Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mine muligheder når jeg bliver røvrendt af et online pizzaria?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var inde på en hjemmeside der sælger pizza online og bestille noget mad ... da maden kom var maden brændt på, osten var råden (alternativt har kokken virkelig dårlig smag ifht. gorgonzola) og salaten var så våd og klistret af durumdejen var gået i opløsning. Kort og kort er maden uspiselig.

Jeg klagede til til den hjemmeside hvor pizzaen var købt, de svarede tilbage at de ikke kunne gøre noget for den underleverandør som de havde subcontractet produktion og levering af varen til var ikke interesseret i at tage tabet, og pizza-forhandleren var herefter ligeglad med hvad jeg sagde, der var ikke mere at gøre.

Slutteligt sagde jeg at med den behandling var det sidste gang jeg handlede der, og at jeg ville henvende mig til min bank og få refunderet mine penge, hvilket jeg mener burde være min ret når jeg ikke får leveret den vare jeg har bestilt. Deres svar var blot at de i givet fald ville politianmelde mig.

Jeg har nu meldt sagen til sundhedstyrelsen, som tager ud og kigger leverandøren igennem ... men selve forhandleren går fri, og jeg har betalt 200kr for brændt råden pizza, og durum med dårlig ulækker salat og opløst "brød" omkring, det må jeg indrømme at jeg har et problem med.

Hvad kan jeg gøre? Er det rigtigt at jeg kun må få lavet en chargeback såfremt at varen ikke er leveret og at jeg er på herrens mark hvis de rent faktisk har leveret som de jo har i det her tilfælde?

Tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 13:29
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Get over it - Alle har sku da prøvet at bestille pizza der var klamt da det kom..

At lave chargeback er nok ikke vejen, de har levereret varen til dig. At dine forventninger ikke stemmer overens med det de leverere er sådan set ikke deres problem.

businessonly:

Jeg ville så sige at selvom de har under leverandør( som jeg tror personligt ikke på ) skal de har smiley :))

Hvis det f.eks. er den noget lignende J-Eat så skal de ikke have smiley, men de skal vise "restauranternes" smiley på deres side.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er 200 kr jo ikke det vilde, men jeg går ud fra det er er princippet?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville gå ned og få mine penge tilbage.. har du eventuelt billeder og måske endda video på det?

200 kroner er ikke meget. men det er princippet i at man ikke skal lade sig tryne eller røvrendt på den måde. du er nok ikke den eneste som har prøvet det

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:00

Det er forskellige hvordan J-eat opfører sig, hvis det er dem.

Jeg fik engang en pizza hvor budet insisterede på jeg skulle betale ekstra for fragten, trods jeg havde betalt fragten hos J-eat. Jeg skrev til dem og så fik jeg en kupon til en ekstra pizza.

Har dog også oplevet dårlig mad hos et pizzarier hvor jeg ringede til pizzariaet og sagde jeg ville klage. De blev så bange for den dårlige omtale at de kom ud med ny med det samme plus et par sodavand. Det er jo en god deal de har med J-eat !:)

Så de er ualmindeligt dumme hvis de ikke hører på hvad du siger. Hvis de mister J-eat eller hvem du har købt igennem taber de rigtig meget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Du skal bare ikke købe din mad hos dem mere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:04

Tvivler på du kan lave en chargeback, da du selv har bekræftet, at varen er blevet leveret... At den så ik stemmer over ens med det bestilte, og det forventede, det er en anden sag...

Men ring dog til pizzariaet og klag. Fortæl dem at du er utilfreds med leveringen, og agter at kontakte den lokale ugeavis eller andet, som finder historien både relevant og interessant. Enhver pizza guy med bare lidt sund fornuft, kan indse at de 5-10 kr, som Pizzaen koster at lave, er bedre givet ud end en dårlig medieomtale i lokalområdet...

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 14:31

Fokuser på din forretning, brug tiden på noget andet, og lad være med at handle der mere. Der er ingen grund til at spilde tid på det.

Fashion-Seller:

Men ring dog til pizzariaet og klag. Fortæl dem at du er utilfreds med leveringen, og agter at kontakte den lokale ugeavis eller andet, som finder historien både relevant og interessant. Enhver pizza guy med bare lidt sund fornuft, kan indse at de 5-10 kr, som Pizzaen koster at lave, er bedre givet ud end en dårlig medieomtale i lokalområdet...

Er du gal den avis skal have agurketid så, er det virkelig arbejdet værd?

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:05
Forstår godt du bliver gal, hvem ville ikke blive det..

Kan jo ikke passe nogen skal ha lov til at svindle, syntes det er fint du har meldt sagen til sundhedstyrelsen, hvis alle bare sagede livet går videre og bare ikke handlet der igen, kan de nå at snyde rigtig mange :-(

Så forstår dig godt, husk at anmelde det pågældende pizzaria på trustpilot, her har du også mulighed for at vedhæfte billeder :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)