Med en 4-5 firmaer og 2-3 telefoner i hvert firma er det ret tit jeg bliver ringet op af disse annoncehajer. Førhen afviste jeg dem med det samme, og så ringede de først igen 1-2 måned efter.
Begyndte at tænke lidt over hvordan jeg skulle slippe af med dem.
Fik den ide at jeg simpelthen måtte bruge deres tid.
Da de begyndte at ringe igen bad jeg dem dem ringe en anden dag, hvor jeg vidste jeg havde god tid.
Og så når de ringede op igen brugte jeg AL den tid jeg kunne, rekorden er at have dem i røret i over 30 minutter, imens svare jeg mails og andet let arbejde.
Finten er så at man hele tiden er intresseret i deres annoncer men ALDRIG siger ja, men selv spørger efter mersalg.
Når man så har kørt den langt nok ud, så vender man 180 grader og informerer sælgeren i hård tone om at man ikke er intresseret i deres produkt og at de er velkommen til at ringe igen, men at man også der vil bruge 30 minutter af deres tid.
Desuden så giver jeg altid det der link til annoncehajer til sælgerne da sælgerne mange gange ikke helt har styr på hvilket foretagende det er de arbejder for.
Jeg er sikker på at jeg er sluppet af med de 2 værste annoncehajer, har ikke hørt for dem i 4 måneder nu, så nu er det de andre jeg arbejder på at slippe af med.
Hvis alle gjorde sådan som mig så ville deres grundlag nok forsvinde rimeligt hurtigt :)
|
Hvem kender ikke det med at blive ringet op af diverse annoncehajer. Jeg vil ikke selv bruge 30 min af min tid på en annoncesælger, men det er da en lidt sjov måde at spilde deres tid.
For et stykke tid siden hvor jeg ledte efter nogle af disse registre faldt jeg over : http://www.unfairpris.dk/ Hvor forskellige brugere giver deres oplevelser af de forskellige annoncefirmaer, der lover "guld og grønne skove..." Der er en del interessant læsning, om forbindelsen mellem de forskellige firmaer mm.
Flere af disse firmaer har flere gange været i fjernsynet, med hensyn til deres tvivlsommme forretningsgange.
Nogle af de firmaer der debatteres om på unfairpriser er:
Azir/ Dansk Tele Support / IT-Support Danmark / Fagregistret / IT-Fagregistret
IT-Registret Danmark / Azir
Fagregistret / IT-fagregistret
Yellowonline.dk/Nordisk Erhvervs Forlag/Lokalhåndbogen
Medieforlaget Danmark
IT-Bogen / IT-Fagbogen
Infoavisen.dk / Erhvervsoplysningen
Dansk Skole Indkøb (DSI)
Fairpris.dk
HRI - Hotel og Restaurations Indkøb
IT-Registret Danmark / Azir