Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GRATIS Webhotel

Side 4 ud af 10 (92 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Hansen:

Jeg har oprettet et webhotel i dag og flyttet nogle sider, og det ser rigtig godt ud.

Tak til Peter for det gode tilbud!

Jeg er glad for at du syntes om mit tilbud, tak for oprettelsen ;-)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 14:11

Jeg har et par spørgsmål som er ret væsentlige. 

Hvorfor kører kontrolpanelerne ikke via SSL?
Hvorfor kører webmail ikke via SSL?
Tilbydes der POP3S/IMAPS/SMTPS?

Hvis man ikke som udbyder sørger for en krypteret transport, så efterlader man i princippet et stort sikkerhedshul åbent. Jeg mener, at man som udbyder har et ansvar overfor sine kunders sikkerhed - for man kan ikke regne med at kunderne ved disse ting, da de i mange tilfælde ikke ville være kunder, hvis de var klar over den risiko de udsættes for.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Jan 11
Fra  ZXNET Skrevet kl. 14:42

Vi reklamerer ikke med at vi tilbyder SSL, så det kan man ikke forvente.

Uden at komme ind på det tekniske og begynde en diskussion, så vil jeg bare sige at jeg ikke er enig i at det skulle være et sikkerhedsproblem.

Det vil kræve mere at tilbyde den form for sikkerhed og det vil gøre webhotellerne dyrerer og det er jeg ikke sikker mine kunder er interesseret i at betale for.

Der er mange ting på nettet hvor man logger på uden at det er SSL krypteret og det er ikke nødvendigvis et problem, hvis man har valgt et godt kodeord og at loginservice er sikret mod brute-force angreb så er tjenesterne godt sikret.

Facebook er feks. heller ikke SSL krypteret og det har altså kun været et problem i forbindelse med et lands regering som sniffede datatrafikken, ellers er den service ganske sikker hvis man har valgt en god kode.

Teori er godt, men praksis er noget andet...

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Nilsson:

så vil jeg bare sige at jeg ikke er enig i at det skulle være et sikkerhedsproblem.

Det er ikke et spørgsmål om enighed. Det er et spørgsmål om fakta. Det du siger, det svarer lidt til at en bilforhandler siger at de ikke reklamerer med at der er bremser i bilerne, så derfor kan folk ikke forvente at de er der. 

Det er fakta at clear text er nemt at sniffe - og specielt stedet hvor folk f.eks. er på et åbent wireless network. De netværk der er i f.eks. tog er åbne netværk, da de er baseret på captive portal til autentikering - og transporten mellem access punkt og computer dermed er ganske ukrypteret. 

Kort eksempel på hvor let der et at sniffe clear tekst her: http://i.imgur.com/1DjPv.jpg 

Det er i høj grad et sikkerhedsproblem - og det kan din holdning ikke ændre på. Du bør være den teknisk kyndige og vide at det valg bør du træffe, fordi dine kunder stoler på dig og på at du passer på deres ting. 

/Frands - HelpSoft ApS

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 15:21

Peter Nilsson:

Vi reklamerer ikke med at vi tilbyder SSL, så det kan man ikke forvente.

Jo. Det er en selvfølge. Jeg tror alle kunder forventer at deres data bliver behandlet ordenligt og sikkert.

Peter Nilsson:

Uden at komme ind på det tekniske og begynde en diskussion, så vil jeg bare sige at jeg ikke er enig i at det skulle være et sikkerhedsproblem.

En ondsindet hacker med minimal erfaring kan aflure al trafik, herunder kodeord. Det ER et sikkerhedsproblem.

Peter Nilsson:

Det vil kræve mere at tilbyde den form for sikkerhed og det vil gøre webhotellerne dyrerer og det er jeg ikke sikker mine kunder er interesseret i at betale for.

Nej, det burde være childs-play at sætte et SSL-certifikat op for en webhotel-udbyder. Og prisen burde ikke være mærkbar for hverken udbyderen eller kunderne.

