Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beholde CVR-nummer og navn ved konvertering til ApS

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Hvis man har for mange udgifter til at låne 80.000 med en dokumenteret omsætning på 310.000,- så skal man måske overveje om man kunne skære sine udgifter ned?

Hej Mark

Det er sjovt at sidde at diskutere en andens økonomi, uden indsigt. Og det kan vi blive ved med rigtig længe, og så kan vedkomne jo sige et eller to.

Men problemet er jo at nogle går ud og køber en ny/lidt brugt bil til fx 100.000 og har man så sådan en gæld, selvom den kan retfærdig gøres med sin virksomhed, så er det noget som man kikker på.

Me nvi to ved det. Og jeg ville sådan set bare give lidt andet indblik i nogle af de beslutninger en "bankrådgiver " tager udgangspunkt i.

For noget at det værste er at tage en omsætning som et mål. Fx kan han ud af det beløb skulle betale fx 10.000 kr/md for kontor. Så er vi allerede nede på 15800 Kr/md i omsætning.

/Kenneth

De tal der står her er mine egne opfundne og har ingen anden betydning end eksempel.

Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:54

Se mit svar lige før ovenstående. Mig og Kenneth fik vist postet nogenlunde samtidig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12

Hej

Jeg har set det, og det gør jo netop, at der er andre ting der spiller ind.

Men jeg lader så mit indlæg stående, mere for hvis andre fik lyst til at læse tråden senere hen, så der er lidt forståelse omkring det med omsætning og udgifter.

Og held og lykke med hytten/huset/slottet.

/Kenneth

Ps. husk at som mand må du også bestemme hvordan dit værksted skal se ud.Embarrassed

Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 20:23

Tak for svar allesammen. Jeg har undersøgt det hele lidt nærmere. Et selskab "under stiftelse" er tilsyneladende tilstanden for selskabet mellem stiftelsesdatoen og registreringsdatoen hos E&S. Kapitalen skal dokumenteres ved stiftelsen, så den løsning kan jeg ikke bruge.

Her er en opsummering af mit problem:

1. Jeg skal indgå en konsulentaftale i løbet af den næste uges tid. Jeg ønsker at gøre dette i et ApS

2. Jeg kan først skaffe de 80tkr til stiftelse sidste halvdel i august.

3. Jeg skal skrive den første faktura i ApS'et den 31/8.

Jeg har vel kun denne mulighed:  Få en revisor til at lave en vurdering af min bil+traktor+andet som jeg så kan stifte på. 

Andre ideér ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

HenningGS:
Jeg har vel kun denne mulighed:  Få en revisor til at lave en vurdering af min bil+traktor+andet som jeg så kan stifte på. 

Eller brug din kontrakt som indskud i et aps.......

Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 21:33

Nej, jeg kan vist ikke benytte kontrakten (eller traktoren) da det skal være værdier som kan bruges i virksomhedes drift - altså der skal være tale om driftmidler. (Ret mig gerne hvis jeg tager fejl) Og i min branche vil der jo så være tale om EDB-udstyr og måske bilen.... (Men det løber nok næppe op i 80tkr)

Hm.... Jeg er vist løbet tør for muligheder....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

Hej HenningGS

Det kan godt ske at jeg spørger dumt.

Men hvorfor er det vigtigt for dig at denne opgave skal løses i et ApS???

/Kenneth

Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 21:44

Kunden er en stor virksomhed med temmelig mange "muskler" - Jeg har et fint forhold til mine nuværende kontaktpersoner, men jeg ved ikke hvordan tingene ser ud om et par år.

Da mine opgaver bla. bliver at drifte et centralt administrativt system som kan have store (i min målestok) økonomiske omkostninger for virksomheden hvis noget skulle gå galt... - Kunne jeg være bange for at man ville forsøge at kræve en erstatning som ville betyde personlig konkurs for mig hvis jeg hæftede fuldt ud. - Så er det bedre at mit ApS måtte dreje nøglen om.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47

HenningGS:

Kunden er en stor virksomhed med temmelig mange "muskler" - Jeg har et fint forhold til mine nuværende kontaktpersoner, men jeg ved ikke hvordan tingene ser ud om et par år.

Da mine opgaver bla. bliver at drifte et centralt administrativt system som kan have store (i min målestok) økonomiske omkostninger for virksomheden hvis noget skulle gå galt... - Kunne jeg være bange for at man ville forsøge at kræve en erstatning som ville betyde personlig konkurs for mig hvis jeg hæftede fuldt ud. - Så er det bedre at mit ApS måtte dreje nøglen om.

Tak for svaret..Jeg havde det faktisk i tankerne.

Men du kan jo starte op og så bagefter lave firmaet om til ApS, og derved, kan det kun være det første stykke tid at du hæfter.

På den anden side, så er det også sådan at handler man forsætligt som direktør, så kan de faktisk indkræve beløbet alligevel.

Men jeg forstår dig.

/Kenneth

Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 21:57

Ja, jeg har absolut ingen planer om at udføre et dårligt stykke arbejde, det er kun hvis uheldet skulle være ude, og der skulle være nogle advokater der kunne få lyst til at gå efter benene istedet for bolden.

Jeg har tænkt på dit forslag, men jeg tror ikke at jeg uden kundens samtykke kan "overføre" kontrakten til en anden juridisk enhed som et ApS vel er ?. Hele kontrakten er bundet op på at det er mig som person skal udføre arbejdet. (Det er mig som har skrevet softwaren i sin tid derfor er de interesseret i at jeg "bliver på pinden") 

Jeg må nok få en advokat til at omskrive kontrakten således at der udtrykkeligt står at hæftelserne kan flyttes til et andet selskab, blot at det fortsat er mig som udfører arbejdet.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)