Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webapplikation i php ellers asp.net ?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nøglerne til valg ville for mig være projektleders kendskab og kommunikation. Det er der også nogen der har været inde på. Kommunikationshurdlerne kan så godt være store uanset om man kan dansk, punjabi eller engelsk. Trådopretter har kendskab til .NET. Det er klart en styrke jeg ville udnytte. 

Mht hosting og databaser, så er det nemt at finde noget prismæssigt overkommeligt med begge. I hvert fald så længe der vælter tonsvis af brugere ind. Det vil jeg så mene er et luksusproblem som de fleste der har lavet sådan noget kun går og drømmer om - og ja, så er det ikke usandsynligt at .NET er dyrere mht hosting og database ;-)

Hvis man lytter til nogen af dem, der har haft succes med at få et overpopulært site op at køre, så tager det gerne en del år før der vrimler ind med brugere. Der er nok ingen af os der ved hvordan det ser ud til den tid med teknologier og priser. 

Det ikke nødvendigt at "nøjes" med Visual Studio Express. Microsoft har tre forskellige programmer man kan tilmelde sig og få blandt andet Visual Studio gratis i tre år. Dernæst koster det, så vidt jeg lige husker, 100 USDhttp://www.bizspark.com

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 21:54

CMS:

Jamen tillykke med det da :)  Jeg har personligt brugt dem i 5-6 år efterhånden, så det er ikke et nyt koncept. Priserne er de samme som de hele tiden har været, og du kan evt. slå dem op på trustpilot hvor de også uden sidestykke er de mest positivt anmeldte.

Så det kan jeg varmt anbefale dig, det er ihvertfald langt bedre end surftown, både på performance siden og supporten.

Mange tak for tippen :)

Har hermed registre et Gold webhotel hos EuroUno, det er da godt nok billigt. Har været kunde hos surftown i nogle år, det er nok på tid at flytte :) 

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:13

Jeg burde næsten få kommision for min skamrosning af deres firma :)

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 00:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Adnan Importør:

Nu er jeg så heldig, at jeg kan tale indisk og pakistansk(urdu og punjabi) flydende.Meeen hvis jeg skal have udviklet noget bliver det sikkert i Thailand.(har et projekt jeg skal have lavet om 8-9 mrd) 

Hej - eller Salam Aliekum, (som man siger i Pakistan) Adnan, 

Hvis du kan tale Indisk og Urdu, så er du sgu rigtigt godt kørende.. Kan selv lidt Urdu, men nuvel ikke meget.. Men det jeg har gjort, er at kombinere det med fx en udvikler fra Pakistan og så en fra Indien - de to lande imellem med primært henholdsvist sunni/shia muslimer og så hinduerne, giver en del fleksibilitet. Når fx muslimerne har nogle religiøse cermonier som fx ramadanen og nægter at arbejde i opimod en måned, så har man sin indiske programmør i baghånden. Og omvendt! Det har jeg ret gode erfaringer med :) 

Kultur eller ej - de er nuvel nogle skønne mennesker at arbejde med uanset hvad, Inderne vil bare tjene penge, men pakistanerne kan man have nogle ret så faglige diskussioner med også mht politik.. Men ved ikke hvor meget du kender til Islam? Men det er helt sikkert en KÆMPE fordel at kende en del til deres relogion, hvis man på lang sigt, vil arbejde med pakistanere :) Og til dem der kun taler engelsk, så taler ret mange Pakistanere faktisk overraskende godt engelsk.. Dog er deres mobilnet - lidt dårligt, nogle dage er det næsten dansk standard, andre gange er det lidt en sjov oplevelse :) 

Jeg er desuden ret enig med de andre, om at hvis du kender meget til .net og intet til php - så skal du enten sætte dig ind i php eller vælge .net, fordi det med at have en meget realistisk sans om noget tager 10 eller 30 timer, er ret fedt, når man skal holde dem i ørene. 