Peter Nilsson:

Der er mange ting på nettet hvor man logger på uden at det er SSL krypteret og det er ikke nødvendigvis et problem, hvis man har valgt et godt kodeord og at loginservice er sikret mod brute-force angreb så er tjenesterne godt sikret.

Det er IKKE en undskyldning. Du får SSL-certifikater til at lyde overflødige. Stop det! Det du gør er uforsvarligt og groft uagtsomt. Og jeg skammer mig over at læse din holdning til sikkerhed. Vær sød at få det overstået og sat SSL op, hvor det er nødvendigt.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:26

Peter Nilsson:
Facebook er feks. heller ikke SSL krypteret

Forkert. Formen på Facebook postes til en HTTPS adresse: http://i.imgur.com/tPXCw.jpg   

Transporten af username og password sker dermed over SSL.

/Frands - HelpSoft ApS

Tilmeldt 20. Jan 11
Fra  ZXNET Skrevet kl. 15:29

Patrick, jeg ville ikke starte en discussion

Jeg er ikke enig i at det er et problem, dermed har jeg ikke sagt at SSL er overflødigt. Det er bare ikke noget du får på ZXNET.DK og det tror jeg heller ikke folk forventer.

Du er velkommen til at tilbyde en løsning som yder en bedre sikkerhed, fred med det.

Jeg har ikke sagt at SSL ikke giver en bedre sikkerhed, det gør det.

Jeg gør ikke noget groft og uagtsomt, det er muligt du gerne vil stille mig i dårligt lys fordi du er konkurrent, men det klæder dig ikke.

Sjovt nok så er det mest konkurrenter som er utilfreds med mit produkt ;-)

Held og lykke fremover.

mvh

Peter
ZXNET.DK

Tilmeldt 20. Jan 11
Fra  ZXNET Skrevet kl. 15:35

Frands:

Peter Nilsson:
Facebook er feks. heller ikke SSL krypteret

Forkert. Formen på Facebook postes til en HTTPS adresse: http://i.imgur.com/tPXCw.jpg   

Transporten af username og password sker dermed over SSL.

Ok, jamen så skal du jo ikke bestille et webhotel her hos mig ;-)

Der er mange steder hvor man ikke benytter SSL, det er både mailservices, webmail, ftp servere m.m., men derfor er de ikke usikre, men de services yder bare ikke den samme sikkerhed som en SSL kryptering vil give.

Det er fravalgt på ZXNET.DK fordi tingene skal køre med en god hastighed og for at holde omkostningerne nede på driften.

Jeg tager backups og alle bruteforce angreb på servene bliver stoppet automatisk, mere vil jeg ikke gøre pt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 15:37

Peter Nilsson:

Du kan få SSL Certifikater helt ned til 50-100 kr. Og når du alligevel kan forære webhoteller væk, burde du kunne købe et SSL Certifikat uden at du behøver at ændre prisen for dine kunder. Smile

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:39

Peter Nilsson:
og det tror jeg heller ikke folk forventer.

Det er klart, de fleste ikke-nørder har jo ingen idé om konsekvenserne hvis det ikke er der. Så hvordan skal de kunne forvente noget de ikke aner noget om?

Du har vel et root password på din server? Den almindelige bruger aner heller ikke noget om hvad et root password er og hvorfor det skal være der - men det ændrer jo ikke på, at det er uagtsomt ikke at have det.

Peter Nilsson:
Jeg gør ikke noget groft og uagtsomt

Uenig. Jeg mener at det er jongleren med folks personlige data. E-mails og passwords er i min verden personlige.

Peter Nilsson:
Sjovt nok så er det mest konkurrenter som er utilfreds med mit produkt

Vi er ikke konkurrenter, så hvad er min undskyldning for at være utilfreds? 

/Frands - HelpSoft ApS

Side 4 ud af 10 (92 indlæg)