Det tvivler jeg meget stærkt på, idet der er en meget stram praksis i.f.m. udlejning. Herudover er der også spørgsmålet om evnen til tilbagebetaling, især i de perioder hvor ejendommen ikke er udlejet. Tonny |
Et nyt boligeventyr er denne investering ikke. Mit mål er ganske simpelt at kunne tjene lidt ekstra, samtidig med at afdragene på lånene bliver betalt. Indenfor en periode på 5 år har jeg ingen planer om, at skulle købe nye huse og udleje disse. Hvis det tilgengæld bliver muligt, så står jeg heller ikke i vejen for dette.
Min plan var helt konkret at låne til huskøbet og lave eventuelle udbedringer for egne midler. Tilgengæld skulle indtægten fra lejen på huset finansiere de faste driftomkostninger, vedligeholdelse, renter, afdrag og gerne en lille smule tilbage i indtægt til mig.
Problematikken består blandt andet i hvor høj leje jeg egentlig må tage i henhold til lejeloven. Den konkrete ejendom er bygget i 1890 med om-/tilbygning 1985. Håber der er nogle der kan hjælpe med dette problem eller hvem jeg skal kontakte omkring dette spørgsmål.
En anden problematik er, at panthaverne sikkert vil byde på auktionen og at panthaveren med hæftelse 1 har over 700.000 kr tilbage i restgæld. Dette er langt ud over hvad jeg i givet fald vil byde.
Først og fremmest er det fastsættelsen af lejen der afgør om denne forretning rent faktisk bliver en rentabel. Jeg vil nemlig for alt i verden ikke se et fast minus på kontoen.