Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det næste store boom i Network Marketing

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Høgh,

det er korrekt at LR selv producere på fabrikker i Tyskland. De har bare ikke udviklet noget selv. Men tager det bedste af det bedste og efterligner dette. Det er der i og for sig ikke noget galt i - bare kvalitet og pris stemmer overens. Og her er jeg ikke synelig overbevist. Men som det tidligere er skrevet her på Aminio er det menneskerne bag og egen overbevisning der driver værket.

Held og lykke med dit LR!

Med venlig hilsen

Mads Vidkjær

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:05
Hej Mads,

LR udvikler hele tiden, men de opfinder ikke nødvendigvis den dybe tallerken, da det jo allerede er sket. Prismæssigt synes jeg nu de ligger fornuftigt sammenlignet med andre som har en relativt højere pris på lignende produkter. Men som du selv nævner er det ens egen overbevisning der driver værket - og sådan vil og bør det altid være.

Udemærket hjemmeside I har i øvrigt.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:33
Tak, i lige måde :-)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:02
Ifm. jeres seneste kommentarer slår det mig at den "gamle traver" omkring pris åbenbart stadig popper op; prisen på et givent produkt er sekundær på alle leder og kanter. Kvalitet, følelser, branding alene kan løfte endog ganske høje priser.

Det er også forkert når man taler om at flere Network Marketing/MLM produkter ikke kan begå sig i konventionel butiksforstand, da argumentet hedder sig at de vil blive for dyre: Det er noget sludder - alene den generelle højere kvalitet kan sagtens trække en "høj pris".

"En for høj pris" i butiksregi har aldrig noget med valget at gøre, når det selskab vælger Network Marketing som omdrejningsmoment fremfor eks. en butik - det skyldes alene det faktum at det er muligt at penetrere markedet hurtigere/eller mere effektivt. Ligeså vel som al erfaringer siger at kundegrundlaget er væsentligt mere loyalt, bl.a. grundet personlige anbefalinger (+ et par andre faktorer).

Man skal ikke snakke om LR som værende et selskab med kopi-produkter, for det er ingenlunde korrekt i forhold til markedets øvrige spillere: LR var eks. nærmest først i Danmark - men istedet for kopi-produkter taler vi om "me too" produkter: altså produkter som andre selskaber også har - man kan ikke sige at LR er mere unikt end Nu-Skin eller omvendt; det er "bare" cremer og kosmetik.

Derimod er Forever Living unik i forhold til markedet; de er markedsledende (firstmovers) indenfor Aloe Vera. Når LR så kaster en Aloe Vera drik i spil, så bliver det kategoriseret som et "kopi-produkt", især fordi LR ikke er kendt for eller iøvrigt har aloe vera i sortiment. Samtidig virker det lidt la-la når LR repræsentanter så "disser" markedets førende aloe vera drik - det svarer til at Jolly Cola spiller smarte i forhold til Coca Cola (ikke holdbart).

Når vi taler om markedsledende gælder den samme vinkel med Tahitian Noni; TNI var først må markedet worldwide med noni produkter - i mere end 70 lande - TNI er markedsledende; firstmover - derfor er det ikke let at tage et selskab som Enliven seriøst, der kommer på markedet 6 år senere (da Tahitian Noni allerede var tilgængeligt i 70 lande...) og siger at de faktisk var først med noni juice eller påstår deres juice overtrumfer markedets leder. Det er i sandhed noget af et stunt (nu i Enlivens tilfælde taget i betragtning endnu mere plat, at de basere sig på produkter fra det fallerede Royal Farms Noni).

Nuvel, nu blev min kommentar off-topic - og var blot en konstatering at PRIS er underordnet; sekundær - og forskellen på "kopi-produkter" og "me-too produkter" ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:25
Prisen er ligegyldig for den der vil have kvalitet. Men jeg tror den omfattende discount kultur vi efterhånden er blevet en del af bærer en stor del af skylden for, at folk ikke er særlig kvalitetsbevidste - det er kun prisen som er et parameter når der skal handles. Det er en trist udvikling og de går jo virkelig glip af en masse oplevelser med produkter som leverer mere end de lover - men det er man jo sjældent vant til som almindelig forbruger. Folk vil hellere købe en liter Sanex shampoo til en 20''er i den tro at de har gjort et virkeligt kup. Faktum er at de har købt en liter meget dyrt vand  med lidt sæbe i. De burde tappe vandet hjemme (det er meget billigere) og så i stedet købe 200 ml drøj kvalitets shampoo til en 50''er. Det er sund fornuft - men ikke nødvendigvis billigt.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 01:09
Nu har jeg i et stykke tid fulgt den sidste del af debatten fra sidelinien. Mest fordi at jeg har haft travlt med at passe min forretning - fremfor at sidde her. Men nu tror jeg det er blevet tid til at jeg lige indskyder et par guldkorn.

