Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fed fidus på tvangsauktion

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Åkirkeby
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 14
Fra  www.penge-i-lommen.dk Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har en drøm om, at kunne lave en virksomhed der købte huse på tvangsauktion og derefter udlejede husene. Grunden til det ikke bliver privat er pga max indkomst i forhold til SU.

Særligt har jeg et hus i tankerne, som ville interressant for mig. Jeg ved, at ud over auktionsbuddet kommer der størstebeløbet (38.500 kr), tinglysningsafgift (1400 kr + 0,6% af ejendomsværdien) og auktionsafgift (0,5%). Huset har allerede været på tvangsauktion en gang og er nu sat til salg 2. gang.

Nu er mit spørgsmål om det i det hele taget ville blive en god forretning. Jeg bliver nødt til at låne pengene til finansieringen og har ingen erfaring med retningslinjer for skattefradrag, start af virksomhed m.m.

Jeg vil også meget gerne høre om fastsættelsen af lejeprisen, jeres erfaringer med lignende tiltag og om der kan komme ekstra omkostninger ifm. en tvangsauktion end de ovennævnte.

Mvh. pmadsen

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:30

Allerførst skal du have finansieringen på plads. Et hus købt på tvangsauktion med henblik på udlejning giver visse risici, og det er ikke alle der finansierer fast ejendom der er villige til det.

Der løber som sådan ingen yderligere omkostninger på i forbindelse med selve tvangsauktionen, men det er dig der skal afholde evt. udgifter til lovliggørelse af el-installationer, olietank og tilslutningspligter iøvrigt(kloak/fjernvarme) og evt. ulovlige beboelseskvm. og udhuse uden fornøden tilladelse etc. skal lovliggøres eller nedlægges. Du har som den ny ejer, en forpligtigelse til at bringe husets og dets forhold i lovlig stand.

Økonomien skal nøje overvejes. Huslejen er reguleret ved lov og ikke efter dine omkostninger, så det kan forekomme at der skal betales mere i udgifter end der kommer ind i lejeindtægter.

Det er helt normalt at der på 1.ste auktion ikke kommer et bud i den størrelsesorden som tvangsauktionen reelt ender ud i, fordi panthaverne på de første prioriteter ofte har en anden dagsorden og derfor overtager huset på beløb indenfor deres egen pant, - såfremt disse ikke indfries. 

Det er noget du skal sætte dig godt ind i eller købe dig vejledning til, for selve forretningen "udgifter-husleje= ?? giver sjældent mening i sig selv.  

Fra Åkirkeby
Tilmeldt 12. May 11
Fra  www.penge-i-lommen.dk Skrevet kl. 18:35

Nu har jeg studeret lidt i reglerne omkring udlejning, men kan ikke blive klog på hvordan man i givet fald skal fastsætte lejen. Jeg ved at de som minimum skal dække de faste driftomkostninger i forbindelse med ejendommen, men hvilke tal/oplysninger skal der mere bruges?

Som ekstra oplysning så havde jeg havde tænkt mig, at finansiere købet via et annuitetslån.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:58

pmadsen:

Hej Aminoer.

Jeg har en drøm om, at kunne lave en virksomhed der købte huse på tvangsauktion og derefter udlejede husene. Grunden til det ikke bliver privat er pga max indkomst i forhold til SU.

Særligt har jeg et hus i tankerne, som ville interressant for mig. Jeg ved, at ud over auktionsbuddet kommer der størstebeløbet (38.500 kr), tinglysningsafgift (1400 kr + 0,6% af ejendomsværdien) og auktionsafgift (0,5%). Huset har allerede været på tvangsauktion en gang og er nu sat til salg 2. gang.

Nu er mit spørgsmål om det i det hele taget ville blive en god forretning. Jeg bliver nødt til at låne pengene til finansieringen og har ingen erfaring med retningslinjer for skattefradrag, start af virksomhed m.m.

Jeg vil også meget gerne høre om fastsættelsen af lejeprisen, jeres erfaringer med lignende tiltag og om der kan komme ekstra omkostninger ifm. en tvangsauktion end de ovennævnte.

Mvh. pmadsen

Hej PMadsen

Hvad er en god forretning? Er det dit mål at tjene en god sum penge hurtigt eller kan du godt acceptere at der er et lille overskud der kommer ind, bare lidt over længere tid?

