Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM = Jehovas vidner er de !!!!

Side 8 ud af 13 (121 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ExtAsia,

Okay, nu skal vi ikke hænge os i ordet "alt". Jeg forstår hvad du mener.

Hvem mener du ellers er en "gensplejsning af MLM og pyramide" og hvorfor påstår du at Amway er det?
Du svarede dog ikke lige mit på sidste spørgsmål?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:01

Hej Mikael, James og Extasia

Jeg har lidt surhed i maven, over jeres indlæg, der skal ud af kroppen!
Jeg har svært ved at tage dig(Extasia) seriøst i denne samtale. Din start af denne "post" og alle dine negative påstande, hvor du tager så grueligt fejl!!

Mikael og James er jeg skuffet over. Den måde i via sakasme og "skæve Smileys" prøver at køre videre på Extasia uvidenhed omkring Amways marketingsplan. I prøver at køre samtalen hen på at det er jo Amway og ikke os andre firmaer der er noget galt med. Det er under mit lavmål. Jeg synes ikke det er kritik.   
Nu tænker tænker i nok; "jeg har set marketingsplanen" og det har Extasia jo også, men her vil jeg godt æde min gamle hat på at, hvis Extasia havde været til en lige som helst anden MLM-fremvisning den pågivne dag, havde hun gået forkert i byen og misforstået konceptet. Det er min påstand.

Extasia, jeg tror bare ikke, at du synes om selve ideen om at; Købe produkter et nyt sted, anbefale dem til andre, få penge for din Anbefaling/Reklame(ikke løn men bonus efter omsætning), Hjælpe andre mennesker med at gøre det sammen og derefter score passiv indkomst efter gennemsnitlig flere års arbejde!! Og det er helt fair at du ikke synes om dette! Dette er ikke ulovligt, men en anden form for markedsføring end den vi bliver udsat for via TV, Avis og diverse andre reklamer i det offentlige rum.   

Og til din information kan man sagtens komme til at tjene mere en ens uplines. (dvs dem der begyndte før dig) Her handler det bare om at bygge breddere end dem og selvfølgelig dybt. 
Det kræver hårdt arbejde at bygge en MLM-forretning op. 
Du fortalte også at du havde mødt en af "toppen af poppen" som du kaldte det. Hvordan tror du hun er havnet der?? ved at sidde på sin "flade"?? man kommer ikke sovende til noget i Amway! Der skal opbygges et proffesionelt netværk der arbejder sammen i deres sponsorlinie.  
Du snakkede om en Else, hvis det er hende som jeg tror det er, så har hun opbygget det største netværk herhjemme og det må man tage hatten af for. Hun har knoklet rø... ud af bukserne de sidste 5-6 år og er god for en rigtig stor pose passive penge hver måned resten af livet. Nogle folk sagde det var umuligt at bygge en Amway forretning til Diamantniveau i Danmark, men hun har vist vejen og deler gerne ud af sin erfaring, det synes jeg er lækkert!! 

Så fik jeg det meste sure væk fra min mave

Rigtig god weekend til jer alle

Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:40

Til Mikalel

Svaret er :
Amway koncept er urealistisk.MLM kan bæres KUN af begrænset antal af  financial winners.

Fra Wikpedia :

Anyone can become an Amway Independent Business Owner , or IBO (formerly known as a Distributor); IBOs may purchase products from Amway at rates published as wholesale prices.

Ca. 70% af varer skal forbruges af forbruger, der ikke er med i konceptet som forhandler. (Jeg selv har mødt amways forhandlere, men aldrig set varen,(selvom *toppen af *toppen har lovet i starten ) det eneste de ville sælge til mig (og andre , der var til stedet)var selve konceptet. Der er også krav på, at du (som forhandler) skal bruge selv varer og det betegnes som god reklame.

Amway are to the Independent Business Owners (IBOs) themselves for personal consumption rather than to retail consumers who aren''t enrolled as IBOs. Buying products from Amway or Quixtar gives IBOs points and they are paid back on the number of points that they generate from personal consumption. It is claimed to be a business opportunity and hence an existing IBO can help others to get an IBO number and divert their buying habit from other stores to Amway or Quixtar. Thus the business grows as a greater number of people join the group. The share of profit is based on the leverage that an IBO has.

