Hej alle Aminoer. Jeg er helt nyt aminomedlem og er i gang med udforme en ide til en virksomhed jeg har fået med en god ven. Vi har tænkt os at lave et Interessentskab, da det umiddelbart passer os bedst. Ideen går i grove træk ud på at tilbyde ukvalificeret hjælp til maling af huse, vedligeholdelse af haver, rydning af krat og andet fysisk arbejde man kunne klare selv, men som man enten ikke kan eller gider. Ideen er en slags erstatning til det normale sorte arbejde man kender fra branchen. Den faglige kunnen er nogenlunde, da vi har opnået en hvis indsigt efter meget arbejde i hjemmet. Vi vil gerne kunne ansætte unge studerende i ferier hovedsageligt og betale dem en forholdsvis lav løn, da ideen netop er at vi ikke vil kræve meget i betaling fra kunderne. Hvad er reglerne om minimumsløn og er vi forpligtet til at betale pension og ATP til de ansatte? og hvordan bliver det ordnet med feriepenge, hvis det er et lovkrav? Kunne man eventuelt ansætte dem som konsulenter? Vi skal selvfølgelig også forsikres (ansvarsforsikring), hvad er prislejet for dette? Er det muligt at have virksomhedsadresse hjemme og kan man bruge privat bil til transport, men trække benzin fra i skat i forbindelse med transport til job? Hvad er chancen for at man forholdsvis hurtigt kan lære at holde regnskab og hvor omfattende skal dette være for at SKAT godkender det? Er rimelig stabil i matematik og forholdsvis fortrolig med excel. MvH David Christoffersen |
Jeg ved godt jeg ikke svarer på et af dine spørgsmål, men hvordan vurderer du markedet for din idé? Jeg tror også det er vigtigt at få styr på om det arbejde du vil udføre er noget som andre ikke kan, eller noget som andre ikke gider? :)