|
Jeg ville gå ind og bestille en ny pizza hos et andet pizzaria. Og så ville jeg undlade at anbefale dette pizzaria til nogen. Jeg ville ikke spekulere i hvordan jeg kunne sørge for at de får deres fortjeneste straf for at have "fucket med mig", men i stedet smile og glæde mig over at de nok skal lære det af sig selv, uden at jeg skal røre en finger. Du kan ikke opdrage på nogen, - men de kan opdrage på sig selv. Hvis du skælder ud og forsøger at straffe hindrer du denne process idet der så bliver lukket af. Hvis du pænt og høfligt blot undlader at handle hos dem igen, bliver de nærmest tvunget til at forholde sig til det. Det er den omvendte verden - lidt ligesom i regnskabsverdenen hvor plus er minus og minus er plus :-) Når jeg en dag bestiller en pizza fra det nævnte pizzaria, vil det være for første og sidste gang, hvis de ikke har ryddet op. Måske snakket pizzariaet med andre i netværket eller familien der også har pizzaria, - og måske undrer de sig en dag over at kunderne kun handler hos dem en gang - ganske automatisk uden at du behøver gøre noget. |
Mark MK:Er du gal den avis skal have agurketid så, er det virkelig arbejdet værd?
Er der ikke altid agurketid i ugeaviserne? ;D
Bliv gratis medlem