Nogle gange skal man selvfølgelig forfølge sine drømme, men er det din drøm om at blive stor ejendoms"baron"? Jeg tror ikke du skal forvente de store penge i starten og fed fidus...nej det mener jeg bestemt ikke det er...

Hvad er målet, hvor vil du være om 5 år... er det ejendomsspekulant der er drømmen eller...

Start af virksomhed = tag en tur forbi et af de mange events der er for nye iværksættere, det anbefaler jeg til de folk jeg selv hjælper igang.

Mvh. Martin

Fra Åkirkeby
Tilmeldt 12. May 11
Fra  www.penge-i-lommen.dk Skrevet kl. 19:11

Det er ikke fordi selve fidusen skulle give stort overskud lige med det samme. Planen var mere, at hvis lejeindtægten kunne finansiere alle omkostningerne (incl. afdraglånet) + at der var et lille overskud, så ville jeg være yderst tilfreds.

Den "Fede fidus" kommer når lånet er tilbage betalt, så har man jo boligens værdi som egenkapital/aktiv. Men hvis der er regler for hvor stor lejen må være, så skal man jo holde sig indenfor disse rammer. Det er der, hvor der måske opstår et problem, for udgifterne skal helst blive finansieret gennem indtægten og gerne med lidt ekstra på bundlinjen.

Håber der ved noget mere om disse regler.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er ikke noget galt i at have en drøm, men medmindre man virkelig ved hvad man laver skal man holde sig langt fra det du er på vej ud i.

1. Du vil formentlig finde det umuligt eller i bedste fald yderst vanskeligt at finde finansieringen til at købe huset. De 60 % kan du måske finde i en kreditforening, men hvad med resten?

2. Huse på tvangsauktion er købt "som beset". Medmindre du har en byggeteknisk eller juridisk baggrund er du på tynd is. Og i øvrigt er de som oftest misligholdt i en grad man tror er løgn.

3. Lejeloven. Danske ejendomme fra før 1992 er pålagt huslejeregulering hvilket vil sige at du kan blive pålagt at opkræve en lavere leje end dine faktiske udgifter - altså et tab hver måned. Samtidig kan du risikere at hænge på en lejer til evig tid hvis du er lidt uheldig og møder en som rent faktisk kender loven. Dette vil altså betyde et tab for dig på ubestemt tid (og en usælgelig ejendom i øvrigt).

Dette var bare et par af de overvejelser du bør tage med, men som sagt vil jeg mene du bør overveje nøje hvad du er på vej til at give dig i gang med. Skulle du kaste dig ud i det alligevel, så held og lykke med det.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:38

Beklager, jeg så ikke de andre svar før nu.

Sorry hvis jeg har svaret det samme som andre, held og lykke til trådstarter.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:51

pmadsen:

Det er ikke fordi selve fidusen skulle give stort overskud lige med det samme. Planen var mere, at hvis lejeindtægten kunne finansiere alle omkostningerne (incl. afdrag på lånet) + at der var et lille overskud, så ville jeg være yderst tilfreds.

Den "Fede fidus" kommer når lånet er tilbage betalt, så har man jo boligens værdi som egenkapital/aktiv. Men hvis der er regler for hvor stor lejen må være, så skal man jo holde sig indenfor disse rammer. Det er der, hvor der måske opstår et problem, for udgifterne skal helst blive finansieret gennem indtægten og gerne med lidt ekstra på bundlinjen.

Håber der ved noget mere om disse regler.

Som det nævnes af anden, så har vi jo i DK, lejeloven.

Men jeg syntes ikke du svarer på de 2 vigtige spørgsmål...hvad er din målsætning for dette....Er det dit ønske at blive en nye ejendomsspekulant? Selvom der var mange der gik ned, så er der stadig folk "på banen" som ved alle disse ting.

Den fede fidus...nope den er ikke her...

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 21:17
Jeg er nød til at sige, at du bær overveje at køre det privat i vso. Så sker der heller intet med suen. Herefter nogle år flytter du ind i den privat i 6 måneder og sælger den skattefrit. Husk dog dette er ikke muligt hvis du gør det med mere end x antal huse skat nu acceptere.
Endvidere vil relgerne som kommer op i personli indkomst virkelig rykke edin indkomst ned :)

Desuden tror jeg du kan låne op til 80% når det i privat istede for de 60%
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:26
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)