Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse når man er selvstændig!

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen.

Har sendt dig en PM.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23

Hej Peter

Sådan var det sidste år, og det er derfor jeg bliver en smule forvirret i år.

Når jeg udfylder de rubrikker, som du nævner, og derefter danner årsopgørelsen får jeg en besked om at det beløb de har ud fra min indberetning af moms, ikke modsvarer det indtastet.

Hilsen

Benny

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:25

Hey Peter.

Har også en enkeltmandsvirksomhed med omsætning under 300k.  Men når jeg prøver at godkende min udvidede selvangivelse ved bare at udfylde rubrik 300-306, får jeg følgende besked:

Rubrik 320, Omsætning er xx.xxx kr. mindre end det, SKAT har beregnet ud fra dine momsindberetninger 
Vær opmærksom på om du har tastet forkert. Du kan se de indberettede beløb i Skattemappen under personlige skatteoplysninger mv.

Hvordan kan det være?

Rene

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11

Og det er fuldstændig det samme der sker for mig, og det er nyt i forhold til sidste år

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 13:26

Fik lige fat i Skat på telefonen.

Hun sagde at det er for at advisere folk om at huske at tjekke om renteudgifterne stemmer overens med det banken har regnet ud på årsopgørelsen.  Og hvis man havde haft renteudgifter i ens biks osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34

God forklaring!!! God dag mand økseskaft!

Typisk SKAT, hvad har renteudgifterne så med omsætningen og momsen at gøre?

MvH

Peter

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 15:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

caffery:

Rubrik 320, Omsætning er xx.xxx kr. mindre end det, SKAT har beregnet ud fra dine momsindberetninger 
Vær opmærksom på om du har tastet forkert. Du kan se de indberettede beløb i Skattemappen under personlige skatteoplysninger mv.

Ved SKATs informationsmøde for rådgivere her i foråret fik vi at vide, at der ville blive lavet en kørsel for at sammenholde de indberettede virksomhedsoplysninger med momsangivelserne. Hvis der var større afvigelser, ville der komme en fejlmelding.

Ved ikke, om det er det, der er sket her.

mvh
Michael

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:10

Michael V. Kristensen:

Ved SKATs informationsmøde for rådgivere her i foråret fik vi at vide, at der ville blive lavet en kørsel for at sammenholde de indberettede virksomhedsoplysninger med momsangivelserne. Hvis der var større afvigelser, ville der komme en fejlmelding.  

Ved ikke, om det er det, der er sket her.

Nemlig!

SKAT ganger dine salgsmomsangivelser for året med fire og korrigerer med oplysninger udenlandsk salg angivet i listesystemet, og så skal din omsætning gerne ramme spot on... eller i hvert fald ligge meget tæt på.... ellers er der lavet en fejl et sted, og det er dét SKAT prøver at fortælle dig.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:35

MaxNooB:

Men i og med jeg har skudt mere ind i firmaet end jeg har lavet i overskud, så er det vel egentligt et underskud, ikke?

Det er et enkeltmandsfirma, og vi er absolut ikke op over de 300.000,- :-)

Hej MaxNooB,

Du har ikke nødvendigvis underskud, bare fordi du har indskudt mange penge i firmaet. Det kommer helt an på, hvad du har købt for pengene.

Hvis du eksempelvis har købt varelager, som endnu ikke er solgt, så kan udgiften ikke trækkes fra, eller du har købt aktiver, som ikke kan afskrives samme år.

I disse tilfælde, vil du have brugt mange penge (måske flere end du har solgt for), men kan alligevel ende op med et skattepligtigt overskud i virksomheden.

MaxNooB:

Kunne godt være jeg bare skulle betale mig for at få det lavet - nogen der kan hjælpe?

Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig, så skal jeg hjælpe dig med at få lavet regnskabsafslutningen rigtigt. 

Skriv en PM, eller kontakt mig via 123Regnskab.dk.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10

Er der så nogen, der ved, hvad jeg skal gøre i dette tilfælde: Jeg får også beskeden med "Omsætning er XXXXX mindre end det, SKAT har beregnet ud fra dine momsindberetninger"- hvilket er meget naturligt, da omkr. halvdelen af min indtægt har været fra opgaver, jeg har lavet for lande som f.eks. Korea, hvortil jeg jo ikke tillægger moms, når jeg sender regning ud.

Så vidt jeg ved, skal disse beløb dog også bare lægges til det samlede beløb, der skrives i Rubrik 111? Felterne for Udenlandsk indkomst er - så vidt jeg lige kan gennemskue - kun, hvis man har betalt skat i de pågældende lande?

Hvis dette er tilfældet, skal jeg så bare ignorere kommentaren fra SKAT?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)