Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ytringsfrihed?

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

john sommer:
Så længe vi vil deltage i debatter med folk der ikke vil vedstå sig deres udsagn kommer vi ikke langt med ønsket om en sober debat uden de skarpe udfald og dårlig stile.

Jeg har mange gange besluttet at undlade helt at deltage i tråde her på Amino, hvor der er uenighed, der involverer anonyme profilers udtalelser. Men sagen er jo, at det på sæt og vis er at give op. Jeg har taget mange hug fra anonyme her på Amino gennem årene, men hvis jeg valgte at stikke hovedet i busken, ville jeg jo dermed også undlade at forfægte, hvad jeg tror på, og hvad jeg står for.

Her på Amino færdes også en person med en anonym profil, der er gået så vidt, at han har sendt trusselsmails til min hustru med besked om, at "han ved, hvor vi bor" og mere af samme skuffe. Hun blev så rystet, at vi måtte melde det til politiet (det var, mens vi boede i Danmark). Det er en træls pris at betale for at være debattør.

Amino udsteder advarsler, men tillader anonyme profiler i alle sammenhænge, hvilket jeg ikke er enig i. Jeg forstår nødvendigheden af en anonym profil i forhold til forretningsideer etc., men jeg forstår ikke, at de overhovedet tillades i debatter af en karakter, hvor de anonyme slynger om sig med personangreb. Men det er nu engang Aminos politik, og her må gælde, at kan man ikke lide lugten i bageriet...

Jeg tror og håber på, at læserne af debatter her på Amino tillægger de anonymes udgydelser den værdi, netop en anonym afsenders ord skal have. Eller hvad?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:16

john sommer:
Hvad kan gode grunde være til, at man må optræde anonymt ?  Skype-CoolSmile

Det kan der da være mange gode grunde til.

Amino er et velbesøgt, og rigtigt godt søgeoptimeret forum, og det er ikke sikkert at alle har lyst til at det man skriver herinde, skal være det første der dukker op ved en Google søgning på ens navn.

Jeg har mine egne grunde til at jeg ikke fremstår med navn og billede i debatten. De grunde er snart fortid, og jeg har også overvejet om jeg i forbindelse med dette, skal opdatere min profil. Men jeg er kommet frem til at jeg fortsætter som hidtil. Med mindre det bliver et krav naturligvis, for så nøjes jeg bare med at læse med herinde i stedet :o)

Nu er jeg så heller ikke mere anonym, end at det er muligt at klikke på banneret i min signatur, for at finde ud af hvor man kan finde mig :o) Og skulle jeg udtale mig i strid med lovgivningen, har Amino alle mine oplysninger, da jeg har købt et Plus medlemsskab.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:18

@ igang: Du er jo på ingen måde anonym. Et hurtigt kig på dit banner viser jo, hvem du er :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:23

Jeg syntes at anonyme har lige så stor ret til at ytre sig som os der giver os til kende har. Hvis at man syntes det de anonyme skriver er forkert, så kan man jo bare modargumentere dem. Eller som Thomas siger lade helt være med at spilde tid på dem .

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

igang:
Jeg har mine egne grunde til at jeg ikke fremstår med navn og billede i debatten. De grunde er snart fortid,

Peter Brixtofte ?

Nu til den seriøse del..

" Uden vores stemmer, vores ytringsfrihed er vi blot dyr og maskiner. "

- Alexander Solsjetnitsyn. Nobelprismodtager i litteratur, Har skrevet Øhavet Gulag, som burde være obligatorisk læsning for alle i et frit samfund.

Der finder du den opskrift som diktatorer bruger for at styre masserne, og det første et at fjerne mere og mere ytringsfrihed, ved at skabe frygt for at nogle skal misbruge den. Der næst opbygger de et stikkersamfund og så slår de alle ihjel som ikke giver dem ret... men det lidt længere ude i fremtiden.

Anders Breivik betyder ikke en skid, en snotforvirret og syg mand. Intet skal ændres pga ham. Det skulle da lige være mere kærlighed,åbenhed og mere demokrati

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jimi Hove:
- Alexander Solsjetnitsyn. Nobelprismodtager i litteratur, Har skrevet Øhavet Gulag, som burde være obligatorisk læsning for alle i et frit samfund.

Obligatorisk læsning i et frit samfund ??? :-)

Ja så blev det sørme weekend !

Hygge.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:29

Det rigtigt Jørgen, det var ikke formuleret rigtigt. Godt at du kunne se det.

Selv god weekend

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31

Taler man om ytringsfrihed, er Muhammed-tegningerne et glimrende eksempel. Først klokkede Jyllandsposten i det ved at bringe tegningerne, hvorefter Politiken partout VILLE understrege ytringfriheden ved at gentage JP's kvajer.

At det kostede dyrt for mange danske ekportfirmaer, at danske ambassader i visse lande blev terroriseret, og at mange danskere opgav at rejse til muslimske lande kunne Politiken virkelig ikke tage sig af. De var kun interesseret i at håndhæve deres hellige ytringsfrihed!

Men det hindrede ikke Politiken i at minde sine egne læsere om, at hvis læserne ønskede at kommentare artikler eller debatter på politiken.dk, så var der ytringsfrihed under ansvar!

Ja, uha! Det er godt vi har Politiken til at forsvare den danske høj-moral!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:35

Thomas Rosenstand:
@ igang: Du er jo på ingen måde anonym. Et hurtigt kig på dit banner viser jo, hvem du er :-)

Nej det er rigtigt, men jeg har jo ikke altid haft det banner :o) Og jeg fremstår i hvert fald ikke med navn og billede herinde.

Jeg synes det er fint at man har mulighed for at ytre sig anonymt herinde. Men jeg mener så også at når man vælger denne løsning, har man en forpligtelse til at gøre det ordentligt og sobert. Og det synes jeg faktisk også at langt de fleste gør. Men der er selvfølgelig altid nogen..

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:
Peter Brixtofte ?

Tæt på.

Stein Bagger, og jeg må slet ikke have PC herinde Big Smile