han foreslog 40% skat.

Du har ret, der skulle have stået -nedsættelse.

My bad, Aleksander

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Erik Hamre:
Din holdning, som mange jo har, er desværre udtryk for at du vel ikke helt forstår hvordan systemet fungerer. Der er jo brugerbetaling på lægebesøg allerede - du betaler gennem skatten - og jeg kan garanteren dig for at rigtig mange mennesker betaler langt mere for et lægebesøg gennem skatten end de 100 kr.

Nå ja, selvfølgelig - jeg er jo heller ikke så kvik - det er da et argument man må bøje sig for.

det er fair nok, at du er af en anden  holdning. men jeg vil hellere betale lægebesøg - både mine og andres - over skatten end ved at indføre brugerbetaling. At det så skyldes, at jeg ikke fatter en pind - det må så stå for din regning.

At jeg så påstår, at du ikke har en særlig stor indsigt i, hvordan de fattigste familier i Danmark lever, når du tror det udelukkende handler om fejlprioriteringer - ja det står så for min regning.

Forøvrigt er jeg også ligeglad, om det handler om fejlprioriteringer. Det skal dælme ikke gå ud over Marcus på fire, at hans mor prioriterer forkert. 

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 11:52

Erik Hamre:

Hamburg1991:

Just Do It:

Alle dem der stemmer rød mangler seriøst økonomisk forstand.

Alle dem med seriøs økonomisk forstand, stemmer på at systemet bliver ændret, for det er der problemet ligger, populister som AS er der ikke en pind klogere en andre politikker på det område (Måske med få undtagelser) Big Smile

Som Mogens Nørgaard siger, hvis du stemmer rød blok "er forskellen den samme" - hvis du stemmer blå blok "er forskellen den samme, Hvis du stemmer på noget andet "er forskellen den samme"

I nyere tid har der mig bekendt kun været en politiker, med tilstrækkelig økonomisk forstand, til virkeligt at gøre noget fremad rettet brugbart for Danmark. hvis du blader lidt i historie bøgerne vil du sikkert kun finde ud af hvem jeg mener Idea

Du kalder Anders Samulsen for populist i samme sætning som du taler for rød blok!

Hvor taler jeg om rød Blok?

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:39

den med anmeldelsen var nu en joke;-) og det håbede jeg da egentlig også halveringen af folketinget var! Nu må du hjælpe mig lidt her - hvordan har Performance Management noget med en halvering folketinget at gøre? Og forresten, ja nu ved jeg ikke om jeg nævnte det før, vi behøver ikke at komme af med penge (medmindre vi får en rød regering) - man vil ved at sænke skatterne få gang i acceleratorer og multiplikatorer i Danmark, som vil skabe vækst. Det er simpel makroøkonomisk tænkning!

- Så kære ExpertInnovation (nu kender jeg jo ikke dit navn :-)), du kommer ikke nødvendigvis af med penge. For jeg tror nu engang på at Anders Samuelsen og Co. tør føre deres ideer ud i livet; det har de jo forsøgt så godt som muligt indtil videre. Så tjen du bare penge, men jeg tror ikke du kommer af med så mange som du påstar - og husk, som Tottenham jo altid siger: "Audere est Facere" - det er det som Liberal Alliance har fattet! :-D

Tilmeldt 29. Jul 10
Skrevet kl. 15:54

Hamburg1991:

Hvor taler jeg om rød Blok?

Nej, det kan jeg godt se, men du driller LA for at være populistiske og det kan jeg ikke sidde overhørigBig Smile Fortsat god dag.

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)