Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

når aminoer ikke betaler

Side 3 ud af 9 (85 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg mener, det er helt i orden, at hænge folk ud (aminoer eller ikke), der kun er ude på at svindle og bedrage. jeg mener endda, at man har pligt til at advare andre mennesker. man skal dog sætte det i relation til, hvor stor skaden er. man skal også gøre sig klart, at man kan blive retsforfulgt af den man hænger ud og selv står til ansvar for sine udtalelser om vedkommende

jeg er selv blevet snydt af en selvkaldt stjernekok, der kun var ude på få fat i mine og andres penge ved bedrageriske handlinger. en psykopat uden lige og desværre megadygtig. han var også istand til at snyde en mælkefabrikant ved at få sat et billed af sig selv på 3 millioner mælkekartoner og dermed få kontakt til folk med penge.

jeg har fået sat ham i fængsel, men det kommer mine 240.000 kr ikke tilbage af. så der går forhåbentlig noget tid, inden knud-erik larsen er på banen igen.

klaus

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:07
Hej "Industri mægleren",

...
Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:12
Hej Kim,

Tak for din tilbagemelding, og jeg må da indrømme at jeg ikke har prøvet at søge med firmanavnet i "kolon"

Fra Glostrup
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 07:07
Hej IM.

Går ud fra at du nu har navnet på, hmm, "ham" ;o)

Godt og vel 40.000 + renter og gebyrer for et år + en masse advokat gebyrer/regninger.

VH BB.

------------------------------------------------------------------------ Den som går i andres fodspor kommer aldrig foran ------------------------------------------------------------------------
Fra Glostrup
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:50
Hej igen.
Ja, + moms selvfølgelig, men den kan trods alt trækkes helt fra ;o)
Jeg vil godt lige gøre opmærksom på, at jeg personligt ikke går ind for at hænge alle "dårlige betalere" ud på nettet.

Vi har masser der ikke betaler til tiden, og få der aldrig for det gjort, desværre, men sådan er det.

Når jeg ser vores sag med [navn slettet af Moderator], sådan lidt i bakspejlet, så var der masser af grunde til at vi skulle have stoppet arbejdet før vi fik det afsluttet.

Men [navn slettet af Moderator] snakkede sig fra alle de ting jeg påpegede over for ham, bla.;

Jeg kender ikke fyren du bestiller arbejde for, derfor vil jeg helt ikke lave så meget for ham, uden forskud ([navn slettet af Moderator]-jeg står 100% inde for ham)

Jeg vil have halvdelen af pengene når vi går i gang ([navn slettet af Moderator]-ikke nødvendigt, jeg står 100% inde for ham)

Jeg vil have pengene inden arbejdet forlader vores firma ([navn slettet af Moderator]-det er da tarveligt, og husk, jeg står 100% inde for ham)

Grunden til at vi accepterede alle [navn slettet af Moderator]´ undskyldninger var, at vi lavede en del arbejde for ham/dem, men som skulle betales igennem en stort leasing firma, og nu, big suprise, de har heller ikke fået deres penge...
Det ville være brandærgeligt hvis andre skulle komme ud for en i.... som [navn slettet af Moderator], som 112% bevidst kører udgifter i små fup virksomheder, og sandsynligvis indtægter i [navn slettet af Moderator]. 
Er der nogen der kan have bare en mikroskopisk lille bitte smule tiloverst for sådan en svindler ([navn slettet af Moderator]), så kan det måske være det første tegn på en alvorlig lidelse  SÅ SØG LÆGE

Ha´ en fantastisk dejlig dag, der er sommer på vej.

------------------------------------------------------------------------ Den som går i andres fodspor kommer aldrig foran ------------------------------------------------------------------------
Fra Viborg.
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:05
Man skal behandle andre som man gerne så at de behandler en selv...

Men desværre er der nogle mennesker der ikke har den opfattelse. Og bare platter og svindler sig gennem tilværelsen.

? ? ? Ja jeg kan kun ryste på hovedet. Og sige godt at sådan en mand bliver nævnt her ved navn / firmanavn for så holder han sig måske væk for eftertiden. Og finder sig et andet erhverv som ikke indvolverer at bedrage sine medmennesker.

MVH: André.

A.Elsborg M.T.S. (Midtjysk Transport Service) www.mts-transport.dk
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:38
Der er jo visse afpresningsmuligheder i at hænge folk/firma ud på nettet -men det kan bare blive en problematisk affære, især når vi snakker i forum sammenhæng som på Amino, da det vi skriver er her for altid - og som en anden Amino bruger pointere vil det også skabe dårlige vibrationer hvis mudderkast sættes ifm. med ens person/firma.

Og som bekendt er der som regel også to sider af en sag - UANFÆGTET andre forhold - derfor vil jeg måske hellere bruge en taktik der går på at bruge offentliggørelse som pression fremfor egentlig at skride til den handling.

