Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 16 ud af 23 (223 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:
Det lyder fint - men skal der ikke begrundes ved hvert punkt hvorfor det ønskes?

Her kommer den opdaterede ønskeliste:

1.    Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.

2.    Fjerne renterne på restskatten frem til 1. juli for alle erhvervsdrivende.

3.    Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår.

4.    Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

5.    Afgiften for etablering af et ApS og A/S ønskes fjernet.

6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

7.    Det burde være muligt at komme på iværksætter efterskole, hvor man kunne tage 9. - 10. klasse og få undervisning i iværksætteri, eller noget andet, som f.eks. en iværksætter linje på lige fod med gymnasium, teknisk skole og handelsskolen.

8.    Det offentlige bør ikke kunne pålægge et rykkergebyr meget større end det de private erhvervsdrivende må pålægge en rykker - altså pt. kr. 100. Momsrykkeren er speciel høj.

9.    Renter og gebyrer fra det offentlige bør være fradragsberettiget.

10.    Der skal en kompetence givende uddannelse/kursus til før man kan starte egen virksomhed f.eks. dem hos Erhvervsrådet og Væksthusene.

11.    Ved barsel, skal virksomheder med mindre end 5 ansatte ikke belastes økonomisk, når en medarbejder går på orlov.

12.    Repræsentation skal være 100% fradragsberettiget, gerne med et loft på f.eks. kr. 1.350 pr. person pr. begivenhed.

13.    Når stat eller kommune ikke overholder betalingsfristerne, skal de kunne pålægges rykker gebyrer og renter i lighed med det som normale debitorer betaler. (Og de skal betale).

14. Samtlige tilskud til virksomheder ønskes fjernet.

15. Det overordnede ønske er at få en lav brutto beskatning på løn- og renteindtægter på 40%. Dette mål kan nås ved at beskære den offentlige sektor med 50%. Dette kan gøres ved bl..a. at fjerne:
-Fradrag for renter
-Fradrag for indskud på etableringskonti
-Fradrag for pensionsopsparing
-Børnechecken
-Oldechecken
16. Behandlingstiden på simple byggesager ønskes forkortet til få uger.

17. Det ønskes at få ændret konkursordenen, således at der ikke skelnes imellem privilegerede og simple kreditorer.

18. Der ønskes lavere takster fra Post Danmark i stil med  Deutsche Post. Mindre service kan accepteres så en porto nedsættelse er mulig. (De nuværende takster kvæler bl.a. Internet handel og tvinger den til udlandet).

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:12

Ja jeg er ening i at vi også skal passe på alle mulige særlove, med den risiko der ligger i at vi bare påfører "samfundet" en masse mere udgifter/omkostninger.

Men nu mener jeg også disse betragtninger er meget nuanceret:

• Der er langt flere iværksættere/selvstændige rundt omkring i Danmark, end dem der er "aktive" på Amino.
  • Nu er det hellere ikke alt lovgivning der nødvendigvis medfører øgede udgifter m.m. end måske noget udvalgsarbejde i Folketinget, men de er ofte der alligevel og skal have deres løn.
  • De af mig foreslåede punkt 6 og 17 burde være temmelig udgiftsneutral, der findes lovgivning på områderne i forvejen, og der skal ikke investere i inventar, infrastruktur m.m. i modsætning til f,eks. nye busser til svage invalidepensionister
  • Jeg synes også man skal se på nytteværdien hos dem det vil berøre.
  • Man kan vel også foretage en cost benefic analyse, således at der skel en analysering af både fordele og ulemper, også opgjort i "menneske" kroner/øre.

Ofte er mangelen lovgivning afsted kommet grundet ikke særlove, men særinteresser. Hvor man med dygtig lobbyisme har hindret diverse i af havde indflydelse, bl.a. "små grupper" som erhvervsdrivende, i særdeleshed mindre og mellemstore virksomheder, der som oftest ikke kan nyde godt af lobbyisme fra organisationen Dansk Industri.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:00

Jeg har funderet lidt over forslag til denne tråd. Jeg må erkende, at jeg endnu ikke har fået læst samtlige indlæg heri ... der er 151 i skrivende stund  Wink

Men jeg tænkte, om der måske kunne oprettes en form for kollektiv forsikring (lidt i samme stil med den indbetaling virksomheder foretager til barselsfonden, eller hvad den nu hedder).

En forsikring, således at hvis en lille virksomhed går ned eller på anden måde kommer i økonomiske vanskeligheder, så ved en kunde, at de altid kan blive holdt skadesløse, og derved ikke mister sine penge.