The business skills of the IBOs are honed by business support material and tools sold or provided by select successful individuals within the higher ranks of the organization. It is claimed that the support material can be of help to an IBO if he wants to build a big business, however undercover investigations like one done by MSNBC Dateline in 2003-04 suggest that most of the money being earned by these successful individuals was coming from the hidden "tools" business rather than through selling the company products.

"Crosslining," or associating with people from a different "leg" or distributor chain, is generally discouraged. :))))

Her er www.amway.com   Når jeg åbner startsiden, kan jeg se  noget som helst varer, der sælges kun konceptet,
og emnet  How to Buy Products   
Tilmeldt 16. Nov 05
Skrevet kl. 21:09
>>>> JONAS:

TIL DIG, UDEN SMALEYS!

>>> Det er kritik, og som jeg kan se, har ramt dig også.
Vil du diskvalificere mig på grund af min uvidden i denne debat .... ?
Gør ironi noget mindre sandt ?
 Har du en super genial MLM plan selv... eller ser du op til andre (tryllekunstnere)
Go with Jesus, he will lead You to the God !!!
Elsa=Amway=Penge = er falske guder.
Efter min mening, er det lige meget hvad man har knoklet af, eller hvor meget man har opnået, hvis motiver/midler er forkerte. Hun = Elsa  er ingenting i mine øjne.  Måske en lys , lige så socialt og flittig parasit.
Jeg tror kun på mig selv,( my jugment ),  så teoretisk set  har jeg egenskaber til at bekomme  til en god for de andre..... som Jesus, .. Buddha, ...John Lennon eller Stalin -- THE CHOICE IS MINE!

Det er ikke det eneste koncept jeg har oplevet , -- første gang i 97` var jeg en del af lige så store koncept.
Amway bruger absolut det samme *marketingskoncept* (som mange andre).... , og derfor  er det ikke så svært at genkender mønster.

Har du selv  været til amwaymøder ?
 Jeg anbefaler, cirkus med  klovner klædt i dressman! Indgang -- GRATIS!!!
 Tage min ironi som udgangspunkt med, så det hele puslespil skal hurtig fælder på plads!

P.S.
 Hvis du generes af for meget mavesyre -- bør du tygge maden godt  og ungå stress!!!

Held og Lykke!

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 21:36

Hej Jonas,

Nu forstår du måske vores smileys?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:56

Hej Jonas

Som jeg ser det, så tror jeg at du har misforstået mig og Mikael en anelse og efter min mening, så er der ikke grund til at have surhed i maven.
Det som jeg og Mikael åbner op som mulighed er, at Extasia muligvis ikke har fået formidlet MLM på en særlig heldig måde. Der er jo ikke tale om nogen kritik omkring Amways metoder eller Amway som firma, men nok mere en kritik imod, at de repræsentanter hun har snakket med muligvis kunne have gjort det bedre.
Som jeg ser det, så konkluderer hverken jeg eller Mikael særlig meget, for ingen af os var til stede. Men vi forsøger i hvert fald, at være åbne overfor Extasias kritik og i vores dialog med hende, så bliver det naturligvis sagt at Amway ikke er lig med al MLM der findes på markedet.
 - Vi kunne selvfølgelig vælge at børste Extasia af og sige; "Du er bare negativ!" (Som jeg selv gjorde i mit første indlæg). - Men når nu Extasia virker som om, at hun faktisk er interesseret i at føre en debat omkring dette, så må det bedste jo være at der er nogen fra MLM verdenen der giver hende noget sparring.

Hovedsagen er, at hun har haft en dårlig oplevelse med Amway. Havde hun været til et møde med et andet MLM firma, så kunne præcis det samme også være hændt. - At hun var til Amway møde er jo egentlig bare "tilfældigt". Men jeg tror ikke det har hjulpet meget på det, at Amway laver møder på den måde de gør.
Jeg har tidligere meldt ud, at selvom jeg synes Amway er en fin forretning og selvom jeg er tilhænger af MLM, så bryder jeg mig ikke om Amway møder. - En af grundende til at jeg ikke gør det, er faktisk præcis det eksempel vi sidder med nu: Når man afholder et stemningspræget informationsmøde med en masse; "kom nu" og "gør det" og "prøv det", så har det en negativ indvirkning på de mennesker, der i forvejen er lidt skeptiske. - At få af vide at man via denne forretningside kan blive rig er jo ikke særlig konkret og at se de samme mennesker stille sig op på scenen og sige den samme sætning om og om igen og uge efter uge giver ikke én noget positivt at se frem til som udgangspunkt.
Hovedsagen er, at når man i den grad forsøger at skabe en "stemning", så vil mange slå bak fordi det virker som om, at de skal rives med. - Så selvom Amway ikke kan nå, at gennemgå hele projektet og produkterne til deres møder, så er der stadig en masse "tom fylde", som kunne erstattes af noget mere konkret og down to earth.

