Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse når man er selvstændig!

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

chandler75:

Er der så nogen, der ved, hvad jeg skal gøre i dette tilfælde: Jeg får også beskeden med "Omsætning er XXXXX mindre end det, SKAT har beregnet ud fra dine momsindberetninger"- hvilket er meget naturligt, da omkr. halvdelen af min indtægt har været fra opgaver, jeg har lavet for lande som f.eks. Korea, hvortil jeg jo ikke tillægger moms, når jeg sender regning ud.

Så vidt jeg ved, skal disse beløb dog også bare lægges til det samlede beløb, der skrives i Rubrik 111? Felterne for Udenlandsk indkomst er - så vidt jeg lige kan gennemskue - kun, hvis man har betalt skat i de pågældende lande?

Hvis dette er tilfældet, skal jeg så bare ignorere kommentaren fra SKAT?

Lyder helt forkert. Hvis du har momsfri omsætning, skulle din omsætning jo være højere end den der bliver beregnet i forhold til dine momsangivelser.

Der må være noget andet der tricker din angivelse.

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 11:20

Eller skal jeg forstå det ret. Du har ikke medregnet det momsfrie salg i din omsætning, men bare lagt det til i overskudet?

mvh
Michael

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:25

Hej Chandler75,

Du skulle gerne i løbet af året have lavet listeangivelser for dit udenlandske slag til SKAT. Jeg gætter på, at det har du ikke gjort.

Korrekt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10

Jeg har medregnet det momsfrie salg i min omsætning, trukket mine udgifter fra og angivet resultatet som overskud.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12

Du skulle gerne i løbet af året have lavet listeangivelser for dit udenlandske slag til SKAT. Jeg gætter på, at det har du ikke gjort.

Det er korrekt, men er uden for EU, skal man vist ikke lave det?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21

Lyder helt forkert. Hvis du har momsfri omsætning, skulle din omsætning jo være højere end den der bliver beregnet i forhold til dine momsangivelser.

Ja, det lyder lidt sært... Mit momsindberetningtbeløb for 2010 har kun været ca. 1/8 af det overskud, jeg har angivet.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 14:23

Puha.. Synes godt nok at der altid er en masse bøvl, når SKAT skal laves.

Jeg har lige så mange af de samme problemer som de bliver skrevet her inde.

Men nu tro jeg at jeg betaler mig fra at få en til at lære mig det fuldstændig, og så må jeg se om jeg kan huske det til næste år :)

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)