Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til markedsføring

Side 4 ud af 9 (85 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/4/2006 11:35:59 PM Forfatter: Jacob Nielsen
Dato: 1/4/2006 11:33:04 PM Forfatter: Karsten Nygaard

Sjov T-shirt

og jeg skal nøjes med at hviske ordene DR og ophavsret...
Spørgsmålet er om de har ophavsret på en skitsetegning, og tror næppe de har på udtrykket ''100% asshole''..

Om de har ophavsret, det kan du roligt regne med de har. Om de gør noget ved det vil tiden vise, men det ville ikke undre mig. Jeg ville gå hele vejen selv.

Dbh Martin
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 23:45
Man ved sQ aldrig hvad en virksomhed som DR kan finde på.. Det er deres varemærke hos unge lige pt. tror ikke de ser det fede i at andre folk tjener på deres succes. Men hvem siger de opdager det!

Men håber ikke I får et brev fra deres advokater i postkassen en af de nærmeste dage..

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 23:47
Men på den anden side det kan vel give lidt markedsføring hvis det kommer i de rigtige medier... :-) var det ikke det I ville med dette topic

Fra Skovlunde
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 183
Håber vi da heller ikke....men gå en tur i Fields..der sælger de også Dolph trøjer...og tror sgu heller ikke de har spurgt om lov..
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
De har tidligere kørt meget hårdt på dukkefabrikanter m.m. som har lagt sig op af Bamse, kaj og Andrea... så mom ikke de næsten pr. automatik reagerer hvis de opdager det
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:56
Må de jo have, i og med DR linker til dem ;-)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 23:58
Klokken er vist snart midnat..

Sikke en søvnigbrøler.. Dooh..

Det er godt "slet" knappen er opfundet..

Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:07
Det er jo spørgsmålet hvem der har den reelle ophavsret til Dolph... det er jo før set, at selskaber har kørt ophavsretsager for fuld musik, for så i retsalen at finde ud af, at ophavsretten i virkeligheden slet ikke var deres, men lå hos kunstneren der oprindeligt skabte figuren...
de bedste hilsner
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:07
Jeg ville nok skynde mig at ændre teksten på hjemmesiden til "flodhest" hver gang der står "Dolph". 

mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:11

> men gå en tur i Fields..der sælger de også Dolph trøjer...og tror sgu heller ikke de har spurgt om lov..

Det tror jeg du kan være rimelig sikker på at de har. DR har ved tidligere lejligehder netop demonstreret hvor hårdt de går efter, i hvert fald off-line, butikker der nasser på deres varemærker.  Hvor effektive de er online ved jeg ikke. Men så vidt jeg husker vinder de som regel de sager de tager op.

Du skal juridisk betragte situationen lidt fra forbrugerens side - hvis han ved at se dit produkt kunne komme til at tror at det har en tilknytning til DR (som der ikke er), så taber du sikkert. Så det behøver ikke altid være 100% kopier - blot det giver anledning til tilstrækkelig forvirring hos forbrugerne. Faktisk er varemærkebeskyttelsen netop  i høj grad også en forbrugerbeskyttelse - folk skal vide at hver gang de køber en "Nokia" så ER det faktisk en rigtig Nokia.

I forhold til "Dolhp" kan der godt være tale om både varemærke og ophavsret.
Side 4 ud af 9 (85 indlæg)