Nu har jeg haft travlt med at få min virksomhed i drift så jeg havde ikke bemærket at min DirectAdmin indstallation faktisk tilbyder STARTTLS som en mulighed, det er slået til og giver SSL kryptering over standard porte.....det var slået til, jeg skulle intet foretage mig ;-) nu lader jeg det være og så kan man bruge det hvis man ønsker den ekstra sikkerhed.
Jeg må erkende at jeg ikke vidste noget om STARTTLS, men man lærer noget nyt hele tiden.
Har lige testet og det virker fint.
Så vil man have en krypteret forbindelse til serveren så kan man feks bruge thunderbird og starttls, så er det SSL krypteret.
Thunderbird vælger iøvrigt STARTTLS som standard hvis det er til stede, så helt ubemærket så har de brugere som benytter den mailklient kørt med SSL kryptering hele tiden :-)
Se mere om STARTTLS her: http://en.wikipedia.org/wiki/STARTTLS
Certifikatet er selvfølgelig self-signed, men det er stadig en krypteret forbindelse.
Så er der kun webmailen som ikke er krypteret, det har jeg ikke tænkt mig at ændre pt., men det er med i mine overvejelser når jeg produktudvikler. Det vil nok til den del være en fordel med et certificat som ikke er self-signed, så man ikke få browser advarsler.
Så er man ude i byen og vil have SSL kryptering på et ZXNET.DK webhotel, så kan man bruge sin telefons mailklient i stedet for webmailen indtil videre hvis man er bange for der er en "password sniffer" på det net man er på.
Syntes i er lidt hurtige til at kritisere andre for sikkerhed og drager alt for hastige konklusioner.
Der er ingen af mine kunder som har efterlyst SSL, det er kun mine konkurrenter og et par enkelte selvudråbte eksperter som vil have at mine kunder har den ekstra sikkerhed.
Jeg vil stærkt fraråde andre nystartede virksomheder at bruge amino's forums, det kan give unødig støj om produkter fordi "hjælpsomme" sjæle skal kritisere.
Nu var denne tråd nok mere et selvmål til dem som mente at min sikkerhed var alt for ringe, men hvis man ikke læser hele tråden og ikke ved så meget om IT, så kan det misforstås.
Jeg var lidt naiv da jeg startede her på Amino og troede man hjalp hinanden, men Amino er selvfølgelig også et sted hvor konkurrenter kan angribe ens produkter med risiko for at man kan miste omtale og fremtidige kunder.
Har idag besluttet, at jeg fremover ikke vil deltage i debatter herinde, oprette flere gode tilbud og starte nye tråde, da det kan give unødig støj omkring mine produkter og det gør også at jeg trækker min beslutning om et amino plus medlemskab tilbage.
GRATIS WEBHOTEL TIL AMINOER FORLÆNGES PÅ UBESTEMT TID.
Kampagnen med tilbud om et års GRATIS webhotel til amino'er fortsætter dog på ubestemt tid, så rabatkoden amino vil fungere i meget lang tid fremover.....jeg vil gerne hjælpe andre iværksættere. det bliver bare ikke med deltagelse i amino forums.