Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncehajer Sådan slipper man af med dem.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en 4-5 firmaer og 2-3 telefoner i hvert firma er det ret tit jeg bliver ringet op af disse annoncehajer.

Førhen afviste jeg dem med det samme, og så ringede de først igen 1-2 måned efter.
Begyndte at tænke lidt over hvordan jeg skulle slippe af med dem.

Fik den ide at jeg simpelthen måtte bruge deres tid.
Da de begyndte at ringe igen bad jeg dem dem ringe en anden dag, hvor jeg vidste jeg havde god tid.
Og så når de ringede op igen brugte jeg AL den tid jeg kunne, rekorden er at have dem i røret i over 30 minutter, imens svare jeg mails og andet let arbejde.

Finten er så at man hele tiden er intresseret i deres annoncer men ALDRIG siger ja, men selv spørger efter mersalg.
Når man så har kørt den langt nok ud, så vender man 180 grader og informerer sælgeren i hård tone om at man ikke er intresseret i deres produkt og at de er velkommen til at ringe igen, men at man også der vil bruge 30 minutter af deres tid.

Desuden så giver jeg altid det der link til annoncehajer til sælgerne da sælgerne mange gange ikke helt har styr på hvilket foretagende det er de arbejder for.

Jeg er sikker på at jeg er sluppet af med de 2 værste annoncehajer, har ikke hørt for dem i 4 måneder nu, så nu er det de andre jeg arbejder på at slippe af med.

Hvis alle gjorde sådan som mig så ville deres grundlag nok forsvinde rimeligt hurtigt :)

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 20:55
Hvem kender ikke det med at blive ringet op af diverse annoncehajer. Jeg vil ikke selv bruge 30 min af min tid på en annoncesælger, men det er da en lidt sjov måde at spilde deres tid.

For et stykke tid siden hvor jeg ledte efter nogle af disse registre faldt jeg over : http://www.unfairpris.dk/ Hvor forskellige brugere giver deres oplevelser af de forskellige annoncefirmaer, der lover "guld og grønne skove..." Der er en del interessant læsning, om forbindelsen mellem de forskellige firmaer mm.

Flere af disse firmaer har flere gange været i fjernsynet, med hensyn til deres tvivlsommme forretningsgange.

Nogle af de firmaer der debatteres om på unfairpriser er:

Azir/ Dansk Tele Support / IT-Support Danmark / Fagregistret / IT-Fagregistret  
IT-Registret Danmark / Azir
Fagregistret / IT-fagregistret
Yellowonline.dk/Nordisk Erhvervs Forlag/Lokalhåndbogen  
Medieforlaget Danmark  
IT-Bogen / IT-Fagbogen
Infoavisen.dk / Erhvervsoplysningen
Dansk Skole Indkøb (DSI)
Fairpris.dk
HRI - Hotel og Restaurations Indkøb
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 21:05

Det er den side jeg normalt fortæller sælgerne om så de lige kan se hvad slyngelfirma de arbejder for.

Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:03
Når jeg bliver ringet op af disse fupfirmaer, er det faktisk altid kvindelige"sælgere" der forsøger sig. Jeg spørger dem  så om,hvorfor de ikke bliver rigtige ludere ,istedet for at skulle sidde og prostituerer sig gennem telefone. Det gir'' sgu da mere på et lagen.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 12:16

Hej Lars

Fed formulering, den skriver jeg mig lige bag øret.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:18
I samme stil som unfairpris.dk er der også www.vibrugerikke.dk samt www.annoncehajer.dk og www.webtillid.dk

Fed formulering med ludere, den skal jeg bruge næste gang jeg bliver stoppet på Strøget af endnu en ''humanitær'' organisation Jeg har ellers prøvet om jeg blot kunne stikke dem en 50''er og dermed hjælpe stakkels N''gala med et måltid mad, men de nægter at modtage andet end kreditkort eller PBS betaling

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
>spørger dem  så om,hvorfor de ikke bliver rigtige ludere ,istedet for at skulle sidde
>og prostituerer sig gennem telefone. Det gir' sgu da mere på et lagen.
+
>Fed formulering med ludere, den skal jeg bruge næste gang jeg bliver stoppet på Strøget
>af endnu en 'humanitær' organisation

Nu synes jeg lige I skal tage den med ro - det var da nogle voldsom unødvendige trauma, at give de studerende der står på strøget en kold december dag. Jeg er rimelig sikker på, at det ikke er det første job de har søgt, men hvis man mangler pengene, må man jo tage det der er. Samtidig samler de vel også reelt ind til en god sag. Hvis I vil afvise dem så sig da bare at I allerede er medlem, og ønsk dem en fortsat god dag... vi behøver vel ikke trampe på vores medmennesker, selvom de ikke alle er selvstændige eller mellemledere.
Den gælder egentlig også dem I får i røret. Afvis dem da, og gør det enten hurtigt og konsekvent eller brug den førnævnte teori - hvis alle holder dem hen med tom snak i en halv time, er det ikke længere en god deal for firmaet bag. Og det er vel firmaet bag, som vi reelt helst så lukket.

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 18:19
Dato: 12/1/2005 3:11:10 PM Forfatter: Tommy
Den gælder egentlig også dem I får i røret. Afvis dem da, og gør det enten hurtigt og konsekvent eller brug den førnævnte teori - hvis alle holder dem hen med tom snak i en halv time, er det ikke længere en god deal for firmaet bag. Og det er vel firmaet bag, som vi reelt helst så lukket.

Hvis man gerne vil have at firmaet bag telefonsælgeren lukker, er det da netop en god idé at holde dem hen med snak - for så taber firmaet jo penge...

Men udover det kunne jeg ikke være mere enig med Tommy, afvis dem hurtigt, der er ingen grund til at give dem en verbal overhaling... og i øvrigt har de steder jeg har været phoner respekteret et nej, dvs. man kommer i samme pulje uanset om man siger venligt "nej tak" eller om man fortæller phoneren en lang smøre for at "tage røven" på phoneren. Som phoner er man jo heller ikke interesseret i at ringe tilbage til en der allerede har givet udtryk for at han ikke er interesseret.

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:30

> Som phoner er man jo heller ikke interesseret i at ringe tilbage til en der allerede har givet udtryk for at han ikke er interesseret.

Kan du så fortælle mig hvorfor de samme åndssvage firmaer bliver ved med at ringe? Nej du, den teori holder sgu ikke i virkeligheden.

Folk der ringer til mig, på min private adresse og generer mig med deres ligegyldige lort har automatisk valgt at høre på lige præcis det jeg har lyst til at sige til dem i min egen telefon. Hvis ikke de kan lide det jeg siger kan de jo bare fise af.

> men hvis man mangler pengene, må man jo tage det der er

Det synes jeg er noget vrøvl. Enhver er ansvarlig for de valg de tager. Med samme logik skulle narkohandel jo så også være OK ... jamen, jeg har søgt alle mulige andre jobs, og dette vare det eneste jeg kunne få ... No way, du må sgu stå til ansvar for det lort du roder dig ud i og hvis du gerne vil ernære dig som telefon-terorist så må man tage de smæk der følger med.
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:57

Sig mig lige engang. Hvor er høfligheden henne? Er det så svært, at sige nej eller nej taK?

I kan da ikke mene at alle sælgere der ringer til Jer må acceptere at blive kaldt ludere?
Side 1 ud af 3 (28 indlæg)