Kort og godt står det mig klart, at Extasia med sin kritiske holdning ikke tog et sådan Amway møde særlig positivt og et eller andet sted kan jeg godt forstå det. Jeg har en ide om, at hun har spurgt efter noget mere konkret information og blevet mødt af en del udenomssnak, men det er ikke noget jeg kan konkludere.  I hvert fald er det uheldigt hvis dette er tilfældet, for Amway''s forretningskoncept kan sagtens formidles meget bedre end det.

Nu må du ikke tage min egen subjektive holdning til Amways møder alt for negativt. Det er bare min holdning og som jeg også har nævnt tidligere, så er der jo mange mennesker der nyder den stemning der er ved disse møder. Men igen så "kritiserer" jeg og Mikael nok mere repræsentanterne mere end Amway og det er jo det jeg hele tiden har sagt; at "fejlen" som regel ligger hos de mennesker der formidler forretningen og ikke forretningen i sig selv.
I hvert fald virker det som om, at du har ret godt fat i hvad det drejer sig om og du vil forhåbentlig repræsentere din forretning meget bedre og det tror jeg også at du gør.

Mvh.

James
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:34

Til Extasia

Jeg ved ikke om du tror på alt hvad du finder på nettet, men lige præcis Wikipedia skriver om sit eget indhold; LÆS VENLIGST ERKLÆRINGEN NEDENFOR OMHYGGELIGT IGENNEM FØR DU FORLADER DENNE SIDE. WIKIPEDIA GIVER INGEN GARANTI FOR INDHOLDETS PÅLIDELIGHED.

Jeg tror ikke du har sat dig ordenlig ind i Amway''s koncept . Det er som om du er så vred og skuffet over din veninde, at du løber med halve vinde og griber efter tvivlsom information. Jeg har også mødt en Amway forhandler, set konceptet, set et katalog på flere hundrede produkter - endda købt nogle af dem. Jeg har også mødt en fra FLP og fra Nuskin - Amway havde faktisk flest produkter. Og der står faktisk i Amways kontrakt at der ikke er købetvang eller et minimumskøb.
Om budskabet om konceptet er klart nok!?! Ja - det handler om, lige som i Føtex, Bilka og Brugsen, at få så mange kunder til at handle der, som muligt.
Tilmeldt 16. Nov 05
Skrevet kl. 23:50
>>>>>Jesper

Jeg forstå slet ikke hvorfor sammenlignes Mc Donalds, Bilka og Brugsen med konceptet som amways... , jeg synes der er rigtig stor forskel. Bilka vil have så mange kunder som muligt, amways -- forhandlere.
Det kunne da være skægt, hvis jeg gik til kassedame i Brugs og sige, at jeg vil gerne være med og blive også en kassedame.
Kig på Bilkas, Brugsens Mc Donalds hjemmeside, der kommer varer frem, .... med det samme og med priser, ingen vil mig/dig der til at stå og sælge burgere.
Og ja, jeg har lægt mærke til det du skrev med STORE BOGSTAVER , men fordi det kan være besværligt at læse og forstå mig, så henviser jeg til teksten man kan bedre forstå. Har du læst hele indhold, eller har søgt for  INGEN GARANTI FOR INDHOLDETS PÅLIDELIGHED ? Har du tænkt over hvad stå der, eller fordi det er mig det siger det, --har  du besluttet dig at holde din kontra position?
Omkring amways koncept, er der mystik involveret, derfor er der også (i dk) ansæt folk, der er under cover i amways til at indsamle  beviser.  Har du beviser, -- er der advokater der vil gerne høre fra dig.
Og jeg kan ikke udtaler mig om deres produkter, for jeg aldrig har set dem. De er selvfølgelig gode, det er jeg ikke i tvivl om.
   Fordi mange pyramide koncepter har adopteret MLM  , kan man ikke udgive et lov der adskiller de to . De skal tages sag efter sag , undersørges og lukkes ned.
OG jeg er vred, men ikke skuffet.
Fordi i her er som små bølger, der kigger på de store og kraftige, men aldrig *imagine , at alt er vand.
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:11

