Du har ikke overbevist mig... Trustpilot skal jo ses som et sted hvor kunderne kan ytre deres uforbeholdne mening, præcis som de selv ser den. Hvis Trustpilot skulle gå ind i alle små enkeltsager, så ville hele ideen jo forsvinde og stedet ville være censureret.
Jeg synes bestemt de skal tage action hvis der er tale om hetz eller om konkurrenter der ligger dårlige anmeldelser - men at ændre en reel anmeldelse om (undskyld mig) småting som størrelser - det synes jeg slet ikke er rimeligt.
TRUSTpilot. Er det ik et spørgsmål om sikkerhed ved online handel? Det er i hvertfald det eneste sted, hvor jeg kan se et nichemarked, hvor Trustpilot kan finde berettigelse...
Hvis siden ender med at blive overspamet af kommentarer om størrelser, en dags ekstra leveringstid, kunders holdning til produkterne (f.eks jeg kan smader godt lide den grønne vase, da den bare minder mig om forår, og gør mig i super godt humør. Den overvejer jeg at købe på den flotte hjemmeside) mm, så forsvinder fidusen ved Trustpilot!
For hvordan kan en sådan anmeldelse vægte ligeså tungt, som en anmeldelse om dårlig service eller svindel?
Jeg gider i hvertfald ik kigge 57 kommentarer igennem, hvoraf 50 er ubrugelige anmeldelser om produkt størrelser, produkt farver eller andet gøjl... Det er spild af tid, og så er den der stjerne rating da NADA værd!
Størrelsesvejledning er meget fiktiv. Hvis vi skriver en bluse er til den lille side, så er der en kunde som synes den er stor. Sådan er det bare. Vi måler eks også vores sko indvendig - det gør vores kolleger også. Målene kan svinge med en hel cm fordi vi måler på forskellige måder. Derfor har vi tilføjet en tekst når vi angiver mål: Målene er ca mål og kan variere en smule. Ønsker du præcise mål, er du velkommen til at kontakte os.
Eller noget i den stil i hvert fald... Måske du kan gøre noget lignende (Tim) for at undgå en lignende episode en anden god gang :·)
Enig, men hvis Liselotte besøger TP, fordi hun vil handle på Tims webshop, og ser de anmeldelse omkring størrelserne, så kunne hun måske tænke:"Fede produkter, men jeg bliver pludselig i tvivl om størrelserne, og da jeg har travlt de næste 2 uger, så orker jeg ikke tage på posthuset og returnere varer. Derfor vælger jeg at vente, og finde et lignende produkt i en fysisk butik".
Sådan har jeg da selv tænkt et par gange, når jeg har læst anmeldelser, som gik på størrelserne...
Så ovenstående kunne faktisk ligeså godt have været mig... Eller mange andre!
Derfor er sådan en anmeldelse giftig som en skorpion, og den kan altså dræbe en masse salg, også selvom den ser ganske harmløs og uskyldig ud!!!
I dag sad jeg i øvrigt lige og læste anmeldelser af et feriested. Nogle anmeldelser var vildt gode og andre mere negative. Her sad jeg og tænkte over, at for det første har folk forskellige forventninger til deres ferie - og for det andet kan deres humør have været mega godt og mindre godt.
Nu er ferier, services mm lidt noget andet, end et fysisk produkt...
En tshirt har de mål, som en tshirt nu og engang har. De kan ik diskuteres. Men om et hotel er godt eller dårligt, se det er en vurderings sag. Det vil variere fra person til person, og nok afhænge meget af, hva den enkelte person har oplevet af hoteller tidligere...