Eller kaste den ud på Umbraco.org - så kunne det være at der var nogle der havde en ide der :D
Det er et forsøg værd, men når man har Googlet efter det derinde har mine spørgsmål stillet af andre derinde været forblevet ubesvaret. Det er desværre det største problem ved Umbraco, for ellers er det noget mere professionelt at arbejde med end WordPress.
Hvis du kører ASP.NET så er det på en iis, og den kan ikke håndtere .htaccess.
Der findes et program man kan installere så den kan håndtere .htaccess. Problemet er bare at jeg kører med webhotel hvor jeg ikke selv kan installere det.
Egentligt er det jeg efterspørger bare en up-to-date Windows Server, med to ekstrainstallationer:
- Den app der kan få .htaccess til at virke (jeg kan ikke huske hvad den hedder, men det er også muligt den ikke findes så den kan køre med en up-to-date Windows Server)
Jeg er ikke totalt backend geek, så jeg ved ikke om der er noget jeg har overset.
Husker at jeg for over 10 år siden forsøgte at forstå hvorfor en hybrid var nødvendig i forhold til mainframes og NT-server. Det var dog muligt med Middleware. Mon ikke det er det stadigvæk.
Jeg kan i hvert fald mærke behovet fra min personlige side, når jeg skal rådgive en kunde om hvad der er bedst for dem på sigt. Det ville være at begge dele er muligt.
Der findes et program man kan installere så den kan håndtere .htaccess. Problemet er bare at jeg kører med webhotel hvor jeg ikke selv kan installere det.
Mon ikke det er fordi webhotellet ikke vil køre med "den slags" i deres miljø.
Jeg kan godt følge hvis det er nødvendigt med en dedikeret server, for at at få adgang til "den slags".
- Den app der kan få .htaccess til at virke (jeg kan ikke huske hvad den hedder, men det er også muligt den ikke findes så den kan køre med en up-to-date Windows Server)
Er det denne? http://www.helicontech.com/ape/ Det er blot en DLL der skal ligge i Bin og så skal der nok noget trylleri i web.config... - det er da noget jeg lige skal prøve at lege med :)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jamen kære ven dog..... så smid en mail til mig :)
Tak, det er flot af dig og du har været uvurderlig med hjælp, men jeg ved jo dog du har andet at lave end at hjælpe mig :-)
Selv med din hjælp ville jeg kunne se store fordele i det jeg efterspørger, så måske jeg virkeligt skal overveje den dedikerede server med installation af PHP og programmet til at køre med .htaccess.
Er det denne? http://www.helicontech.com/ape/ Det er blot en DLL der skal ligge i Bin og så skal der nok noget trylleri i web.config... - det er da noget jeg lige skal prøve at lege med :)
Jeg har sat mig ind i Umbraco og WordPress og synes begge dele er vildt fede - på hver sin måde. Det er det, der er mit dilemma. Jeg kunne godt tænke mig at udnytte det bedste fra begge verdener.
Det lyder som en gang valg snak! :-)
Det bliver sjældent godt at blande 2 verdner sammen. Måske du får det til at spille, men så ommer der en update og så spiller der aldrig mere.
Jeg har aldrig hørt om man kan få en .htaccess til at spille på en IIS. Det kan umuligt komme til at virke 100%.
Men både Wordpress og Umbraco spiller max syntes jeg, men i hver sin verden og med hver sine projekt krav.