Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beholde CVR-nummer og navn ved konvertering til ApS

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg havde dig absolut ikke mistænkt for at lave dårligt arbejde, men at du ville sikre dig bedre.....Og hvem vil ikke det.

For uanset, om det er enkeltmands firma, eller ApS, så laver man sit bedste. Og det med grund i at man jo gerne vil have flere kunde, og dermed indtjening.....Ser så heller intet forkert i det.

Ja jeg kan godt se problemstillingne, og jeg tror ikke at jeg kan hjælpe her, andet end at man ændre firma konstellation, og det kan tit skræmme kunder, specielt når det er til et Aps.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15

HenningGS:
(Ret mig gerne hvis jeg tager fejl)

Jamen det gør jeg så.

Der står ingen steder i loven, at det skal være driftsmidler der indskydes. Det indskudte skal blot have en værdi.  Du kan indskyde alt fra rettigheder til traktoren.....

Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:38

Hej Kenneth

Kenneth:
Jeg havde dig absolut ikke mistænkt for at lave dårligt arbejde, men at du ville sikre dig bedre.....Og hvem vil ikke det.

Det var slet heller ikke sådan jeg opfattede det, tværtimod. Jeg takker for dine indspark. 

Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:49

Hej henrik.

Henrik Koudahl:
Det indskudte skal blot have en værdi.  Du kan indskyde alt fra rettigheder til traktoren.....

Tak for svar. Det var min opfattelse efter at have læst dette blogindlæg af advokat Jacob Tøjner:

http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2011/04/07/stifte-selskaber-uden-kontanter-lidt-om-s-229-kaldt-quot-apportindskud-quot.aspx

Jeg hæftede mig især ved:

Vil du således gerne stifte et selskab, og har du ikke kontanterne fx de 80.000, men du ejer visse aktiver, der kan danne grundlag for virksomhedens drift,

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)