Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GRATIS Webhotel

Side 9 ud af 10 (92 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Nilsson:

Jesper:

Jeg kender nogen, som formentlig er blevet hacket netop på den måde, der her advares imod. Det er ikke kun et spørgsmål om adgangen til dit system, netop fordi dine kunder bruger samme brugernavne og adgangskoder andre steder.

Hvis du sætter ssl på gør du altså kunderne en stor tjeneste og gør dit tilbud meget bedre for en minimal pris. Hvis folk så læser denne tråd, kan de bare konstatere der allerede er ssl ;-)

Jeg har administreret mange tusinde brugerkonti gennem mange år og har ikke oplevet en hacket mailkonto, men jeg har dog oplevet en hacket SSH (brute force), så jeg tror det også hænger lidt sammen med hvad der har hackerens interesse. SSH blevet hacket på et universitet jeg lavede lidt for, så vi indførte fail2ban og så var der ikke mere der blev hacket der.

Utroligt der stadig bliver kommenteret her.

Det er sgu svært at lade være, men nu går jeg i seng, så må vi se om jeg er blevet hacket i morgen Smile

jeg synes også det dejligt når jeg får feedback og jeg tror ikke du bliver hacket i morgen .

men vil da sige et super tilbud jeg lige booster igen, det viser iværksættere energi med alle de gode iværksættere inputs , det er også utroligt som vi iværksættere bare kan forsætte en i evighed i at hjælpe hinanden lige som dit input er også et godt iværksættere tips

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

Peter Nilsson:

Utroligt der stadig bliver kommenteret her.

Hvis du trodsalt stadig vil have ordre - kan jeg anbefale at smide et link til din forretning i din signatur - så får du da lige et par hundrede gode link til Google :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 00:00

Jannik Hansen:
Du kan tilmed nok også finde en eller to af vores mindre servere, som ikke har det.

Hej Jannik.
Hvorfor poster jeres webmail ikke til en side med https://
Hvorfor linker i til http://maxiweb.dk/roundcube/ og ikke https://maxiweb.dk/roundcube/
Og hvorfor er dens SSL self-signed? Smile

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 02:43

Peter Nilsson:

Patrick - Meebox:

Ingen problemer på vores front. Jeg blev bare lidt forarget, og var uforstående over for Peters holdning til sikkerheden. Men Peter har taget et valg, og det er fint med mig, så længe han er klar over de konsekvenser det kan indebære.

Det minder mig om min far. Han låser ikke døren, medmindre han er mere end en dag væk fra huset. På trods af at det er ude for byen, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke låser døren. Men han forstår jo godt konsekvensen, og mon ikke det ændrede sig hvis det gik galt en dag. Basalt set er det jo det samme i dette tilfælde. Jeg forstår ikke holdningen, og jeg anbefaler at zxnet sikre sig, men jeg kan og vil ikke bestemme over Peters valg og handlinger.

Det har i øvrigt intet med Meebox med at gøre. Det er helt personligt at jeg deltager her. :-)

Mit system er bestemt ikke åbent for hackere, det syntes jeg du antyder og det er ikke korrekt.

Alle services overvåges og eventuelle forsøg på at gætte sig til koder og konti resulterer i at det pågældende ipnummer som trafikken kommer fra blivet lukket.

Sikkerheden er skam god og kunne forbedres yderligere med SSL, men jeg syntes det er overdrevet at sikre det med kryptering også...især når man tænker på hvordan det belaster servicne yderligere.

Vil mene at sikkerheden er ganske pæn set i folhold til andre udbydere, hverken værre eller bedre, der er andre aspekter i sikkerhed en en simpel SSL kryptering, der er backups også og andre ting som kan udgøre trusler.

Patrick, jeg syntes du fremlægger mig som uvidende/naiv og det er ikke tilfældet, mine valg er skam gennemtænkt og jeg driver det så professionelt jeg kan ud fra de resssourcer jeg har til rådighed.

Skulle der komme en kunde forbi som jeg kan fornemme har behov for en højere sikkerhed så har jeg intet problem med at henvise til en anden udbyder.

Peter, jeg er ked af at du læser det sådan. For det hverken skriver eller mener jeg. Der er ikke noget underforstået i historien. Jeg skriver at jeg netop har respekt for dit valg, selvom jeg ikke deler dine holdninger. 

- Sov godt!

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 08:54
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Nu har jeg haft travlt med at få min virksomhed i drift så jeg havde ikke bemærket at min DirectAdmin indstallation faktisk tilbyder STARTTLS som en mulighed, det er slået til og giver SSL kryptering over standard porte.....det var slået til, jeg skulle intet foretage mig ;-) nu lader jeg det være og så kan man bruge det hvis man ønsker den ekstra sikkerhed.

Jeg må erkende at jeg ikke vidste noget om STARTTLS, men man lærer noget nyt hele tiden.