Jeg ved overhovedet ikke, om det egentlig er et problem, men jeg kunne forestille mig, at nogle kunder meget gerne holder sig til større "kendte" virksomheder, på et felt, i stedet for at bruge en "lille iværksætter", hvor de måske i virkeligheden ville få en bedre service, behandlet bedre og meget andet.

Well, jeg ved godt, at jeg lige taler for, at iværksættere skal til at betale til endnu en ting, men hvis det kan sikrer flere kunder, så der det vel ikke så skidt, at det ikke er godt for noget.

Det var blot en idé. Men jeg tænker det er noget, som skal besluttes på "et højere sted" og derfor er velegnet til denne liste.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09

Rasmus Ravnsbjerg Byriel:
Men jeg tænkte, om der måske kunne oprettes en form for kollektiv forsikring (lidt i samme stil med den indbetaling virksomheder foretager til barselsfonden, eller hvad den nu hedder).

Hej Rasmus

Hvis det drejer sig om et større beløb og kunden er nervøs, så kan man altid stille en bankgaranti overfor kunden. Det koster ca. 1% af beløber, hvis du kan stille 100% sikkerhed.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

Helle - houseofkids.dk:
Som det er nu sender engelske og tyske webshops gerne gratis til Danmark - men det er nærmest umuligt for os herhjemme at komme ned i en pris hvor vi vil kunne gøre det samme.

Hej Helle

Jeg tænkte på om du kunne samle et større antal webshops ejere. Organisere en protestmarch over grænsen med pakker og breve, der så sendes fra det nærmeste tyske posthus?

Det hele skal naturligvis dækkes af pressen og TV 2. Mon ikke selv den sløveste politiker kan se det groteske i, at man sender pakker fra Tyskland til Danmark. Tyskland får gevinsten og Danmark udgiften med udbringning.

Iderige hilsener

Flemming Hasselriis

NB: Der er flere her på Amino som kan hjælpe med den optimale pressedækning.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:06

Forfatter:

Helle - houseofkids.dk:
Som det er nu sender engelske og tyske webshops gerne gratis til Danmark - men det er nærmest umuligt for os herhjemme at komme ned i en pris hvor vi vil kunne gøre det samme.

Hej Helle

Jeg tænkte på om du kunne samle et større antal webshops ejere. Organisere en protestmarch over grænsen med pakker og breve, der så sendes fra det nærmeste tyske posthus?

Det hele skal naturligvis dækkes af pressen og TV 2. Mon ikke selv den sløveste politiker kan se det groteske i, at man sender pakker fra Tyskland til Danmark. Tyskland får gevinsten og Danmark udgiften med udbringning.

Iderige hilsener

Flemming Hasselriis

NB: Der er flere her på Amino som kan hjælpe med den optimale pressedækning.

Rigtig god ide (jeg er dog ikke sådan så god til offentligheden andet end på skrift :·)

Og så er der lige det lille men, at det ikke er lovligt at køre over grænsen for at sende sine pakker. Man skal have virksomheden eller lageret til at ligge fast i Tyskland. Udover det med forsendelsen, så er medarbejderne også en hel del billigere - og et gæt er at erhvervslokaler også er... så det optimale vil vel være at finde en mellemstor virksomhed, som har valgt at flytte derned - og som kan belyse hvor meget der spares ved dette.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:23
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hermed et par idéer mere:

• Afskaf støtten til den trykte presse. Jeg kan ikke se hvorfor man skal betale store multinationale firmaer, for at drive overskudsgivende virksomhed. Og nej, jeg ønsker ikke at pengene i stedet skal gå til netmedier - enten kan man klare sig selv, ellers må man lukke og slukke. Statsstøtte til firmaer der samtidig lever af reklamer, og som kræver at private køber deres ydelser burde ikke eksistrere i år 2011.
  • Sæt større fokus på iværksætteri, så man begynder at se op til iværksættere, begynder at vide at de eksisterer, og dermed selv får lyst til at starte op. Skal ske gennem folkeskolen, tvprogrammer med mere.

