Vi lever i et samfund hvor vi næsten har alt og måske endda for meget, det har gjort at vi idag vælger kvalitet frem for kvantitet. Vi er blevet utrolig beviste om os selv og vil gerne leve sundt og se godt ud, måske derfor at vi har set et boom indenfor fitnesscentre, kost/kosttilskud og kosmetik.
I mlm branche har vi allerede set Kosttilskud og kosmetik produkter skyde i vejret. Måske kommer tiden nu til at vi kan sælge fitness abonnomenter + kondisko + svedbånd mm. eller økologisk mad ligesom årstiderne.
Interessant, Lougan - og henleder sådan set samtidig min opmærksomhed på en artikel i Nordjyske idag, hvor der sættes spot på tendensen til at vi, som forbrugere, i højere og højere grad efterspørger kvalitetsprodukter; gode madvarer med historie, madvarer der er ekstraordinære.
Man kan sagtens tænke sig Årstiderne i netværks-sammenhæng.... ikke sandt?
Lasse Burholt
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Man kan sige at fordelen ved at gøre Årstidernes koncept til en mlm model, er at man ikke skal ud og overbevise folk om et helt nyt produkt + at det er et produkt der bliver forbrugt hurtigt, ellers røgner det (kort holdbarhed) ,
alle har et madbudget, så de kan ikke undskylde med at de ikke bruger mad og hvis man kører det på abonnoment basis glemmer man heller ikke at genbestille.
Ulemper kan være at det er svært at finde produkter nok, da økologi ikke har slået igennem endnu hos landmanden. Det at skulle udbringe varer hver dag vil være en stor udgift og måske gøre varene for dyre set med mlm øjne.
Økologi er et ret godt bud, men som årstiderne tror jeg ikke på det pga de store omkostninger ved distribution og avancen på dagligvarer - selv økologiske - ikke egner sig til NM, den er alt for lav til og kan derfor ikke give ordentlig betaling til distributørerne.
Mit bud på fremtidens boom vil være miljø-skånsomme produkter. Jeg tror at opmærksomheden og bevidsteheden om ikke at ødelægge jorden kommer mere og mere i fokus, på samme måde som "Global Warming" er lige for tiden, så produkter der er miljøvenlige og som er dagligdage forbrugsvarer tror jeg på i fremtiden.
Måske Natures Own kunne blive et bud hvis de fik et rigtige stærkt netværk igang efter de store netværkere brød ud og lavede deres eget uden den store succes. Men med deres brud forsvandt de bedste netværkere og Natures Own er nærmest ikke eksisterende i Danmark. Måske der skal et helt nyt selskab ind over, tror faktisk godt det kunne være skandinavisk selskab da vi har et ret godt omdømme på det område.
Økologi er et ret godt bud, men som årstiderne tror jeg ikke på det pga de store omkostninger ved distribution og avancen på dagligvarer - selv økologiske - ikke egner sig til NM, den er alt for lav til og kan derfor ikke give ordentlig betaling til distributørerne.
Mit bud på fremtidens boom vil være miljø-skånsomme produkter. Jeg tror at opmærksomheden og bevidsteheden om ikke at ødelægge jorden kommer mere og mere i fokus, på samme måde som ''Global Warming'' er lige for tiden, så produkter der er miljøvenlige og som er dagligdage forbrugsvarer tror jeg på i fremtiden.
Måske Natures Own kunne blive et bud hvis de fik et rigtige stærkt netværk igang efter de store netværkere brød ud og lavede deres eget uden den store succes. Men med deres brud forsvandt de bedste netværkere og Natures Own er nærmest ikke eksisterende i Danmark. Måske der skal et helt nyt selskab ind over, tror faktisk godt det kunne være skandinavisk selskab da vi har et ret godt omdømme på det område.
Løbet er kørt for Natures Own... de kommer aldrig tilbage i sadlen. Never. Uanset hvilket produkt de så end lanchere.. Men et interessant bud; miljø-skånsomme produker på network marketing basis.
