Jeg er helt enig i at nogle "misbruger" facebook ved at have 3-4000 venner fordi de bare adder alt de kan finde og smider 1000 reklamer på deres profil. Det fatter jeg heller ikke helt..
Dog ser jeg ikke noget problem i at have mange "venner" hvis de kan gavne dit netværk. Jeg mener de fleste af mine nuværende "venner" på fb er til stor gavn. Jeg har i hvert fald fået meget ud af aktivt at finde personer på facebook som jeg mente man kunne bruge i sit netværk.
Jeg har 364 kontakter på Facebook. :-) Det er alt fra mine venner og veninder til familie, folk jeg er stødt ind i, gamle klassekammerater i folkeskolen og mindre bekendtskaber som jeg ville holde kontakten med! Jeg ser Facebook både som et sted hvor jeg kan holde kontakten med folk jeg ikke ser tit og dem der er langt væk. Men også som et sted hvor mit netværk er, det syntes jeg det er rigtig godt til!
Hvis i har lyst må i gerne tilføje mig, jeg kan aldrig få nok venner og et større netværk, he he! :-) Bare ikke tag jer af mit profilbillede det er rimelig outdated, jeg skal snart have taget et ordenligt billede, også herind til Amino! :-)
Jeg vil da gerne stå ærligt frem - jeg tror ikke jeg har nogen "rigtige" venner på facebook.
Hvis der med rigtige menner menes folk man rent faktisk mødes med engang imellem uden en specifik agenda.
Så min "venneliste" er en række mennesker hvis gøren og laden jeg gerne vil tilrage mig en smule indsigt i fordi personerne af den ene eller den anden grund interesserer mig.
Jeg ligger på omkring 300 venner, antallet skal ses i lyset af at jeg har boet flere forskellige steder i landet samt at jeg har arbejdet i en branche hvor alle kender alle.
Antallet af venner skal vel ses i lyset af hvad man benytter Facebook til. For mig er det networking. En dag kan en bekendt jo være guld værd hvis man står og har behov for netop dennes kompetencer.
Jeg er dog ikke en af dem som tilføjer gud og hver mand og jeg accepterer heller ikke venskabs anmodninger fra folk som jeg ikke aner hvem er.
I øvrigt er Facebook genial når man står og skal i kontakt med en, som har for vane at skifte telefonnummer som vi andre skifter underbukser.
Mon i bund og grund, det ikke er et definitions spørgsmål hvad man kalder en Facebook ven?
Jeg har 194 "venner" eller "kontakter" på facebook. Heraf er der nok 120 jeg ikke ser ret ofte. Måske 40 jeg aldrig har mødt - men som jeg spiller computer med.
Hvad er en facebook ven? Enig - dem der har over 500 virker som sociale tabere... Som nogen der bare ønsker at have SÅ MANGE SOM MULIGT, men hvordan har jeg ret til at dømme dem? Det kan jo godt være en der er spejder og som egentlig har hele landslejeren på sin liste fordi hans definition af en facebook ven - er anderledes end min?
Jeg har hele 17 venner meste mine gamle klassekammerater og enkle erhverv kontakter som har bugt og er tilfreds så har man altid de gode kontakter vis skrifter telefon nummer mv.
måske får jeg flere hen ad vejen jo mere gode erhverv kontakter jeg møder , men får nok ikke 1000 vis for dem har jeg ej mødt, og vil gerne have nogle venner jeg sikker på kan hjælpe mig
vis en erhverv tilføjer mig som ven kunne jeg dog også være interesseret men tag dem kommer og gør ikke det vilde reklame fremstød der .
Man skal bare videre formidle sin viden på egen hjemmeside sit budskab og man behøver ikke at tilføje enhver for at virke større og kunne sende reklame til dem, man skal bare lade det komme naturligt.
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg har meget svært ved at følge den udbredte tankegang om at man kan have for mange "venner" på Facebook. De har trods alt et udmærket system til at dele folk op i grupper. Jeg kan dog godt se at hvis de *skal* kunne kategoriseres som venner - så kunne jeg lige så godt slette min Facebook-profil.
For mig er det lidt det samme som at sige at man kan have for mange penge på sin bankkonto.
Facebook har dog et loft på ca 5000 venner pt. Jeg er langt fra nået loftet på Facebook og min bankkonto :-)
Jeg ville være ked af det hvis jeg fik nogle venner på Facebook....
Så svaret er 0
Det er jo lidt som de stakler der ringer til nummeroplysningen for at snakke. Hvis ikke jeg kan finde et menneske jeg oprigtigt er interesseret i at kontakte, så afleverer jeg mit PC-kørekort!
Der er SÅ mange muligheder, (som f.eks Skype) hvor man kan pleje distancevenskaber som man rent faktisk kan bruge til noget, - fordi det at man skal gøre sig en smule ulejlighed også bevirker at man er interesseret i at holde kontakten.
Jeg kan sagtens se det bekvemme i at have en masse kontakter man ikke bruger, - det er vel nærmest som at gemme alle ugeaviserne hvis nu man skal flytte om ti år.
Når jeg ser Facebooksider med mange venner, så ser jeg altså dette: