Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GRATIS Webhotel

Side 5 ud af 10 (92 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick - Meebox:
En ondsindet hacker med minimal erfaring kan aflure al trafik, herunder kodeord. Det ER et sikkerhedsproblem.

Bed lige mærke i detteher.

Det er jo ikke rigtigt Patrick, hackeren skal have fysisk adgang til et af de netværk som datatrafikken går igennem før han kan sniffe trafikken og dermed opsnappe kodeordet.

Dvs. han skal enten koble sig på offerets lokalnet og sniffe løs, finde en router på en af de veje som trafikken paserer og installerer sniffersoftware.

Det er meget usandsynligt han vil og kan få skaffet sig adgang på den måde, det nemmeste ville så være at sniffe i nærheden af den adresse hvor lokalnettet er, men så skal han også fange en masse trafik for han ved jo ikke hvornår offeret logger på.

Noget er teori, men andet er praksis og det er altid sværer at udføre det man praler af kan lade sig gøre.

Jeg vil ikke fortsætte discussionen, så jeg slutter her.

Tilmeldt 20. Jan 11
Fra  ZXNET Skrevet kl. 15:44

ved ikke hvad dit motiv er, men eneste jeg er uenig med dig i, er at jeg handler groft uagtsomt.

tror bare du godt kan lide at diskutere, men det bliver ikke med mig.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 15:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Nilsson:

Patrick, jeg ville ikke starte en discussion

Jeg er ikke enig i at det er et problem, dermed har jeg ikke sagt at SSL er overflødigt. Det er bare ikke noget du får på ZXNET.DK og det tror jeg heller ikke folk forventer.

Du er velkommen til at tilbyde en løsning som yder en bedre sikkerhed, fred med det.

Jeg har ikke sagt at SSL ikke giver en bedre sikkerhed, det gør det.

Jeg gør ikke noget groft og uagtsomt, det er muligt du gerne vil stille mig i dårligt lys fordi du er konkurrent, men det klæder dig ikke.

Sjovt nok så er det mest konkurrenter som er utilfreds med mit produkt ;-)

Held og lykke fremover.

mvh

Peter
ZXNET.DK

Du sætter dig selv i dårligt lys, og jeg skriver på vegne af mine egne bekymringer. Jeg ville skrive det samme om jeg var konkurrent eller ej, så lad vær med at gå i forsvarsposition og kom med flere undskyldninger til hvorfor du ikke skulle lytte efter. Forhold dig til det jeg skriver i stedet.

Det handler ikke om at være enig eller ej. Du bliver nød til at se på det faktum, at det er en kæmpe risko du tager, ved ikke at tage sikkerheden alvorligt.

Jeg vurdere ikke dit produkt - jeg vurdere din sikkerhed.

Drop undskyldninger, beskyldninger og jeg ved ikke hvad. Og sæt dig til at revurdere sikkerheden, før det går galt. Det er mit eneste ønske. Hvis du fortsat ikke tager det alvorligt, og mener det er ligegyldigt, så vil jeg ikke spilde mere af min og din tid. Men som konkurrent, branche-kollega og person vil jeg fraråde alt brug af din service, der bare er en smule seriøst, hvis du ikke gør noget ved det.

Tag nu at få de SSL-certifikater sat op, Peter. Det er ikke rocket-science!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Nilsson:
Sjovt nok så er det mest konkurrenter som er utilfreds med mit produkt ;-)
´

Jeg synes også at det er ret fail at du ikke bruger https på kontrolpanel og webmail, Jeg er ikke en kokurrent. Men jeg vil sige at SSL vigtigt til alle steder som kræver login til steder med personfølsomme oplysninger som fx Mail. Hvis jeg fik hacket min Mail ville jeg gå berserk.

https viser også at du er seriøs omkring hvad du laver, jeg har fx https på min server og jeg driver ikke engang et webhosting firma. Desuden så koster et SSL certifikat næsten intet! 100 kr er sku da ikke så forfærdeligt at investere på et SSL certifikat, er det? 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:46

Peter Nilsson:

Noget er teori, men andet er praksis og det er altid sværer at udføre det man praler af kan lade sig gøre.

Hold nu op med at gemme dig bagved den der. 

