Ifm. jeres seneste kommentarer slår det mig at den "gamle traver" omkring pris åbenbart stadig popper op; prisen på et givent produkt er sekundær på alle leder og kanter. Kvalitet, følelser, branding alene kan løfte endog ganske høje priser.
Det er også forkert når man taler om at flere
Network Marketing/
MLM produkter ikke kan begå sig i konventionel butiksforstand, da argumentet hedder sig at de vil blive for dyre: Det er noget sludder - alene den generelle højere kvalitet kan sagtens trække en "høj pris".
"En for høj pris" i butiksregi har aldrig noget med valget at gøre, når det
selskab vælger Network Marketing som omdrejningsmoment fremfor eks. en butik - det skyldes alene det faktum at det er muligt at penetrere markedet hurtigere/eller mere effektivt. Ligeså vel som al erfaringer siger at kundegrundlaget er væsentligt mere loyalt, bl.a. grundet personlige anbefalinger (+ et par andre faktorer).
Man skal ikke snakke om LR som værende et selskab med kopi-produkter, for det er ingenlunde korrekt i forhold til markedets øvrige spillere: LR var eks. nærmest først i Danmark - men istedet for kopi-produkter taler vi om "me too" produkter: altså produkter som andre selskaber også har - man kan ikke sige at LR er mere unikt end Nu-Skin eller omvendt; det er "bare" cremer og kosmetik.
Derimod er Forever Living unik i forhold til markedet; de er markedsledende (firstmovers) indenfor Aloe Vera. Når LR så kaster en Aloe Vera drik i spil, så bliver det kategoriseret som et "kopi-produkt", især fordi LR ikke er kendt for eller iøvrigt har aloe vera i sortiment. Samtidig virker det lidt la-la når LR repræsentanter så "disser" markedets førende aloe vera drik - det svarer til at Jolly Cola spiller smarte i forhold til Coca Cola (ikke holdbart).
Når vi taler om markedsledende gælder den samme vinkel med Tahitian Noni; TNI var først må markedet worldwide med noni produkter - i mere end 70 lande - TNI er markedsledende;
firstmover - derfor er det ikke let at tage et selskab som Enliven seriøst, der kommer på markedet 6 år senere (da Tahitian Noni allerede var tilgængeligt i 70 lande...) og siger at de faktisk var først med noni juice eller påstår deres juice overtrumfer markedets leder. Det er i sandhed noget af et stunt (nu i Enlivens tilfælde taget i betragtning endnu mere plat, at de basere sig på produkter fra det fallerede Royal Farms Noni).
Nuvel, nu blev min kommentar off-topic - og var blot en konstatering at PRIS er underordnet; sekundær - og forskellen på "kopi-produkter" og "me-too produkter" ;-)
MVH