/ Emil

Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:39
Forfatter:
Rasmus Ravnsbjerg Byriel:
Hej Rasmus
Hvis det drejer sig om et større beløb og kunden er nervøs, så kan man altid stille en bankgaranti overfor kunden. Det koster ca. 1% af beløber, hvis du kan stille 100% sikkerhed.
Mange hilsener
Flemming Hasselriis

Jo, det er ganske vist rigtigt. Men jeg er bare ikke helt sikker på, at den almindelige forbruger lige tænker i de baner. Hvis nu man kunne "slå noget op" så den almindelige forbruger bekendt med, at alle forretningsdrivende havde en forsikring (det var en lov eller noget), der sikrede forbrugeren sakdesløshed i evenuelle tilfælde, så tror jeg bare det kunne have en effekt.
Ligesom den almindelige forbruger er opmærksom på andre former for forbrugerbeskyttelse ... f.eks. den 14 dages returret.
Jeg tror i hvert fald, at det kunne hjælpe nogen, med at få øget konkurrenceevnen, fordi det blev pludselig komplet ligegyldigt, hvor du købte din vare henne, i hvert fald hvad skadesløshed angik.
Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:39

Hej

Den med "lort i bukserne" er en tænkt situation og ikke relevant, faktisk spild af tid. Desværre er det sådan at vi danskere slår om os med en masse floskler og nedgørende udsagn om det ene og det andet. Det skulle ikke undre mig vi også kunne finde på det mens vi ser på at jorden går under.

Innovation

Der mangler kvalificerede folk til at vurderer om det man påtænker sig i opstarten at iværksætte ER en god idé og måske ny og banebrydende. Derfor et selvstændigt/uafhængigt iværksætterpanel af folk som er vant til at tænke "skøre" tanker, og er kommet godt afsted med det. Det vil sige, at gennem deres blåstempling af sit projekt bliver der lettere adgang til investorer, banklån mv. Nyt panal hvert år, så der ikke går høvdingekultur i den.

(og lidt i sjov - men ikke spild af tid!)

Befolkningen stemmer hvert år på facebook på tre små eller mellemstore virksomheder/iværksættere som har formået at ansætte arbejdsløse til fast stilling, skabe nye typer jobs, skabe positiv livskvalitet og sundhed til danskere, bæredygtighed o.l. på facebook er repræsentation med historierne. (omtale)

De kårede får betalt markedsføring et år kommet fra partiernes egne kasser og de statsstøttede aviser og blade eller gratis mentor et år til at udvikle ideen yderligere.

En WE and not ME tilgang til iværksætterbranchen. Et netværk som er godt igang, men som kan understøttes ved at mødes okalt, for de som vil hjælpe hinanden til at vokse. Lav evt. lokalafd. af Aminoer. DVS. Uden om kommunal regi! Vi skal styre selv og løsrive os fra det system! Så en besparelse for kommunen, ikke mindst. Kommuner har ikke kompetencerne. Iværksætterkurser kan garvede iværksættere selv lave.

Nedlæg jobcentrene, og brug disse penge til individuel coaching af arbejdsløse, nystartede iværksættere og etablerede, der er igang med udviklende projekter. Vækstfondens penge ligger også her og bliver et vækstforum lagt ud til folket selv, istedet for til nogle usynlige mænd i toppen af et eller andet vækstforum som ingen alligevel kan komme i nærheden af.  

Hjælp til at oprette vores egen opsparings- og investeringsbank, udenom bankerne, og med særlige vilkår. Alle i hele verden kan gå ind og læse om igangværende projekter og byde ind med investering i projektet. mv.  

Fra Grenå
Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har for 3 år siden ansøgt om at få lov til at sælge is på et offentlig strandstykke tæt på hvor jeg bor.

Jeg måtte spørge om svar 5 gange med samme svar: Du bedes vente til sagen er nærmere undersøgt.

6 gang, (DA SOMMEREN SELF VAR INDTRUFFET`!!!!) næsten 9 mdr senere, fik jeg et kort afslag uden nogen som helst form for begrundelse.

Der var noget der mindede om en kopi af et A4 ark med forskellige regler. Jeg er ikke jurist og jeg vidste faktisk ikke engang hvilken af de regler (der var noget med miljø, affald etc) der udgjorde afslaget.

Og så et beklager i munden med signering.

Der er blevet brugt 9 mdr på at finde en løsning på, at jeg ikke måtte, ikke om det kunne lade sig gøre.

Jeg kan ikk se et problem i affald med miljøet da kommunen har ansvaret for de (endda fotograferede skraldespande langs kysten) vedligholdes.

Og jeg synes det hele er samlet i en stor joke, dejlig dansk ironi.

" Du må ikke sælge is på en strand"

Så gider jeg da heller ikke forsøge at sætte noget som helst igang nogensined tænkte jeg!!!

Og ja miljøregler; Ja du kan betale for at sætte et partikelfilter på din gamle diesel bil, eller bare betale og lade være.

Ja så er det sgu ikke miljøet der gælder men bare en ren indtægt i mine øjne.

Og der er sikkert masser af jer der er uenige og det er helt i orden, men det ændrer ikke på mit syn på nogen på Christianborg.

Side 16 ud af 23 (223 indlæg)