Webmail er noget folk ofte bruger når de er på farten - dvs. ikke på deres eget netværk, men f.eks. i et tog, på en færge, i en lufthavn eller lignende. 

På disse netværk kan ALLE sniffe trafikken.

Det er både fakta, teori OG praksis at folk logger på sin e-mail over alt, fordi de altid skal være med på hvad der sker. 

En laptop er i dag allemandseje og mange mennesker ejer end ikke en stationær der hjemme - så hvadend de bruger deres mailklient eller webmail, så tror de at fordi der er et felt med stjerner, der hvor deres kode trykkes ind - så er de sikre og derfor logger de gladeligt på f.eks. i toget. 

Det handler ikke om at prale af, at det kan lade sig gøre. Det ér bogstavelig talt noget der tager få minutter at stable på benene, selv hvis man ikke er specielt kyndig og man googler lidt. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Peter Nilsson:
Dvs. han skal enten koble sig på offerets lokalnet og sniffe løs, finde en router på en af de veje som trafikken paserer og installerer sniffersoftware.

Jeg har trådløst netværk på min skole og jeg bruger det tit til at tjekke min mail. Installer firefox og firesheep og man kan nemt få fat i loginoplysninger som bruges af brugerne af din mail :-) 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:52

Peter Nilsson:
ved ikke hvad dit motiv er,

Mit motiv ér, at jeg synes vi skal passe på hinanden - deriblandt at udbydere skal passe på sine kunder og behandle dem som forsvarsløse, fordi de ikke selv (i de fleste tilfælde) ved bedre. Ligesom man passer på at ens børn ikke rører ved varme ting, fordi de ikke aner at de vil brænde sig. 

Peter Nilsson:
tror bare du godt kan lide at diskutere

Jeg vælger mine kampe med omhu. Dårlig eller næsten ikke-eksisterende sikkerhed er een af de kampe jeg med glæde tager, så folk kan være lidt mere sikre på nettet

Kald mig en vagthund om du vil, det tager jeg gerne på mig for en god sag.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Jan 11
Fra  ZXNET Skrevet kl. 15:54

Patrick - Meebox:
Du sætter dig selv i dårligt lys, og jeg skriver på vegne af mine egne bekymringer. Jeg ville skrive det samme om jeg var konkurrent eller ej, så lad vær med at gå i forsvarsposition og kom med flere undskyldninger til hvorfor du ikke skulle lytte efter. Forhold dig til det jeg skriver i stedet.

Jeg siger bare at det er et valg som er truffet om ikke at tilbyde SSL, det er ikke så stor en sikkerhedsrisiko at det opvejer den fordyrelse det vil give.

Patrick - Meebox:
Tag nu at få de SSL-certifikater sat op, Peter. Det er ikke rocket-science!

Det er såmænd nemt nok, men det er altså fravalgt.

Patrick - Meebox:
Jeg vurdere ikke dit produkt - jeg vurdere din sikkerhed.

Jeg kunne aldrig finde på at vudere mine konkurrenters sikkerhed og kommentere på en tråd hvor de hverver kunder, det finder jeg en anelse for smart og ikke min stil.

Mine lave priser kommer ikke sig selv, dem har jeg tænkt mig at holde så folk kan få et billigt webhotel.

Jeg vil her til sidst give jer ret i at SSL kan forbedre sikkerheden, men at handle uagtsomt, det er en andelse groft.

Mine kommentarer slutter her, så får i begge en chance for det sidste ord ;-) hav en fortsat god søndag.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:56

Må jeg lige tilføje at jeg har og bruger også Zxnet og har aldrig haft problemer med dem, aldrig hackere eller noget. Hans priser er mere ind konkurrence dygtige..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 16:01

Jeg prøver en anden - sidste - approach

1) Køb ét SSL-certifikat. $199 årligt.
http://www.rapidssl.com/buy-ssl/wildcard-ssl-certificate/index.html

2) Installer det på din server(e)
https://knowledge.rapidssl.com/support/ssl-certificate-support/index?page=content&id=SO16675&actp=search&viewlocale=en_US&searchid=1312120713891

3) Smil, sov godt om natten og gør alle glade. Og ha' en fantastisk søndag!

Side 5 ud af 10 (92 indlæg)