Kvalitet! Når jeg tænker på kvalitet og på fjernsyn...
Så tænker jeg mest på B & O
Det er da nogen af dem der har de bedste fjernsyn?
Og samtidig nogen af de højeste priser?
Mange gange virker det som om man bare skal lave et produkt og så sørge for at sælge det dyrere end alle andre. Og vupti...
Så har man et produkt alle vil have?
Eller er det skudt lidt over målet? |
Hvad med fjernsyn?
|
´Jeg ved ikke om jeg ser meget lidt tv/ læser aviser, men der er da ikke vildt mange reklamer med B & O eller er det bare mig der ikke ser dem? Lavede de bare en masse branding for et par år siden, og så lever de tykt på det? |
Nej så nemt kommer du ikke afsted med det. For det første er B&O fjernsyn af en meget høj kvalitet og med et ualmindeligt eksklusivt design. Dertil bruger B&O ufatteligt mange penge på kataloger, butikker og markedsføring og det gør at deres produkter bliver meget eftertragtede. Hvis du lancerede et TV i samme kvalitet som B&O (det er ikke svært, det er bl.a. Panasonic der leverer indmad) og i samme type flotte design, men kalder det for Lyskjær TV, så ville du bestemt ikks slippe afsted med at tage 80.000 kr. for et 40 " tv. Så det er muligt at du tænker at 80.000 kr. er meget for et tv og det er det også, men du skal bare ikke glemme at du først lige skal bruge en stak milliardet på at bliver lige så kendt som dem og det er ikke nemt at låne i banken nu om stunder. Men det lyder som om du er meget forhippet på at sælge fjernsyn. Så start da med at samle nogle bestillinger fra venner og bekendte og få dem så leveret fra Tyskland. Så kan du sikkert tjene en lille tusind krone seddel pr. stk. og så får du testet om det er en branche du kan lide. Dbh Martin |
Prøv at købe en stak udenlandske eksklusive blade som Wallpaper etc. så ser du dem. Dbh Martin |
Mht. Bang & Olufsen, så er det en gammel slidt skrøne at de bare køber noget smart ude i byen og pakker det pænt ind. Lidt i stil med at det altid kun er fattige som påstår at man ikke bliver lykkelig af at have mange penge De har en af de største udviklingsafdelinger i Danmark, med langt over 200 ingeniører. Men de fokuserer alligevel deres kræfter i det de er gode til, og køber den teknologi de ikke kan/vil være gode. Deres produkter er pænt pakket ind i aluminium og glas, og især aluminiumbearbejdning er dyrt når der absolut ikke må være fejl.
Nej, det er sjældent man ser reklamer fra Bang & Olufsen. Det er som regel deres forhandlere som reklamerer for produkterne. Men jeg tror også at de laver meget mersalg til eksisterende kunder. Når først man er blevet veld med deres produkter må man ha'' mer''.
Jeg har selv oprettet en ISDN-2 telefonlinje af den eneste grund, at jeg ellers ikke ville kun bruge min fede BeoCom 3 telefon
mvh Carsten |
Dato: 12/9/2005 3:35:38 PM Forfatter: Martin Thorborg
Så start da med at samle nogle bestillinger fra venner og bekendte og få dem så leveret fra Tyskland. Så kan du sikkert tjene en lille tusind krone seddel pr. stk. og så får du testet om det er en branche du kan lide. Dbh Martin Opfordrer du til MLM?
![]() mvh Carsten |
Nårh... et par milliarder på markedsføring. Det er hemmeligheden bag B & O
Tænk det har jeg ikke lige liggende. Kan godt være jeg skal finde en anden branche.
Hvis man siger i banken at man skal bruge penge på at brande sig selv.
Det er de vel ikke vilde med? |
|
Du skyder ikke ideen i sænk, men må indrømme jeg nok hellere må finde et alternativt produkt. Efter mange forskellige poster fra jer alle herinde, kan jeg godt se det måske ikke er det bedste emne at starte med. Fik også hurtigt at vide i starten af Hr. Thorborg at jeg skulle passe på kopier, hvilket de første jeg havde fundet viste sig at være. Så er lidt tilbage på første felt. Men jeg gir aldrig op |