|
Danmarks ubestridt største iværksætter...? Hvem er det?
|
"En iværksætter er en person, der starter en virksomhed, der involverer risici, og påtager sig en del af denne." (Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Iv%C3%A6rks%C3%A6tter) Ifølge samme kilde er man altså ikke iværksætter, hvis man viderefører et eksisterende firma. Men prøv at smage på ordet i din nøgne betydning: "Iværksætter". "At sætte noget iværk", "at starte noget op". I det daglige er vi nok utallige iværksættere på baggrund af initiativ og innovation, om man så har startet en forening eller en virksomhed er i mine termer mindre væsentligt. Hr. Riskjær er en helt i mine øjne. Ikke fordi han finder måder at hive penge hjem på, som nok er tvivlsomme, men fordi han har en iver for konstant at fortsætte. Han ønsker at være selvstændig og starter det ene foretagende efter det andet i et utal af størrelser og brancher. Hans krav til branche er meget fleksibel, men kampgejsten for at være fri fugl (til trods for diverse kontroverser med retsvæsenet) driver værket. Den største iværksætter er den, der ikke giver op, selvom det gik galt. Den, der prøver igen med fornyede kræfter. Den, som aldrig kan se sig selv som lønslave igen og den, der i sidste ende formår at få et selskab stablet på benene som løber rundt - både moralsk og økonomisk. Så måske er Riskjær ikke iværksætter i mine øjne, men en hel del elementer af hans iværksætteri inspirerer mig næsten dagligt. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
|
|
|
Han har vendt en virksomheds image fuldstændig fra et sportsmærke til et internationalt kendt designer mærke. Endda på kun 6-7 år. Efter min mening absolut en af de største i Danmark! Om han så er iværksætter eller hvad er noget helt andet, men han har i hvert fald gen-iværksat firmaet |
|
Mærsk Mckinney er en fremragende forretningsmand, men det var hans far AP Møller der startede imperiet. Bare for lige at få det på det rene. Mads Clausen der grundlagde en af vores største export succeser Danfoss er også en af de tunge drenge lige så vel som Legos grundlægger. |
|
|
|
Han hedder Jesper Buch .... Tusinde tak for de rosende ord ;) Jesper Buch |
Jesper Buch - Inter Angel - http://www.jesperbuch.com
Hehe hvis det er et svar til Jesper, så vil jeg lige påpege at det er en kommentar til et tildligere indlæg :) Det var da så lidt Jesper Spiser man pizza så er du jo lidt svær at komme uden om.../Peder |
Sorry! My mistake Troede du ville have kommenteret ordet "smagløs", nu hvor det var Just-Eat! ![]() Jesper Buch; forstår du takker for titlen - jeg har faktisk for nyligt handlet på Just-Eat, og har været YDERST tilfreds! Godt koncept! Men lige såvel, som jeg ikke mener Martin Thorborg er Danmarks største iværksætter igennem tiden, så kan (trods alt) min stemme heller ikke gå til dig... Jeg trækker dog gerne udtalelsen "smagløs" og "reklame" tilbage igen... |
Bliv gratis medlem

Spiser man pizza så er du jo lidt svær at komme uden om...

Jeg trækker dog gerne udtalelsen "smagløs" og "reklame" tilbage igen...