Her kommer den opdaterede ønskeliste: 1. Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.
Mange hilsener Flemming Hasselriis |
Ja jeg er ening i at vi også skal passe på alle mulige særlove, med den risiko der ligger i at vi bare påfører "samfundet" en masse mere udgifter/omkostninger.
Men nu mener jeg også disse betragtninger er meget nuanceret:
- Der er langt flere iværksættere/selvstændige rundt omkring i Danmark, end dem der er "aktive" på Amino.
- Nu er det hellere ikke alt lovgivning der nødvendigvis medfører øgede udgifter m.m. end måske noget udvalgsarbejde i Folketinget, men de er ofte der alligevel og skal have deres løn.
- De af mig foreslåede punkt 6 og 17 burde være temmelig udgiftsneutral, der findes lovgivning på områderne i forvejen, og der skal ikke investere i inventar, infrastruktur m.m. i modsætning til f,eks. nye busser til svage invalidepensionister
- Jeg synes også man skal se på nytteværdien hos dem det vil berøre.
- Man kan vel også foretage en cost benefic analyse, således at der skel en analysering af både fordele og ulemper, også opgjort i "menneske" kroner/øre.
Ofte er mangelen lovgivning afsted kommet grundet ikke særlove, men særinteresser. Hvor man med dygtig lobbyisme har hindret diverse i af havde indflydelse, bl.a. "små grupper" som erhvervsdrivende, i særdeleshed mindre og mellemstore virksomheder, der som oftest ikke kan nyde godt af lobbyisme fra organisationen Dansk Industri.
Ib Abildgaard
Råd & Mal