Poul: Det var ikke JP eller Politiken, der var skyld i dødsfald og tabt eksport. Det var de mørkemænd, der ikke kunne acceptere den tradition og ytringsfrihed, vi har i Danmark. I muslimske lande er der en lang og stadigt i dag fast tradition for at latterliggøre jøder og kristne. Det må de i min verden selv om. Skulle en flok danske kristne en dag gribe til vold overfor muslimer her I Danmark på grund af det, er det altså de kristne danskere, der er de skyldige og ikke det eller de arabiske medier, der hygger sig med at gøre grin med kristne og jøder. Jeg synes, det er vigtigt at skelne her - uanset om man er enig i JP's publicering af tegningerne eller ej. I modsat fald kan det jo ende med, at nogle kunne finde på at give for eksempel den danske modstandsbevægelse skylden for visse tyske overgreb under besættelsen i stedet for at beskylde den tyske besættelsesmagt for det. Det nytter ikke noget at tie stille, blot fordi andre ikke besidder samme debatkultur og civilisation, som vi gør i Vesten - gør vi det, flytter vi aldrig verden mod bedre tider. |
Jimi Hove:Tænk at der er nogen der er død for DIG. Har du nogensinde tænkt sådan over det ?
Altid! Og jeg vil anbefale alle at tage en pilgrimsrejse til Normandiets kyster og der bøje hovedet i respekt for de tusinder, der gav deres liv for frihed i et Europa, mange af dem dårligt kunne placere på et landkort.