1). LR produktudvikler selv - der er på ingen måde tale om kopiprodukter. Et faktum som bla. Microsilver serien er et lysende bevis på. Det var branche revolutionerende da LR fandt en metode til at binde sølv i cremer også tilmed i en form hvor sølvet kun virker på huden uden at trænge ind i kroppen og dermed var istand til at skabe en anti bakteriel creme uden de sædvanlige bivirkninger af kemiske sølvstoffer.

Jeg ved ikke hvad det er for produkter som "a-perfect-start" betegner som kopi produkter, der ikke kan leve op til orginalerne. Men jeg har ikke mødt et eneste produkt som ikke kan leve op til hvad der ellers findes på markedet. Men for så lige at tage fat i et af de produkter som LR har i sortiment men som også findes andre steder, og som Lasse har taget op tidligere i denne tråd. Aloe Vera juicen. For det første så var lanceringen af Aloe Vera juice en vigtig brik i en strategi om at udvikle sig fra at være en virksomhed der kun beskæftiger sig med hvordan man har det på ydersiden også beskæftiger sig med det indre velvære - at tingene hænger sammen - og at kosmetik, hudpleje og parfume derfor naturligt kombineres med forskellige kosttilskud. En strategi som har ført til at LR idag har et bredt sortiment af kosttilskud udover kerne produkterne til udvordes pleje og velvære. Når så Lasse i samme forbindelse nævner at LR forhandlere disser FLP''s Aloe Vera juice, så tror jeg at den er møntet på mig. Jeg kom ihvertfald til at nævne meget tidligere (tror nok det var i denne tråd) at jeg ikke kunne stå inde for FLP''s produkter, i forbindelse med at vi diskuterede produkternes vigtighed i forbindelse med valg af netværksselsskab. Jeg tror nok at Lasse misforstod hvad jeg sagde...jeg sagde at jeg ikke kunne stå inde for FLP''s produkter ( jeg er ikke imponeret) - virkningsmæssigt og kvalitativt fejler produktet sikkert ingenting - men en af de væssentlige forskelle på FLP''s og LR''s juice er at jeg er stødt på flere (jeg selv inkl.) som efter først at have smagt FLP''s juice og sidenhen LR''s - har sagt "Gud den her er jo til at få ned". LR''s juice indeholder hhv. 90,1 og 92% Aloe Vera afhænigt af hvilken smag den har - og har desuden fået to meget eftertragtede kvalitetsstempler. Derfor kan de to produkter heller ikke sammenlignes. Men jeg aner ikke hvor meget der Aloe der er i FLP''s juice - men det faktum at LR''s ligger så tæt på 100% som den gør samtidigt medat den er drikbar gør at det til enhver tid er det produkt som jeg vil anbefale og arbejde med og derfor skrev jeg at jeg, ikke kunne stå inde for FLP, og dermed heller ikke ville vælge det selskab at arbejde med. Men det er jo en personlig opfattelse og ikke ment som en disning, for udover at FLP''s juice smager ækelt (efter min mening!!!) så fejler den sikkert ikke noget - men der står jo intet om det på FLP''s hjemmeside (og det er så længe siden at jeg smagte den at jeg ikke kan huske hvad der stod på flasken omkr. Aloe Vera andel). Så nej jeg disser ikke FLP - konstatere blot at det på grund af produkterne ikke er et selskab som jeg ville arbejde med.

2). "A perfect start" skrev: "Men som det tidligere er skrevet her på Aminio er det menneskerne bag og egen overbevisning der driver værket."  - hertil vil jeg blot citere LR''s internationale salgschef Thomas Heursen: "Salg kommer af tillid, tillid kommer af kvalitet".

3). Lasse Burholt skrev: "
Det er også forkert når man taler om at flere Network Marketing/MLM produkter ikke kan beg
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 01:16
Lasse Burholt skrev: "Oriflame er netop ikke kendt om et netværksselskab, så derfor er krafter fra den kant ikke ensbetydende med en succesformel, da det kræver forståelse for - erfaring med - network marketing for at drive et network marketing selskab."