Til Extasia,

Nej mit standpunkt har intet med dig at gøre. Jeg undrer mig over du bliver ved med at køre frem med påstande, uden at se hvilke kilder du får det fra. Jeg skrev det med stort, fordi Wikipedia selv gør det og med en meget stor font. Jeg søgte ikke på det, jeg ved de skriver det, fordi det netop ikke er en pålidelig kilde - heller ikke efter deres egen mening. Og hvordan du staver  eller skriver, rør mig ikke, da jeg selv er stærk skriveblind (ikke at forveksle med ordblind, da jeg ikke har noget problem med at læse)

Hvis du husker lidt tilbage i tiden (cirka 2 år) så var der en stor sag, hvor netop Amway blev set dybt i kortene (med Ekstra bladet og Metro express som "afslører"). Men den gang fandt myndighederne ikke noget ulovligt. Så kom der en ny sag her for nogle måneder siden (igen med Ekstra Bladet og TV) Igen ikke noget at komme efter. Og TV måtte ud med en undskyldning for dårlig research. Der har også været en sag oppe omkring ACN, men myndighederne kunne ikke lukke dem pga forretningsformen. Der har været en sag med FLP, men de er her stadig - fuldt lovligt.

Jeg sammenligner det med andre forretninger, for det handler for Amway, FLP, NuSkin og alle de andre MLM, at skaffe kunder. De har valgt en anden forretningsform end traditionel forretning og markedsføring. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så kan man være kunde i alle de forretninger UDEN at skulle bygge netværk. Det står en helt frit for - det er bare et tilbud, som man kan sige nej tak til. Men du har åbenbart en viden om, at der foregår noget "mystisk" og ulovligt, så synes jeg du skulle henvende dig til de advokater. Det kan godt være jeg ikke har noget bevis for det er lovligt. Men du har endnu ikke præsenteret et bevis (eller en fornuftig argumentation) på, at det er ulovligt (Det har myndighederne heller ikke, for så havde forretningerne været lukket). Og så længe det ikke er ulovligt, så er det lovligt. Og så er det håbløst at argumentere det modsatte, indtil loven er lavet om (eller retten har afsagt dom om det). Det er det samme som at argumentere for, at det er ulovligt at spille fodbold, for det ved vi begge godt, at det er det ikke. Men du har jo meldt din veninde til politiet, så lad os se hvad der kommer ud af den sag. Så kan vi jo se om det er lovligt eller ej - eller om det er hende der ikke har fulgt reglerne for god markedføringsskik.
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:04

Hej Extasia

Jeg synes du skulle undersøge hvad MLM egentlig går ud på generelt.

Du har misforstået rimelige mange ting!! Jeg synes det er synd for dig at du sidder og bruger tid på noget du ikke får noget ud af....hvis du virkelig er interesseret i Amway eller andre firmaer(Det må du være siden du bruger tid på det) og du ikke mener at du kan få nogle som helst oplysninger af dem som har introduceret dig til forretningen.

Så kan du jo bare kontakte Amway eller det pågældende mlm-firma.

www.amway.dk kan du finde tlf.nr. adresse osv... Der står faktisk også beskrevet hvad der er ulovlige "mlm"forretninger...

Du kan finde en masse hade-sider om Amway og andre MLM-forretninger. Dem vil man aldrig kunne undgå når firmaerne bliver så store som de gør. Der er over 3,6 millioner IBO''er på verdensplan. Plus en omsætning på ca. 6milliarder US$ på et år. Det fortæller også lidt om at det er en seriøs forretning og dermed også en konkurrent til andre forretningsformer og kæder! Amway har som førnævnt været her siden 1959 og har altid drevet deres forretning på denne måde. De bruger ingen penge på reklame til gengæld giver de bonusser til dem der hjælper dem med af få omsætning. Hvor store og små bonusser man kan få er en længere historie da der findes flere forskellige bonusser i Amways marketingsplan. Ved ikke om du kan huske det regneeksempel du er blevet præsenteret for?? men det er en af dem.

Ps.

Extasia, tro mig, du får mig aldrig ned på det barnlige niveau som du opfører dig i , når du begynder med dine grinagtige påstande!! Lad os smutte over på Cafe forummet og så kan vi fortælle hinanden Jokes. Det her nogle folks forretning du "misforstår" på det groveste!! 

Fortsat god søndag
Side 8 ud af 13 (121 indlæg)