Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM = Jehovas vidner er de !!!!

Side 7 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikael

"Okay? Har du virkelig mødt "de bedste af de bedste". Så er JEG imponeret. Hvem er det du har talt med og i hvilket land mødte du dem?"

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så var Extasia til Amway møde.. :)

Mvh. James
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 15:56

James, nåhhhh....

Så det var måske bare ment sådan mere "generelt" og ikke specifikt personer?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:05

Hej Mikael

Nårh ok... jeg spurgte hende bare tidligere, så jeg ved at det var et Amwaymøde.
Uanset hvad, så er der jo tale om at hun har snakket med nogle repræsentanter og de har i hvert fald ikke redegjort for meget af den tvivl Extasia har... ellers ville vi jo ikke sidde i denne dialog nu. Men det er jo ikke en kritik mod Amway, mere end det er en kritik imod de selvstændige repræsentanter der vælger at give skulderklap til de mennesker, der leverer kritik til dem, uden egentlig at redegøre for noget. Eller sådan har jeg opfattet det i hvert fald...!?

Det er jo altid svært når man ikke selv har været til stede.

... Men jeg kan da godt se de sarkastiske undertoner.... nu! Hehe

Mvh.

James
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:19
Ja, jeg var på besørg hos amway :)

1) Den person, jeg talte med, påstod, at hun er toppen af toppen  ( så gå jeg ud fra her i DK ) , ... hed hun (tror jeg ) Elsa .
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 17:53

Jeg kan heller ikke påstå at jeg kender til Amway og hvordan forretningen drives. Fakta er at den præsentation du har fået ikke har været god nok til at du fik en forståelse af hvad Amway er og står for. Måske skyldes det dem der har forklaret det, måske skyldes det måden de har forklaret det på eller måske noget helt tredje.

Uanset hvad, så har det været en dårlig oplevelse for dig. Men fra at have en dårlig oplevelse til at sige at MLM er noget forfærdeligt noget, synes jeg kan sammenlignes med at du går på restaurant og får noget dårligt mad, hvorefter at du fortælle alle og enhver at det er noget forfærdeligt noget at spise mad.

- Ja du har haft en dårlig oplevelse (men måske der var andre på det møde der faktisk havde en god oplevelse??).
- Ja det var Amway og de benytter et MLM koncept (men det er ikke ensbetydende med at alle andre MLM koncepter er som dem??).
- Ja du har mødt en der sagde at hun var toppen af toppen (men hvis det ikke blev bevist, hvorfor skulle man så tro på noget af det hun sagde??).

Tilmeldt 16. Nov 05
Skrevet kl. 18:35
 Til James og Mikael
Det er kritik til amways koncept og deres selvstændige repræsentanter . Fordi måske venstre arm ved ikke hvad den højre gør, men der er også hovedet....
Og i min opfættelse hvis du representere noget, skal du have alle svar om det du stå for, er du direktør eller representant, ellers sælge det ikke.
   Hvis der var en der  kom til mig og sagte, at hans/hendes MLM virksomhed  har faktisk  bundpriser og dermed begrænsede antal af trin du kan kravler op ad. Så er konceptet solgt ... med ærlighed og troværdighed :)
Derfor Beklage jeg ført og fremmest til James og andre *sande* MLM folk, for at blande det hele sammen...
Som Mikael sagte, der er nogle der vil benytte MLM koncept...
.... og måske mange, der vil udnytte.....
Hilsen,
ExtAsia
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 18:54

Jamen vi kan jo kun håbe at der er nogen Amway folk der læser med her og kan tage det til efterretning. Man kan selvfølgelig aldrig gøre alle tilfredse, men derfor bør man alligevel lytte til kritik.

Omkring det med "at vide alt", så håber jeg ikke at det skal tage så bogstaveligt som du skriver? Ingen kan vide alt, men derfor skal man da gerne kunne fortælle det meste. Specielt hvis man er "toppen i Danmark".

Men ExtAsia jeg er da glad for at vi det snævret ind til din Amway oplevelse og ikke nødvendigvis MLM generelt.

Tilmeldt 16. Nov 05
Skrevet kl. 20:29
Mikael,

Ved man bogstaveligt alt hvad man stå for eller ej  ,  få man ansvar for alt.
Så viden er kun et prioritet.
Er du  kompetent forhandler, findt.
Er du dum , eller naiv --  er det ingen undskyldning. Man bliver straffet efter de samme paragrafer.
Og selvom man er *en del* af stor fællesskab, er du faktisk alene, når du står på skud....

Desværre  ikke kun amway er det enestående eksempel på gensplejsning af MLM og pyramide. Der er uhyggeligt mange af dem.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 20:36
Dato: 11/24/2005 8:29:01 PM Forfatter: Extasia
Mikael,
Ved man bogstaveligt alt hvad man stå for eller ej, få man ansvar for alt.
Så viden er kun et prioritet.
Er du kompetent forhandler, findt.
Er du dum , eller naiv -- er det ingen undskyldning. Man bliver straffet efter de samme paragrafer.
Og selvom man er *en del* af stor fællesskab, er du faktisk alene, når du står på skud....
Desværre ikke kun amway er det enestående eksempel på gensplejsning af MLM og pyramide. Der er uhyggeligt mange af dem.

ExtAsia,

Du har ret i at man har en del ansvar, men ALT ansvar... NEJ. Der tager du fejl. Kun i meget sjældne tilfælde har du f.eks. produktansvaret.

"Viden er kun en prioritet"? Også her må jeg skuffe dig. INGEN kan vide ALT. Det er fysisk umuligt.

Jeg er enig i at man bliver straffet efter de samme regler. Men for at blive straffet skal det bevises at man laver noget der er ulovligt. At folk synes man er dum og uvidende er ikke en forbrydelse.

Hvem mener du ellers er en "gensplejsning af MLM og pyramide" og hvorfor påstår du at Amway er det?

Tilmeldt 16. Nov 05
Skrevet kl. 21:08
Mikael,
Alt for bogstaveligt fortolker du hvad jeg skrev.
Og det er fysisk muligt vide alt om  et projekt man gå rigtig meget op i.
Jeg taler hellere ikke om varer.
Udelukket om handlinger. .... &Om dem, der bevidst  undergraver  forretningsmoral .

Jeg synes, at man skal vide lige så meget om et projekt mand kaster sig i, som om den kæreste man vil gifte sig med og give sit efternavn :)))
Side 7 ud af 13 (121 indlæg)