Jeg er blevet kontaktet af et firma som laver 3. parts applikationer til Facebook. Man må jo åbentbart ifølge FBs regler ikke lave konkurrencer med mindre det er via en 3. parts app.
Nu har jeg så fået et "tilbud" på en ganske almindelig konkurrence, som fx. kunne være i form af en lille quiz, hvor man kan svare på et spørgsmål, og så deltager man i konkurrencen hvis man svarer rigtigt (og så skal man selvf. være fan for at deltage).
Kan det virklig passe at det koster 22.000 at lave lidt grafik og nogle koder?
Går den, så går den. For nogle måneder siden var der et par tosser der ville have mig til at betale 100.000 i startgebyr til et affiliate program samt 20% af omsætningen.
Det lyder bestemt urealistisk - Kun hvis konkurrencen har nogle helt unikke virale funktioner, giver prisen lidt mening, men selv med disse funktioner vil det være dyrt.
En opsøgende sælger der sælger en standard-app. kan efter min ydmyge mening ikke finde argumenter for en pris på 22k i ovenstående.
Jeg har afgivet tilbud på konkurrence apps i størrelsesordnen 4k-6k, og jeg er ikke i markedet for at konkurrere på laveste pris.
Med lidt vind i sejlene er der et amino talent der laver en konkurrence app. for 1.200 kr.
Så har vi ikke engang berørt emnet om hvorvidt en konkurrence overhovedet er det rigtige. Det forholder en opsøgende sælger sig sandsynligvis ikke særlig neutralt til.
I mit foredrag i Køge på iværksættermessen strejfer jeg emnet konkurrencer.
Men det er såmænd heller ikke den specifikke 22k pris jeg forsvarer. Det er mere linien "lidt grafik og lidt kode" jeg prøver at gøre mere håndgribelig.
Selvfølgelig er det hele afhængig af omfanget af opgaven, men efter MIN ydmyge mening er 1.200 kr. useriøst.
.. og din vinkel er bestemt også god, for kun få begriber hvad der ligger i en prisfastsætning. Jeg læste bestemt ikke dit indlæg som et forsvar af de 22.k. .. men et godt input til indsigt i netop prisfastsætning.
Mit indlæg tjente formålet at forlænge dit svar... i retning af det næste spørgsmål der trænger sig på: hvad koster det mon så?
Lave bud fra talenter på amino er i mine øjne ikke useriøst, men måske snarere "risikofyldt". Det kan meget vel være at man køber en identisk vare til spotpris.
Vælger man en mere etableret spiller i markedet, som er dyrere, køber man også tryghed - noget som også repræsenterer værdi.
Det kommer vel i bund og grund helt an på hvor mange timer det tager at lave, og hvad man ligger i det. Laver man en tilfældig konkurrence app, tager det nok ikke så lang tid at lave, men hvis man også skal til at ideudvikle, og analysere hvad kunden har brug for, ryger der jo unægtelig ekstra timer på.
Jeg laver dog ikke app's, så helt konkret må jeg være svar skyldig.