Har lige testet og det virker fint.

Så vil man have en krypteret forbindelse til serveren så kan man feks bruge thunderbird og starttls, så er det SSL krypteret.

Thunderbird vælger iøvrigt STARTTLS som standard hvis det er til stede, så helt ubemærket så har de brugere som benytter den mailklient kørt med SSL kryptering hele tiden :-)

Se mere om STARTTLS her: http://en.wikipedia.org/wiki/STARTTLS

Certifikatet er selvfølgelig self-signed, men det er stadig en krypteret forbindelse.

Så er der kun webmailen som ikke er krypteret, det har jeg ikke tænkt mig at ændre pt., men det er med i mine overvejelser når jeg produktudvikler. Det vil nok til den del være en fordel med et certificat som ikke er self-signed, så man ikke få browser advarsler.

Så er man ude i byen og vil have SSL kryptering på et ZXNET.DK webhotel, så kan man bruge sin telefons mailklient i stedet for webmailen indtil videre hvis man er bange for der er en "password sniffer" på det net man er på.

Syntes i er lidt hurtige til at kritisere andre for sikkerhed og drager alt for hastige konklusioner.

Der er ingen af mine kunder som har efterlyst SSL, det er kun mine konkurrenter og et par enkelte selvudråbte eksperter som vil have at mine kunder har den ekstra sikkerhed.

Jeg vil stærkt fraråde andre nystartede virksomheder at bruge amino's forums, det kan give unødig støj om produkter fordi "hjælpsomme" sjæle skal kritisere.

Nu var denne tråd nok mere et selvmål til dem som mente at min sikkerhed var alt for ringe, men hvis man ikke læser hele tråden og ikke ved så meget om IT, så kan det misforstås.

Jeg var lidt naiv da jeg startede her på Amino og troede man hjalp hinanden, men Amino er selvfølgelig også et sted hvor konkurrenter kan angribe ens produkter med risiko for at man kan miste omtale og fremtidige kunder.

Har idag besluttet, at jeg fremover ikke vil deltage i debatter herinde, oprette flere gode tilbud og starte nye tråde, da det kan give unødig støj omkring mine produkter og det gør også at jeg trækker min beslutning om et amino plus medlemskab tilbage.

GRATIS WEBHOTEL TIL AMINOER FORLÆNGES PÅ UBESTEMT TID.

Kampagnen med tilbud om et års GRATIS webhotel til amino'er fortsætter dog på ubestemt tid, så rabatkoden amino vil fungere i meget lang tid fremover.....jeg vil gerne hjælpe andre iværksættere. det bliver bare ikke med deltagelse i amino forums.

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 11:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Peter,

Du twister alt hvad jeg skriver til noget negativt - Utroligt! Hvad skal jeg gøre for at du forstår, at jeg ikke skriver som konkurrent, men som bekymret person? Og hvad skal jeg gøre for at du forstår, at jeg faktisk prøver (prøvede) at hjælpe dig, ved at fremhæve (EFTER MIN MENING) problemer ved dit setup? Jeg har også skrevet, at nu har jeg forsøgt at levere mit budskab - vi var ikke enige, og længere er den ikke. Sådan er det jo, når man debattere!

Igen, igen, igen går du bare fuldstændig i forsvarsposition, og prøver at få medlidenhed ved at hænge os andre ud som nogle fjolser der har jaget dig væk fra Amino.

Der er fandme ikke særlig meget iværksætter-ånd over, at give op og melde sig ud, fordi et par "konkurrenter og selvudråbte eksperter" siger dig i mod.

Send nu forsvars-tropperne hjem, og hent gå-på-mods-hæren i stedet. Og skid da hul i hvad andre siger og mener, hvis det ikke er din mening!!

(- I øvrigt - Der udbrød også en gang en off-track debat i Jannniks tilbudsindlæg. Men han tog det helt cool, fordi det gjorde blot at hans indlæg blev bouncet til toppen = mere reklame.) 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 12:05

Peter Nilsson:

Jeg må erkende at jeg ikke vidste noget om STARTTLS, men man lærer noget nyt hele tiden.

På et eller andet plan, så bekymrer vores påpegelser dig. Jeg synes det er super at du trods alt har taget noget af det til dig. 

Det synes jeg er fedt. 

Peter Nilsson:

Syntes i er lidt hurtige til at kritisere andre for sikkerhed og drager alt for hastige konklusioner.

Der er ingen af mine kunder som har efterlyst SSL, det er kun mine konkurrenter og et par enkelte selvudråbte eksperter som vil have at mine kunder har den ekstra sikkerhed.

Der er jo ingen der har draget konklusioner. Folk har udelukkende oplyst dig lidt om fakta i håbet om at du ville taget noget af det til dig. 

Men jeg er da ked af at høre, at du ikke synes dine kunder skal have ekstra sikkerhed.

