Jeg har mange gange besluttet at undlade helt at deltage i tråde her på Amino, hvor der er uenighed, der involverer anonyme profilers udtalelser. Men sagen er jo, at det på sæt og vis er at give op. Jeg har taget mange hug fra anonyme her på Amino gennem årene, men hvis jeg valgte at stikke hovedet i busken, ville jeg jo dermed også undlade at forfægte, hvad jeg tror på, og hvad jeg står for. Her på Amino færdes også en person med en anonym profil, der er gået så vidt, at han har sendt trusselsmails til min hustru med besked om, at "han ved, hvor vi bor" og mere af samme skuffe. Hun blev så rystet, at vi måtte melde det til politiet (det var, mens vi boede i Danmark). Det er en træls pris at betale for at være debattør. Amino udsteder advarsler, men tillader anonyme profiler i alle sammenhænge, hvilket jeg ikke er enig i. Jeg forstår nødvendigheden af en anonym profil i forhold til forretningsideer etc., men jeg forstår ikke, at de overhovedet tillades i debatter af en karakter, hvor de anonyme slynger om sig med personangreb. Men det er nu engang Aminos politik, og her må gælde, at kan man ikke lide lugten i bageriet... Jeg tror og håber på, at læserne af debatter her på Amino tillægger de anonymes udgydelser den værdi, netop en anonym afsenders ord skal have. Eller hvad? |
john sommer:Hvad kan gode grunde være til, at man må optræde anonymt ?
Det kan der da være mange gode grunde til.
Amino er et velbesøgt, og rigtigt godt søgeoptimeret forum, og det er ikke sikkert at alle har lyst til at det man skriver herinde, skal være det første der dukker op ved en Google søgning på ens navn.
Jeg har mine egne grunde til at jeg ikke fremstår med navn og billede i debatten. De grunde er snart fortid, og jeg har også overvejet om jeg i forbindelse med dette, skal opdatere min profil. Men jeg er kommet frem til at jeg fortsætter som hidtil. Med mindre det bliver et krav naturligvis, for så nøjes jeg bare med at læse med herinde i stedet :o)
Nu er jeg så heller ikke mere anonym, end at det er muligt at klikke på banneret i min signatur, for at finde ud af hvor man kan finde mig :o) Og skulle jeg udtale mig i strid med lovgivningen, har Amino alle mine oplysninger, da jeg har købt et Plus medlemsskab.