> Det er jo spørgsmålet hvem der har den reelle ophavsret til Dolph... Du kan være helt sikekr på at DR har styr på netop den slags kontrakter :)
Hvis det er fastansate der har lavet det, ejer DR rettighederne. Hvis det er freelancere HAR de helt sikkert sikret sig rettighederne. Og, hvis det er eksterne produktionsselskaber, så har de helt sikkert sikret sig de rettigheder de udnytter, f.eks. til egen merchandise.
Personligt ville jeg nok ikke gide bekoste en slåskamp med DR og hvis de først slår ned på dig er det jo ikke sikkert du ender med et slag over fingrene - det er meget muligt de vil kræve en rimelig kompensation. I sager om ophavsret ved jeg af personlig erfaring, fordi jeg har vundet sådanne "sager", at det kan blive særdeles dyrt for synderne.
I sidste ende er det naturligvis et spørgsmål om en konkret risiko-evaluering. Stil alle de fordele op der er op på den ene side, herunder PR-værdi - og alle ulæmperne, herunder risikoen for at ende med at skulle betale en større kompensation, på den anden side og vurder så hvad du bedst kan leve med. |
Mikkel har garanteret ret. DR er så prof at de har sikret sig ... og rykker garanteret promte ud hvis de opdager en kommerciel udnyttelse blot lidt over bagatelgrænsen...
De bedste hilsner