Så forleden at Richard Branson (Virgin) vil investere ganske mange milliarder i "ren energi" ---- det kunne måske også være et bud, omend omfanget og hvorledes ikke helt er gennemtænkt - men måske husker vi alle at ACN jo proklamerede at de ville ligge hele verden ned med at sælge EL (!) til forbrugeren - ja, mulighederne vil nærmeste ingen ende tage, når de selv skulle fortælle det - men i et eller andet omfang er jeg sikker på vi nok skal se et selskab der kommer med et bud på "ren energi".. baseret på netværkstanken...! ;-)
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Las os se med Natures Own, det kan være der sker nyt med dem nu Sven Mattsson (tidligere chef for Oriflame) er kommet med som medejer, men de skal nærmest starte forfra. Når du så klart afskriver Natures Own bliver jeg da nysgerrig efter at vide hvorfor. Er det systemet eller produkterne eller noget tredje?
Alle husker vel ACN og deres "løfter" men det der mobiltelefoni kommer vel snart :-)
Ja "ren energi" er et godt bud hvor der måske kunne være lidt til forhandleren, ikke meget men en lille smule - og en lille smule af rigtigt meget kan også blive sjovt. Tror trenden bliver "jorden og miljøet" de næste mange år, hvordan der så skal laves NM på det område bliver interessant, der skal nok være nogen der forsøger.
Boomet afhænger af mange ting, er der styr på ledelsen, kan de leverer "varen" og er det noget folk "tænder" på - det er vel det der tæller. Så kunne det vel i princippet være alt fra vin til soldrevne biler. Et boom i denne branche behøver ikke være produktbestemt, det er jo oftest karismatiske ledere der gør forskellen
Las os se med Natures Own, det kan være der sker nyt med dem nu Sven Mattsson (tidligere chef for Oriflame) er kommet med som medejer, men de skal nærmest starte forfra. Når du så klart afskriver Natures Own bliver jeg da nysgerrig efter at vide hvorfor. Er det systemet eller produkterne eller noget tredje?
Alle husker vel ACN og deres ''løfter'' men det der mobiltelefoni kommer vel snart :-)
Et boom i denne branche behøver ikke være produktbestemt, det er jo oftest karismatiske ledere der gør forskellen
Oriflame er netop ikke kendt om et netværksselskab, så derfor er krafter fra den kant ikke ensbetydende med en succesformel, da det kræver forståelse for - erfaring med - network marketing for at drive et network marketing selskab. Og du har ret, Natures Own skal nærmest starte forfra - og jeg giver dem ikke mange chancer, slet ikke med ikke-networkere i ledelsen/ejerskabet.
Samtidig er Natures Owns system; bonusplan bag ud af dansen. Mener iøvrigt også - i relation til dine nævnte miljøvenlige produkter - at det var N.O der i sin tid (og måske gør det stadig?) solgte rengøringsprodukter, som nærmest var for gode - i den forstand at der ikke var en gentagen omsætning, måned efter måned - men snarere en gang om året...
M.h.t. ACN... så har de vidst nok fået det mobiltelefoni der "kommer om et halvt år" siden 1999... omend jeg ikke helt kan får svar på om det gælder for kunder - eller blot mobiltelefoni "under evaluering" blandt forhandlerne. Men i ACN handler det nu heller heller ikke så meget om telefonien, men om at afsætte "forhandler-licenser" (ups.. det skrev jeg ikk!)
Karismatiske ledere er ganske rigtig en væsentlig faktor - men end ikke den hårdeste "sælger af sand til Sahara"-type kan på langt sigt hold liv i en forretning med håbløse eller "virkningsløse" produkter.
MVH
Vores dagligdag er fyldt med tilbud om det ene og det andet bedste produkt, man faktisk er de fleste produkter slet ikke så gode men produceres og sælges til bedste profitudvinding for producenten. Derfor stiller dette også et krav om at vi finder de bedste produkter - og de vil slet ikke blive solgt i butikkerne, da det er for dyrt. Altså kun gennem network marketing. Derudover tror jeg at produkter, der kan gøre vores hektiske dagligdag nemmere bliver det et boom i network marketing.
Og lad os så slå en ting fast. LR produkterne er sikkert fine varer, men LR er og forbliver en kopiforretning, da slet ikke kan leve op til kvaliteten af original produkterne.
Alt er jo opstået af én idé, så dybest set er alle produkter er jo kopier af det du kalder en original. Men hvem definerer en kopi og en original? Hvorfor ikke bare kalde alle produkter originale? Jeg forstår egentlig ikke din holdning til LR''s produkter. Det kan jo skyldes du ikke kender historien bag. Men faktum er at LR''s fabrikker i Tyskland rent faktisk producerer for dine såkaldte originaler, eftersom de har et produktionsanlæg og en faglig ekspertise af meget høj kvalitet. Dert er ikke kopi - men originalt!