Til long distance project management, er jeg ret glad for Unfuddle - tror også et alternativt kunne være basecamp - til at styre dine programmør, og til at supplere din dokumentation er det et glimrende værktøj! Dog har jeg aldrig prøve basecamp, kun hørt om det!

God udviklerlyst! Håber det hjælper dig på rette vej!

Jo jeg kender lidt til Pakistan og religionen Islam. Jeg er TILFÆLDIGVIS Dansk pakistaner (nydansker  :-)). Det overrasker mig du siger deres religion gør  at de holder fri fra arbejde en  HEL måned....Det kan være du har oplevet det, men jeg kan fortælle dig ingen holder fri fra arbejde pga religøse dage (Ramadanen) - folk er fattige de er nød til arbejde!!  

Meeeeen JO De holder fri om Juledagen(Eid) - (Øvvv  hehe)

Jeg er selv begyndt importere frisørsakse fra Pakistan....det er gået glidende, uden problemer!. Det skyldes nok fordi jeg har et godt netværk og forbindelse en MEGET troværdig eksportør, som kan skaffe alt hvad jeg kan tænke mig. til god pris.

Sidder der og vil have hans telefon nr emial, skal i bare til. Der er ingen grund til jeg holder ham for mig selv, næ det vil glæde mig hvis andre også begyndte importere ting derfra, og fattig folk få lidt mad på bordet.

Jo de ligger meget stor vægt på Engelske, eftersom Pakistan har været Engelsk konni engang..

Nååh men tilbage til sagen..:)

Men jeg sidder og skriver kravspec, og når den engang er færdig og jeg har lidt mere tid end jeg har nu.....så må jeg se om det bliver php eller .net og eller om programmøren skal være fra Thailand eller Filipinien. (Det bliver nok ikke pakistan eller indien ... de er ikke så god til grafisk arbejde!)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:59

Adnan Importør:

Jo jeg kender lidt til Pakistan og religionen Islam. Jeg er TILFÆLDIGVIS Dansk pakistaner (nydansker  :-)). Det overrasker mig du siger deres religion gør  at de holder fri fra arbejde en  HEL måned....Det kan være du har oplevet det, men jeg kan fortælle dig ingen holder fri fra arbejde pga religøse dage (Ramadanen) - folk er fattige de er nød til arbejde!!  

Meeeeen JO De holder fri om Juledagen(Eid) - (Øvvv  hehe)

Jeg er selv begyndt importere frisørsakse fra Pakistan....det er gået glidende, uden problemer!. Det skyldes nok fordi jeg har et godt netværk og forbindelse en MEGET troværdig eksportør, som kan skaffe alt hvad jeg kan tænke mig. til god pris.

Men jeg sidder og skriver kravspec, og når den engang er færdig og jeg har lidt mere tid end jeg har nu.....så må jeg se om det bliver php eller .net og eller om programmøren skal være fra Thailand eller Filipinien. (Det bliver nok ikke pakistan eller indien ... de er ikke så god til grafisk arbejde!)

Haha, så du påstår at jeg betaler dem for godt?? ;-) Men ja der er meget fattigdom - og mange der slet ikke engang har en adgang til internettet - men min oplevelse er at de virkeligt knokler cirka 3 mdr før ramadanen, måske 70-90 timer om ugen, for at kunne holde fri i nogle uger, og det værste tilfælde faktisk hele ramadanen. 

Men ja, det er da også helt uacceptabelt at holde fri ;) Griner.. 

Filippinerne er tilgængel ret meget som DK, når danmark er lukket så er fillipinerne det sgu også fattig-dom eller ej :) Tilgængel, hvis de tjener mange penge, som de får udbetalt på en gang, så arbejder de først når de har brugt dem ;) Men mange taler tilgængel engelsk på højt niveau.. Faktisk er mange indere heller ikke så dårlige - naturligvis er der worst-case situationer på alt, men har haft arbejdet med flere der var særdeles forståelige :)

Hvad er så fantastisk ved Thailand? Har faktisk ingen rigtige erfaringer med dem - kunne være det snart var på tide :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:38

Spændende læsning :-)

Jeg ville holde det grafiske adskilt fra softwaren.

