Jeg godt kunne tænke mig at finde en Windows webhost, der giver mulighed for at køre med PHP til WordPress.
Derudover, at man kan bruge .HTACCESS filer. Jeg ved der findes en mulighed for dette via en ekstrainstallation på Windows serveren og er godt klar over der kan opstå konflikt, men det tjekker man selvfølgelig.
Jeg har sat mig ind i Umbraco og WordPress og synes begge dele er vildt fede - på hver sin måde. Det er det, der er mit dilemma. Jeg kunne godt tænke mig at udnytte det bedste fra begge verdener.
Er der nogen der kender til muligheder og evt problemer i dette?
Du kan installere Apache, php og MySQL på en windows server, så får du mulighederne for at bruge .htaccess og php.
Vi har ikke den type installation, men jeg kan huske "i gamle dage" der havde vi nogle stykker. Det var Windows server 2000 og det fungerede fint, dog kan jeg huske at der var nogle moduler til noget grafikstyring i apache, der ikke kunne fåes til windows-udgaven.
Jeg kender ikke Umbraco, men mener det er noget asp, der skal køre på en iis. Du får problemer, ellerrettere udfordringer, ved at have begge webservere på samme server.
Jeg har sat mig ind i Umbraco og WordPress og synes begge dele er vildt fede - på hver sin måde. Det er det, der er mit dilemma. Jeg kunne godt tænke mig at udnytte det bedste fra begge verdener.
Så skal du køre Wordpress på en Linux og Umbraco på en Windows. Er det fordi du kun vil have ét ftp-login - dvs. dovenskab? :D
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Du kan installere Apache, php og MySQL på en windows server, så får du mulighederne for at bruge .htaccess og php.
Hej Brian,
Ja, så skal jeg selv stå for en dedikeret server eller anskaffe mig en. Så brænder jeg sgu ud - det er der andre der er bedre til at stå for end jeg er! :-D
Ja, jeg husker også at have haft en hybridløsning i de gode gamle dage. Det var dejligt fleksibelt :-)
Umbraco er ASP.NET ikke ASP. Det sidste er også noget gammelt, som jeg dog ikke savner overhovedet.
Så skal du køre Wordpress på en Linux og Umbraco på en Windows. Er det fordi du kun vil have ét ftp-login - dvs. dovenskab? :D
Hvis det bare var det :-D
Synes jeg er løbet ind i en del tidsspilde fordi jeg ikke kan bruge .HTACCESS.
Derudover ville jeg godt have fordelen ved let at kunne installere WordPress, og let at kunne flytte til Umbraco uden alt den skodkode jeg synes der tit er i WordPress. Og omvendt ville jeg synes det var fedt at kunne lave et lækkert og fleksibelt Umbraco site og hvis der lige mangler en funktionalitet, så er den lige ved hånden.
Synes jeg er løbet ind i en del tidsspilde fordi jeg ikke kan bruge .HTACCESS.
Derudover ville jeg godt have fordelen ved let at kunne installere WordPress, og let at kunne flytte til Umbraco uden alt den skodkode jeg synes der tit er i WordPress. Og omvendt ville jeg synes det var fedt at kunne lave et lækker Umbraco site og hvis der lige mangler en funktionalitet, så er den lige ved hånden.
Du kan, desværre, ikke blande det på den måde. Hvis du kører ASP.NET så er det på en iis, og den kan ikke håndtere .htaccess.
Du kan heller ikke tage funktioner fra wordpress og implementere dem direkte på et site der kører ASP.NET
Så hvis det er ét site det drejer sig om, så må du vælge hvilke gener du bedst kan leve med :-)