Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows Web hosting der kan køre med .htaccess og PHP

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et par løsningsforslag:

1. 2 Servere, en Linux med Apache som afvikler Wordpress sider og varetager mod_rewrite/.htacces men som så samtidig via reverse proxy kan afvikle dine Umbracho sites fra server nummer 2 der så skal køre IIS og .NET, på den måde vil det for brugeren (og google) se ud til at ligge på samme domæne, men i virkeligheden køre fra 2.

2. Sæt en Linux Server op der kan køre Umbracho via Mono og Wordpress via PHP - ingen ide om hvor godt Umbracho kører på Mono dog.

3. Sæt en Windows 2008 R2 server op som beskrevet flere gange tidl i tråden.

4. Løsning 1 eller 2 sat op på én fysisk server under HyperV, VMWare eller XenServer

Alle 3 løsninger kræver minimum en dedikeret og managed dedikeret (virtuel) server. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:05

Hej 

Jeg har en up-to-date windows webserver kørende der understøtter htaccess via en isapi-udvidelse

Du er velkommen til at kontakte mig så vi kan se om vi kan finde en løsning.

Det er et fuldt pro. webhotel - dog uden kontrolpanel, - det har jeg kun på mine linux-hoteller (plesk)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:12

Niels Henriksen:
Ellers mener jeg at Umbraco også bruger http://www.urlrewriting.net som er en erstatning for .htaccess på IIS.

Jeg tror det var den der var en henvising til hos Umbracos UrlRewriting.config. Jeg havde ikke meget held med at lave en 301 rewrite fra et midlertidigt domæne til et "kronisk". Derudover er der ikke den lette passwordbeskyttelse der tager 1 minut at lave med .htaccess. Jeg kan håbe og bede til at Microsoft en dag laver den løsning mindst lige så genial og simpel. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:22

Du kan som udgangspunkt ikke have en fil på Windows NTFS filsystem der hedder .htaccess, da der skal stå noget foran punktummet.

Men det betyder ikke, at du ikke kan køre Wordpress på Windows IIS.
Til URL omskrivning skal du istedet bruge den indbyggede URL rewrite, som findes default i Windows 2008 R2 Server eller kan downloades og installeres til Windows 2003 og Windows 2008.
Med Microsoft Web Platform Installer kan du installere både PHP og Wordpress.

Men vær opmærksom på at du støder ind i en del problemer ved at køre Wordpress på IIS.
F.eks. plugins der ikke fungerer, hvis der ikke findes en .htaccess fil. Stier der ikke passer, da plugin vil have Unix stier og ikke Windows stier.

Måske findes der en mulighed for at omgå det med Apache til Windows. Så langt er jeg ikke kommet, da jeg skulle have det til at spille på IIS, af nogenlunde samme årsag som dig. Synes at have læst at man kan konfigurere et andet filnavn, som Apache så tror er .htaccess

Min umiddelbare erfaring siger mig at dit projekt er op ad bakke.... Desværre...

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:40

VELOCIGROUP:
Stier der ikke passer, da plugin vil have Unix stier og ikke Windows stier.

Argh! Der har du muligvis en pointe. De andre ting er dog løst.

Jeg er klar over man kan installere ting selv, men mit problem var bare at jeg kun kan installere hvis jeg køber en dedikeret server eller køber en selv og står for al installation. For mig er den nemmeste og billigste løsning pt at have webhotel hos Surftown og UnoEuro. 

Et af mine mål er at stå for levering via nogen lækre vandhaner og evt gøre håndtagene federe. Jeg er ret sikker på jeg ikke gider at stå bag ret meget af vandrørene og slet ikke vandrensningsanlægget bag. 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:42
Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:55

Tak, Velocigroup. Den side har jeg også været omkring da jeg måtte spendere endnu en dag af min sommerferie på at løse sådan noget. Jeg gad ikke læse siden igennem da jeg fandt den. Gætter du mener anførselstegn. Jeg er dog klar over hvordan man bruger .htaccess filer i Windows. Der skal installeres en ISAPI Rewrite. Det kræver man som minimum bruger dedikeret server. Det gør jeg ikke pt, men det må jeg lave om snarest :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Troede naivt jeg kunne poste et spørgsmål på Amino.dk og få et simpelt svar - og så ellers slappe af resten af aftenen. Men nej! Der væltede ind med masser af relevante kvalificerede spørgsmål og svar (inkluderet i mailboksen), så det var så den aften. 

Til gengæld har jeg så fået masser af ny viden og det har sparet mig endeløse timer fremover.

Tusind tak for det :-) 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 21:40

Hej Gita,

Gita Street:
Gætter du mener anførselstegn.

Korrekt, selvfølgelig anførselstegn :-)

Gita Street:
Jeg er dog klar over hvordan man bruger .htaccess filer i Windows. Der skal installeres en ISAPI Rewrite.

Ikke som jeg forstår det. .htaccess er en Apache/Linux ting. ISAPI Rewrite er en Windows ting og den fil der benyttes til ISAPI hedder så vidt jeg er orienteret web.config jvf. tidligere link.
Udfordringen er at hvis du skal have f.eks. et plugin i Wordpress til at virke på en IIS, med PHP og Wordpress, så kan plugin'en jo ikke skrive til .htaccess filen, for den findes ikke. I stedet findes web.config filen. Men som du også kan se, så har den helt andre indstillinger end .htaccess filen..

Jeg rodede ihvertfald en hel del med at få Wordpress op at køre på IIS i tidernes morgen. Jeg havde kæmpe problemer med plugins der brugte .htaccess og andre problemer som filrettigheder.
Da jeg ikke havde uanet tid, måtte jeg tilsidst opgive. Lige siden har jeg smidt WP på en Linux host, for det ved man virker....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:50

VELOCIGROUP:
Ikke som jeg forstår det. .htaccess er en Apache/Linux ting. ISAPI Rewrite er en Windows ting og den fil der benyttes til ISAPI hedder så vidt jeg er orienteret web.config jvf. tidligere link.

ISAPI er blot et program der bliver kaldt hvis der er nogle forudsætninger tilstedet. Dette finder IIS selv ud af når man har angivet reglernerne. Vores ISAPI program vil så læse .htaccess og parse denne så den virker korrekt.

Det er i teorien også det man kan gøre i Umbraco (er fristende at prøve) hvis man kan køre PHP på serveren..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)