Jeg ved ikke noget om det, har kun en almindelig Facebook-konto til privat formål. Men, jeg forstillede mig bare at man kunne oploade et billed på deres server, og at man have mulighed for at rette i en editor, så man kunne smide sit script ind i det.
Nu er det ikke for at spille "smart i en fart", men hvordan kan du skrive: "men ikke mere end 1000 kroner", når man læser din udmelding herover ..?
MVH
Thomas
Det bunder vel bare i en form for "føling" - da det jo egenligt ser meget nemt og enkelt ud, og går en smule udfra at hvis man har prøvet at opsætte sådan en app før, så er 90% af det vel bare genbrug.
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Det bunder vel bare i en form for "føling" - da det jo egenligt ser meget nemt og enkelt ud, og går en smule udfra at hvis man har prøvet at opsætte sådan en app før, så er 90% af det vel bare genbrug.
Så hvis jeg forstår dig rigtigt, at når man har tilegnet sig en færdighed , så skal man se bort fra den tid og indsats det har krævet at nå dertil.
Hvordan vil du prissætte en læge, advokat osv udfra din "føling" ?
Så hvis jeg forstår dig rigtigt, at når man har tilegnet sig en færdighed , så skal man se bort fra den tid og indsats det har krævet at nå dertil.
Hvordan vil du prissætte en læge, advokat osv udfra din "føling" ?
/jonathan
Hvis man har opskiften på kildekoden, og det bare skal indsættes, så synes jeg det er dumt at tage 20.000 kroner for det - det tager jo maks 5 min, så det er mere passende at bonne for 1 time arbejde som maks.
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Hvis man har opskiften på kildekoden, og det bare skal indsættes, så synes jeg det er dumt at tage 20.000 kroner for det - det tager jo maks 5 min, så det er mere passende at bonne for 1 time arbejde som maks.
Så principelt mener du at når en musiker har indspillet en cd så må han ikke tage den samme pris for cdén efter han har solgt den første, den er jo allerede indspillet og ligger på iTunes.
Eller når et software hus har udviklet et nyt produkt ....
Det er jo også noget helt andet - hvis vi bare snakker kode som kan copy/pastes, så kan jeg følge dig et lille bitte stykke ... og specielt hvis Adobe havde samme tankegang, og jeg slap med at betale prisen for nogle tomme DVD skiver og en times arbejde for en af deres medarbejdere, for min CS5 pakke, men så kunne jeg nok godt skyde en hvid pind efter lanceringen af CS6 :o) Redshop anvender faktisk den filosofi, da de moduler som nogle shopejere betaler for at få udviklet, bliver implementeret i næste opdatering til alle brugere.
I det priseksempel, som er kommet i denne tråd udgør kodningen kr. 3.300 - det der koster er grafisk design, møder, projektledelse mm. som alt sammen er individuelt fra kunde til kunde.
Så principelt mener du at når en musiker har indspillet en cd så må han ikke tage den samme pris for cdén efter han har solgt den første, den er jo allerede indspillet og ligger på iTunes.
Eller når et software hus har udviklet et nyt produkt ....
eller ( indsæt selv )
Forstår du hvad jeg mener ?
Jeg forstår godt hvad du mener! Men jeg synes at det er i overkanten at tage 20.000 kroner for at lave sådan en FB quiz, uden at vide det, så vil jeg tro at jeg sagtens kunne anskaffe koderne til det, ved at spørger mennesker eller søge lidt på Google.
Synes også det er lidt at overdrive, når du snakker om at have brugt flere år på opnå disse færdigheder, er det ikke bare sådan noget man lære indenfor de første par uger ( lave en quiz, lave et snevejr-script ) - ja, undskyld jeg siger det, men jeg "føler" bare at det er sådan noget man kan på ryggraden.
Jeg synes man kan samligne det lidt med en revisor, han får til opgave at lægge 40 tal sammen, og trække 25% fra - det er meget muligt at det tager 4 år at læse til revisor, men sådan et simpelt regnestykke skal man da ikke forlange 20.000 kroner for, efter min mening. Det var bare noget i den stil jeg mente.
Jeg vil ikke gå ind i diskussionen om hvad der er billigt og hvad der er dyrt, det har de andre styr på:-)
Jeg vil meget hellere give dig et tip til en service jeg bruger til flere projekter.
http://www.wildfireapp.com/ . Denne glimrende service bliver brugt at alt fra pepsi , forbes og Mashable. Systemet er utroligt stabilt, og her kan du både oprette konkurrencer, quizzer og en helt masse andet smart.
Hvis du skal lave mindre kampagner ligger deres priser ret så fair syntes jeg. Så prøv da lige at kig forbi og se om det er noget for dig
Jeg havde over set dit indlæg - synes du kommer med et rigtigt godt link. Fem stjerner herfra for at anbefale den service.
Jamen pænt tak Michael:-) Servicen er helt genial hvis man er et mindre firma som gerne vil arbejde med disse 3 parts apps. Og så koster det ikke alvorligt meget at komme i gang med.
Jeg synes ikke rigtigt jeg har fået nogen seriøse tilbud endnu. Hvis der er nogen herinde som gerne vil sælge sådan en løsning som jeg har lagt op til, så er I velkommen til at komme med et tilbud (og referencer).
Jeg synes ikke rigtigt jeg har fået nogen seriøse tilbud endnu. Hvis der er nogen herinde som gerne vil sælge sådan en løsning som jeg har lagt op til, så er I velkommen til at komme med et tilbud (og referencer).
Mvh Marlene
Jeg synes at wildfireapp.com virker meget seriøst, det ville jeg helt sikkert selv gå efter hvis det var mig.
Og ikke for at provokere, men hvis du finder et firma der vil løse den opgave for dig, så er der en stor risiko for at de siger at de selv har programmeret det fra bunden af, og tager masser af penge for det.
Jeg har set det i mange andre tilfælde med f.eks WordPress - hvor firmaer lader som om de har opfundet det selv, og tager 20.000-50.000 kroner for sådan noget. Det kan være lidt af en jungle det her - så helt klart prøv at finde ud af hvordan wildfireapp.com virker, og hvis du opgiver, så kan du måske få en amino til at få det til at virke for en billig timesarbejdskraft. Det er alt fra mig af i denne omgang.