kunne det ikke skrives øverste på siden, så man ved det før man klikker videre, jeg vil have mine penge de går 100 % til hjælp organisationer, alt andet synes jeg er moralske forkert og jeg vil selv bestemme hvem jeg støtter og hver eneste kr. og så meget som muligt skal gå til dem og deres formål og min mening ingen skal tjene penge på andres nød og dette er jeg i hvert ikke den eneste der mener kan vi se i denne her tråd , jeg tror nu også det er det de fleste mener det er forkert at tjene penge på andres nød |
Jo det kunne godt skrives i toppen af siden, men så kan jeg jo lige så godt lukke siden med det samme for så ville ingen klikke. Det samme er stort gældende for alle affiliate sites fx. prissammenligningssider. Hvis der stod, at der tjenes på at folk køber via siden, så ville mange falde fra. Giv mig et eksempel på, at nogen skriver det i praksis - tror ikke du kan finde et eneste site.
Som sagt, så er det for organisationerne en vægtning om, hvad der kan betale sig. Det kan åbenbart betale sig for dem at få folk med hjemmesider til, at køre affiliatekampagner for dem, ellers gjorde de det jo ikke. Røde Kors kører pt. adwords reklamer for deres indsamlinger, så det er jo i den nutid vi lever i, en god måde, at sprede budskabet og tjene penge ind for organisationerne. Jeg kan oplyse om, at der er en del søgeord ved Adwords, at det koster over 20 kr. for en top 3 position indenfor emnet.
På siden er der affiliate på 5/11 organisationer. Dvs. jeg beskriver og forklarer om 6 organisationer hvor de modtager trafik eller donation uden at der er nogen form for kick-back. Det er vel okay? Desuden er der som nævnt ingen affiliate på direkte donation til Røde Kors og Folkekirkens Nødhjælp, men derimod doneres der 1 kr. pr. 'like' til Røde Kors. Sådan som du foreslår det, så bør siden være en ren oplysningsside uden nogen form for indtjening på noget som helst. Det er bare lidt svært at have penge til reklame og lign. på den måde og igen vil det være en umulighed, at fx. donere ved x. antal likes osv.
Det er noble hensigter du har Michael, men jeg vil gerne se dem udført i praksis for dit eget vedkommende. Du kan jo passende arbejde "gratis" i næste weekend ved at donere din indtægt på strip til Røde Kors.