Nej, det er ikke noget jeg har vedtaget, men en ret objektiv størrelse. Tegningerne indeholder ikke noget kritisabelt, men vurderes alene på hvordan deres kritikere angiveligt tror andre folk føler. Det er ligegyldigt hvor mange gange jeg spørger, så får jeg aldrig svar på hvori det forkerte er. Til sammenligning, så har Politiken flere gange bragt tegninger af en nulevende person, der kommer ud som en bændelorm af røven på en ræv (Pia Kjærsgaard) hvilket naturligvis er krænkende. Topmålet af hykleri er så, at det er tilladt at sige hvad som helst om Dansk Folkeparti, mens man samtidig ofte bebrejder dom for 'tonen'. Det er off topic, så ...
Præcis, det er jeg helt enig i. Og netop derfor er der jo ingen, der føler trang til at gentage provokationen ved at genopføre maleriet på Esbjerg eller Struer station. Selv ateister ville synes det var fuldstændig unødvendigt.
Jeg kan ikke se mine synspunkter skulle være mere eller mindre farvede end andres. Omkring satiretegningerne, så florerer der stadig myter, som bedst bekæmpes med fakta. Jeg er i øvrigt fuldstændig enig med Mikael ovenfor. |
Ytringsfrihed?
Folkeafstemning om Patentdomstolen