Det er ikke korrekt. Oriflame omsætter iflg. deres egne oplysninger for 765 mio. Euro fordelt på 35 lande - og da Danmark er det eneste land i verden, hvor Oriflame ikke sælger varene via direkte salg - så må man sige at Oriflame er et netværksselskab og at gamle lederkræfter i Oriflame har erfaring med branchen.           

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:22
Dato: 20-04-2007 01:15:56 Forfatter: cax
Lasse Burholt skrev: ''Oriflame er netop ikke kendt om et netværksselskab, så derfor er krafter fra den kant ikke ensbetydende med en succesformel, da det kræver forståelse for - erfaring med - network marketing for at drive et network marketing selskab.''

Det er ikke korrekt. Oriflame omsætter iflg. deres egne oplysninger for 765 mio. Euro fordelt på 35 lande - og da Danmark er det eneste land i verden, hvor Oriflame ikke sælger varene via direkte salg - så må man sige at Oriflame er et netværksselskab og at gamle lederkræfter i Oriflame har erfaring med branchen

Oriflame er "Direkte Salg", ikke "netværkssalg" - der er en væsentlig forskel i forhold afregningsmodellen for selskabets repræsentanter. Du kan ikke starte en traditionel Network Marketing forretning i Oriflame regi - og slet ikke i Danmark.

Men tak for oplysningerne - jeg var lige omkring Oriflame.com og blev lidt klogere på selskabet - min umiddelbare vurdering af Oriflame tidl. i denne tråd var ikke "researchet" på deres web. Faktisk er Oriflame væsentlig større end jeg var klar over - så tak for kommentaren.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:57
Dato: 25-03-2007 00:23:28 Forfatter: john sommer
.
Produkterne er IKKE drivkraften der er mange udbydere af produkter - derfor er det menneskerne bag disse produkter der er afgørende. Og afgørende er det med hvem man indgår sin aftale er det en der vil kunne hjælpe mig med min virksomhed eller er det endnu blot en der vil profitere på mig og ''skide'' mig et stykke bag efter - det er de to parameter der er afgørende for omsætningen i en hver virksomhed og dermed også i Network Marketing!.

John

Hvordan kan du sige, at produkterne ikke er drivkraften??? Det kan jeg simpelthen ikke fortstå.
Det er da din begejstring for produktet der er den sælgende faktor her.
Og netop inden for MLM er det da især produktet der er vigtigt for succes. Især hvis kriteriet for succes er mange penge.
Det er da rigtig nok at det spiller en rolle hvem man indgår samarbejde med, men jeg ville da nødig have en i teamet som ikke kan stå inde for produktet.
Jeg tror det vigtige i den sammenhæng her er, at man finder et produkt der passer til en. Vi er meget forskellige, og nogen kan lide kogte kartofler, andre bagte... Og vi er mange på markedet med "lidt det samme budskab". Dermed ikke sagt at det er ligegodt hvilket MLM firma man involvere sig med. Der er forskel på både markedplaner, priser, produkternes kvalitet osv. Men essensen af det er vel at man finder frem til det produkt der passer bedst til en. Det produkt man føler sig tryg ved.

Jeg har meget svært ved at forholde mig til hvis en distributør af nogen slags ikke prioriterer produktet først.
Som jeg har nævnt i en anden tråd, så solgte jeg engang sko. Men jeg brændte ikke for produktet... og gæt hvor mange sko jeg solgte????
Først når du har tillid til produktet og kan stå inde for det, vil du også kunne være troværdig. Og så behøver du ikke engang være sælger for at sælge. Så er din begejstring nok.

Prentow

Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:01
Dato: 19-04-2007 18:01:55 Forfatter: Lasse Burholt

Derimod er Forever Living unik i forhold til markedet; de er markedsledende (firstmovers) indenfor Aloe Vera. Når LR så kaster en Aloe Vera drik i spil, så bliver det kategoriseret som et ''kopi-produkt'', især fordi LR ikke er kendt for eller iøvrigt har aloe vera i sortiment. Samtidig virker det lidt la-la når LR repræsentanter så ''disser'' markedets førende aloe vera drik - det svarer til at Jolly Cola spiller smarte i forhold til Coca Cola (ikke holdbart).

Lasse,

Fantastisk argument... Well said.

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)