Jeg har ifm. et projekt såmænd overvejet at give den hele armen med visse "afsløringer" - men har en fornemmelse af det "backfires"; at man selv hvirvles ind i en negativ spiral, hvor en tiltænkt "hævn" over et firma/person rammer tilbage på eén selv.

Min lillebror har ved mere end en lejlighed haft held til at gennemtrumfe et par sager/få afsluttet uheldige problemstillinger ved ganske enkelt at "true" med pressedækning: Enten finder vi en løsning nu - eller jeg går til TV-Nord ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 17:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Kære debattører,

Hvad skal vi egentligt bruge advokater og domstolene til? Når vi blot kan hænge hvem som helst ud på amino.dk og i sidste ende på internettet!

Jeg mener helt klart, at amino ikke skal benyttes til denne form for mudderkastning - det dræber den indre synergieffekt i netværket.

Der findes mange andre måder at finde frem til dårlige betalere på, end ved at benytte amino.dk som udhængsskab.

Blot mine 5 cent

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 19:11
advokater? jo, det er da fint nok. det er jo oz dem, man skal benytte sig af i første omgang. men resultatet blir ofte, at vedkommende ingen penge har og man sidder med et stykke papir, man eksempelvis ikke kan betale sine folk med. 

kravet består i 20 år og man får selv lov til at sende en foged afsted efter nogle år for at se om vedkommende efterhånden har fået skravet nogle penge sammen til dig. fogedregningen får du selvføgelig oz lov til at betale. 

imens kan vedkommende blive ved med at snyde og bedrage eller køb ting han aldrig har i sinde at betale hos andre. jeg ville ha sparet mig for en masse bøvl, hvis jeg havde vidst i forvejen, at man ikke skal handle med vedkommende! vedkommende har lisom selv været ude om det! dette er ikke selvjustits, men en advarsel til andre.

det er vel meget menneskeligt!

klaus

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 22:44
Hej alle

Hermed et indlæg til jeres efterhånden "gamle" debat som jeg faldt over ved en google søgning.

Jeg har selv mistet penge på det omtalte "[navn slettet af Moderator]" firma, og vil da godt lige levere lidt baggrundsinformation som i ser ud til at mangle i denne forbindelse mht. at vurdere rimeligheden af at hænge folk ud på nettet fordi de skylder penge.

Der kan være mange gode og mindre gode grunde til at firmaer ikke betaler deres regninger. Nogle kæmper og gør deres bedste, alligevel går det måske galt, leverandører mister penge, konen skrider osv. osv. Disse menneskers ulykke skal selvfølgelig ikke gøres større ved at hænge dem ud som dårligere betalere via diverse internet fora.

MEN det af "big boss" omtalte firma er et af mange firmaer(eksisterende og lukkede) der drives af en totalt skruppelløs kriminel som så vidt jeg kan vurdere overhovedet ikke har til hensigt at drive firma i den forstand at man leverer en ydelse og derved tjener til at betale sine regninger, og gør det.

Hans måde at agere på er egentlig nem at gennemskue. I mit tilfælde har han via bekendte/medskyldige oprettet et skuffe firma i England, derefter oprettes en dansk filial af det engelske skuffe firma. Den danske filial bruges til indkøb og gældsstiftelse i stor stil indtil "jorden bliver for varm", firmaet lukkes men aktiviteter, indkøbte aktiver osv. bringes over i et andet nyåbnet firma som endda kan have samme navn. Så kan alle os kreditorer stort set intet gøre. Firmaet der skylder os penge er blot lukket og der er så at sige ingen at gå efter.

Mulighederne så vidt jeg kan se og er blevet oplyst fra fogedretten vil være enten at politianmelde svindleren eller foretage civilt søgsmål, og med mit kendskab til det danske retssystem skal man nok have temmelig mange penge på spil for at denne løsning er attraktiv. Når man ser på sagen og alle de mennesker denne person har snydt er det for mig at se ret åbenlyst at der er tale om direkte svindel, men fra at alle vi andre med almindelig logisk sans kan se hvad der er foregået og til føre en retssag kan der desværre være meget langt, også selvom vedkommende, som i dette tilfælde, er et kendt ansigt i retssystemet.

I disse, heldigvis sjældent ekstreme, tilfælde ved man at man er blevet snydt. På det tidspunkt varen blev leveret har "kunden" vidst at han var igang med at snyde en. Det er meget frustrerende at sidde tilbage med et økonomisk tab som følge heraf, og for nogle små firmaer kan det jo endda betyde lukning af firmaet og al den ulykke der ellers kan følge med.

Jeg har absolut intet til overs for sådanne svindlere og mit hoved har i det konkrete tilfælde været fuld af ideer(som jeg heldigvis er for fornuftig til at føre ud i livet) til hvordan jeg kunne "hævne" mig på ham og give ham noget af den ulykke han selv har påført så mange andre mennesker.

Så til "moralens vogtere" når i ser et firmanavn indeholdende initialerne [navn slettet af Moderator] siger jeg bare god fornøjelse. Til alle andre siger jeg "HOLD JER VÆK"
Side 3 ud af 9 (85 indlæg)