I øvrigt, plejer man så ikke at bruge udtrykket "selvudråbte eksperter" om folk der snakker om en masse de absolut ingen forstand har på? Hvornår ér man rent faktisk dygtig i dit hoved? Er det kun hvis man er helt enig med dig?

Peter Nilsson:
Nu var denne tråd nok mere et selvmål til dem som mente at min sikkerhed var alt for ringe

Hvordan kan det være et selvmål? Det har jo helt tydeligt sat nogle tanker i gang hos dig - det var præcist meningen. Jeg vil nærmere kalde det en success. 

Peter Nilsson:
Har idag besluttet, at jeg fremover ikke vil deltage i debatter herinde, oprette flere gode tilbud og starte nye tråde, da det kan give unødig støj omkring mine produkter og det gør også at jeg trækker min beslutning om et amino plus medlemskab tilbage.

Stop lige med at lege forfulgt offer. Det gavner da absolut ingenting at komme ind og lige stikke os en sviner og så bagefter lyde som om vi har drillet dig i skolegården og derfor gider du ikke lege med nogen som helst længere. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Jan 11
Fra  ZXNET Skrevet kl. 12:20

Hej Begge to

I er utrolige, men i har da lært mig nogle ting, blandt andet at man skal være opmærksom på at konkurrenterne kan finde på hvad som helst for at så tvivl om dit produkt.

SSL var som sagt fravalgt fordi jeg var bekymret for belastningen og det er jeg stadig....risikoen for ukrypteret adgang til mail er samtidig forsvindende lille.

Det er billig hosting jeg tilbyder, men selvom det er billigt skal det være stabilt, derfor har jeg valgt et så enkelt kontrolpanel som muligt, så har jeg nemmere ved at bevare overblikket.

Da jeg har arbejdet som systemadministrator siden 1996, så har jeg lært værdien af enkelthed ved software.

Tidligere ville jeg havde sat det hele op fra bunden med postfix/qmail eller exim, apache, php, mysql og programmeret kontropaneler, men det har jeg fravalgt med ZXNET.DK og i stedet valgt et standard kontrolpanel som også er med til at automatisere driften så meget at jeg kan presse prisen i bund.

Det er altid et kompromis.

CPANEL og Plesk er fravalgt fordi de "kan alt" og derfor er meget mere komplekse, det åbner op for ustabilit og sårbarheder.

At DirecAdmin så alligevel tilbyder STARTTLS er fint, men havde jeg selv opbygget det fra bunden var det ikke med, det er et kompromis og en af omkostningerne er at man nogle gange oplever at produktet tilbyder en feature som man måske ellers ikke ville havde valgt af hensyn til driftsikkerheden.

Det er såmænd jer der har skrevet nedladende og stukket mig en sviner.

Der er ikke nogen som har "jaget mig væk", men det er gået op for mig at ikke alle aminos iværksættere opfører sig seriøst og at det måske kan give mere støj end nødvendigt at deltage.

Jeg har respekt for andre som gerne vil deltage i rabatten, det er mit valg at jeg nu står uden for og helt min egen subjektive vurdering.

Nå men i kan skrive hvad i vil, jeg vil koncentrere mig om at tilbyde et af danmarks billigste hosting ydelser.

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 12:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Peter: Nu skriver du mange gange at du er bekymret over belastningen på serveren..

Hvilket hardware bruger du? Det må da godt nok være noget lettere oldtidshardware hvis det ikke kan klare en smule SSL.

Vi kører med mulighed for SSL på ALT (Undtagen websites udover vores eget Wink, og tvungen SSL på login til kontrolpanelet - simpelthen for at øge sikkerheden.

Nu siger du at cPanel kan alt, og derfor åbner op for ustabilitet og sårbarheder - vi oplever ingen tegn på ustabilitet fra cPanels side af, og sårbarheder har vi heller ikke opdaget nogle af.

Tilmeldt 20. Jan 11
Fra  ZXNET Skrevet kl. 12:37

Jeg har ingen erfaring med CPANEL, jeg testede det og det så supersmart ud, men det er min erfaring som siger mig at jeg bør vælge noget som er lidt mindre smart, men som kan stort set det samme.

Det er bestemt ikke sikkert jeg har ret i min antagelse, jeg er bare lidt forsigtig på det punkt.

Jeg vil ikke komme ind på den hardware jeg bruger, det er ikke oltidshardware, men ej heller det nyeste grej, det er selvfølgelig også en af årsagerne. Men det kører såmænd super hurtigt.

Med hensyn til CPANEL og stabilitet, så oplevede jeg ved min test at en simpel opgradering til ny version fik det hele til at gå ned, prøv du det med flere hundrede domæner. Plesk var lidt bedre, men virkede langsomt.

Side 9 ud af 10 (92 indlæg)