Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks ubestridt største iværksætter...? Hvem er det?

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-03-2007 09:10:08 Forfatter: DEVO
- Mit bud : Mads Skjern, han formåede at skære igennem i en vanskelig tid

Og så har han den lykke at få sin succes genudsendt igen og igen.
Det er lidt dumt, at han ikke lærer af sine fejl, når nu han bare kan finde en dvd frem og se i næste afsnit, hvilke konsekvenser en beslutning får.

mvh Hans

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 01:23
Sakset fra wikipedia.dk:

"En iværksætter er en person, der starter en virksomhed, der involverer risici, og påtager sig en del af denne."

(Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Iv%C3%A6rks%C3%A6tter)

Ifølge samme kilde er man altså ikke iværksætter, hvis man viderefører et eksisterende firma.

Men prøv at smage på ordet i din nøgne betydning: "Iværksætter". "At sætte noget iværk", "at starte noget op". I det daglige er vi nok utallige iværksættere på baggrund af initiativ og innovation, om man så har startet en forening eller en virksomhed er i mine termer mindre væsentligt.

Hr. Riskjær er en helt i mine øjne. Ikke fordi han finder måder at hive penge hjem på, som nok er tvivlsomme, men fordi han har en iver for konstant at fortsætte. Han ønsker at være selvstændig og starter det ene foretagende efter det andet i et utal af størrelser og brancher. Hans krav til branche er meget fleksibel, men kampgejsten for at være fri fugl (til trods for diverse kontroverser med retsvæsenet) driver værket.

Den største iværksætter er den, der ikke giver op, selvom det gik galt. Den, der prøver igen med fornyede kræfter. Den, som aldrig kan se sig selv som lønslave igen og den, der i sidste ende formår at få et selskab stablet på benene som løber rundt - både moralsk og økonomisk.

Så måske er Riskjær ikke iværksætter i mine øjne, men en hel del elementer af hans iværksætteri inspirerer mig næsten dagligt.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:30
Danmarks største iværksætter gennem tiden, uanset hvilken målestok man anvender, mener jeg er C.F. Tietgen. Han opstartede et utal af forskellige virksomheder, hvoraf mange stadig lever den dag i dag bedste velgående. Dermed var han stærkt medvirkende til at både at hæve den generelle velstand i samfundet og mere vigtigt, at få Danmark med i den industrielle revolution. Mange andre (Mads Clausen-Danfoss grundlægger, Poul Due Jensen - Grundfos, Mærsk etc) syntes jeg bestemt er fyrtårne, men fælles for dem er at de "kun" iværksatte en ting (termostater, pumper, rederi), mens C.F.Tietgen havde fingrene i så godt som alt hvad der foregik på den tid. Derfor mener jeg titlen afgjort må gå til C.F. Tietgen, når nu spørgsmålet er "gennem tiden".   
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:54
Hvis Mærsk McKinney skal nævnes, synes jeg bestemt også Christian Stadil skal nævnes.
Han har vendt en virksomheds image fuldstændig fra et sportsmærke til et internationalt kendt designer mærke. Endda på kun 6-7 år.
Efter min mening absolut en af de største i Danmark!

Om han så er iværksætter eller hvad er noget helt andet, men han har i hvert fald gen-iværksat firmaet

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:19
Mærsk Mckinney er en fremragende forretningsmand, men det var hans far AP Møller der startede imperiet. Bare for lige at få det på det rene.

Mads Clausen der grundlagde en af vores største export succeser Danfoss er også en af de tunge drenge lige så vel som Legos grundlægger.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:09
Undre mig over at ingen har nævnt Finn Helmer. Godt nok startede han ikke Giga, det forvandlede han "blot" fra konkurstruet til milliardforretning. Inden han nåede så langt havde han dog startet 18 virksomheder, klart en mand der er værd at se nærmere på når man snakke iværksættere der spænder over flere brancher. Læs evt. Gigamanden hvis I er interesseret i mere om ham.
Fra Marbella
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:07
Han hedder Jesper Buch .... Tusinde tak for de rosende ord ;)

Jesper Buch

Jesper Buch - Inter Angel - http://www.jesperbuch.com

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 21:27
Det var da en smagløs reklame...!
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 21:41
Dato: 27-03-2007 21:26:44
Forfatter: meJensen
Det var da en smagløs reklame...!

Hehe hvis det er et svar til Jesper, så vil jeg lige påpege at det er en kommentar til et tildligere indlæg :)

Det var da så lidt Jesper Spiser man pizza så er du jo lidt svær at komme uden om...

/Peder

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 22:03
Dato: 27-03-2007 21:41:11 Forfatter: Peder TakeTwo.dk Hehe hvis det er et svar til Jesper, så vil jeg lige påpege at det er en kommentar til et tildligere indlæg :)
Det var da så lidt Jesper Spiser man pizza så er du jo lidt svær at komme uden om...
/Peder

Sorry! My mistake  

Troede du ville have kommenteret ordet "smagløs", nu hvor det var Just-Eat!

Jesper Buch; forstår du takker for titlen - jeg har faktisk for nyligt handlet på Just-Eat, og har været YDERST tilfreds! Godt koncept! Men lige såvel, som jeg ikke mener Martin Thorborg er Danmarks største iværksætter igennem tiden, så kan (trods alt) min stemme heller ikke gå til dig...  Jeg trækker dog gerne udtalelsen "smagløs" og "reklame" tilbage igen...

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)