Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til markedsføring

Side 5 ud af 9 (85 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det er jo spørgsmålet hvem der har den reelle ophavsret til Dolph...

Du kan være helt sikekr på at DR har styr på netop den slags kontrakter :)
Hvis det er fastansate der har lavet det, ejer DR rettighederne. Hvis det er freelancere HAR de helt sikkert sikret sig rettighederne. Og, hvis det er eksterne produktionsselskaber, så har de helt sikkert sikret sig de rettigheder de udnytter, f.eks. til egen merchandise.

Personligt ville jeg nok ikke gide bekoste en slåskamp med DR og hvis de først slår ned på dig er det jo ikke sikkert du ender med et slag over fingrene - det er meget muligt de vil kræve en rimelig kompensation. I sager om ophavsret ved jeg af personlig erfaring, fordi jeg har vundet sådanne "sager", at det kan blive særdeles dyrt for synderne.

I sidste ende er det naturligvis et spørgsmål om en konkret risiko-evaluering. Stil alle de fordele op der er op på den ene side, herunder PR-værdi - og alle ulæmperne, herunder risikoen for at ende med at skulle betale en større kompensation, på den anden side og vurder så hvad du bedst kan leve med.
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:18

Mikkel har garanteret ret. DR er så prof at de har sikret sig ... og rykker garanteret promte ud hvis de opdager en kommerciel udnyttelse blot lidt over bagatelgrænsen...

De bedste hilsner

Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Skrevet kl. 00:21

... ok , du kom nøjagtig 12 sekunder før mig med kommentaren ... enig

De bedste hilsner

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:26
Og når vi snakker rap over fingrene. Så havde vi en journalist ansat der havde kopieret materiale fra et andet website og smidt det ind på Jubii, uden ledelsens viden. Det andet website krævede 800.000 kr. i erstatning og vi endte med at slippe 150.000 kr.

Dbh Martin
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Skrevet kl. 00:29
OUTCH !!
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 00:34
Og når vi snakker rap over fingrene. Så havde vi en journalist ansat der havde kopieret materiale fra et andet website og smidt det ind på Jubii, uden ledelsens viden. Det andet website krævede 800.000 kr. i erstatning og vi endte med at slippe 150.000 kr.

Dbh Martin

Doh! Ikke mere fredagscafé til ham :P
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:38

> Det andet website krævede 800.000 kr. i erstatning og vi endte med at slippe 150.000 kr.

Bare for en god ordens skyld, det var ikke DEN sag JEG vandt, da jeg henviste til sager om ophavsret jeg har vundet - jeg har aldrig haft behov for at køre retssager mod mine gode venner/kunder/kollegaer på Jubii. :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:39
Nej du er uskyldig hvad det angår
Og han fik sig et nyt job...

Dbh Martin
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:48

Helt ærligt.

Hvis jeg havde lavet en tv-ting, som blev en succes, hvorefter en t-shirtprovo begyndte at lave penge på mit koncept.........
Er det nødvendigt at skrive mere?

Hvis Ondart.dk nu bliver en supersucces med baggrund i en David vs. Goliath-historie mod DR, så skal der jo for alvor tjenes kasse. Hvad mon de ondartede T-shirtgutter så ville sige til at jeg efterlignede alle deres produkter og lavede en butik, der hed Undart?

Jeg synes faktisk også, at sagen skal ses i det lys.

mvh Hans
Fra Skovlunde
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 08:27

Hej Hans

Vi ville da være fuldstændige ligeglade om du lavede en efterligning..prøv at kigge dig omkring hvor mange tshirtbutikker der er, som sælger det samme..bare efterspørgslen er der og det er den...

Side 5 ud af 9 (85 indlæg)