En af fordelene med Surftown må være det antal domæner man kan have tilknyttet til hotellet uden at det koster en bondegård. Hvert domæne kan være knyttet til hvert sit site. Det kan jeg ikke lige gennemskue om man kan ved UnoEuro.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:32

Jeg har kodet .NET (C#) siden det var i beta og arbejder idag primært med store SharePoint løsninger, så jeg kender til det meste indenfor .net.

Hvis du skal lave en web applikation (ikke bare en side), så vil helt klart anbefale dig at bruge Ruby on Rails. Du får meget hurtigere noget der spiller og ofte er kvaliteten væsentligt højere (ja jeg ved godt at det afhænger af udvikleren... men bær du over med mig og læs næste paragraf).

Rails giver dig højere kvalitet fordi:

- Testing er langt mere udbredt her end i .NET verdenen. På samtlige SharePoint projekter jeg har været på som konsulent har de fleste rynket på panden når jeg spurgte om jeg skulle lave unit tests. Det kan godt være at der findes gode test værktøjer til .NET men fakta er at der er ganske få der bruger dem "in real life". Når du outsourcer kan du selvfølgelig vælge at gøre dette til et krav.

- Alle rails projekter er bygget på den samme arkitektur og alle filer lægger på samme måde i alle rails projekter. Det gør at det er lettere for en rails udvikler på et projekt at komme ind i et nyt rails projekt. Det gør også at du får en afprøvet arkitektur som funker og udviklerne ikke skal lave deres egen kode til dette (ja jeg ved der er kommet MVC til .net, men alt jeg kan sige er too little and too late).

- Folk i rails community'et er som oftest væsentligt mere passionerede omkring god kode end deres kollegaer i .net community'et. Ja der findes også passionerede .net'er, men langt størstedelen har kun brugt de eksempler som MS har kastet efter dem. Der er heller ikke så meget genbrug i .NET verdenen hvilket gør at alle altid udvikler tingene fra bunden og derfor ikke får set andres (måske bedre kode). Da ruby er et dynamisk sprog er det langt lettere at lave udvidelser til rails og det bliver brugt i stor stil. Fx. lavede jeg en app til at styre scrum projekter med på en uge inkl. ALT (her taler vi om konto oprettelser med eget subdomæne, brugerstyring, burn down charts, drag and drop story og tasks cards hvis det siger nogen noget og meget mere), simpelthen fordi jeg kunne bruge udvidelser til mange at tingene. Når man på denne måde bruger så meget kode fra andre, giver det også et godt indblik i hvad god kode er og man lære på den fede måde istedet for endnu et MS eksempel hvor de "dragger" en data connection direkte ind i en aspx side.

- Cloud computing. Dem der ikke har prøvet at deploye en application (rails) via Heroku.com er virkeligt gået glip af noget. Du kan skalere din applikation fuldstændig (de bruger Amazon EC2/S3 som backend). Det er så smukt at være 100% cloudbaseret og kan styre CPU kerne via en slider i deres backend at det næsten er til at tude over. Ja .net har Axure, men du skal skrive din applikation til denne platform. Du kan ikke bare tage en 2 år gamle asp.net app og knalde derop. Du skal også bruge et bestemt database lag osv. Pt deployer jeg en mellem stor rails app (30+ tabeller) til Heroku på under 15 sekunder. Jeg får gåsehud bare ved at skrive det her. Heroku er FEDT.

Udfordringer ved rails?

Ja det kan fx. være svært at finde folk der kan det. Jeg outsourcer en del og har fx. ledt efter rails folk på Filippinerne (hvor jeg også har et par andre ansatte), men det er stadig ikke lykkedes. Lige nu outsourcer jeg derfor min rails udvikling til en virksomhed i østeuropa. De er lidt dyrere men knald dygtige.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:40

Rasmus, fedt indlæg.

Nu er jeg nok nødt til at kigge lidt på Ruby on Rails.

Jeg har aldrig kigget på det fordi jeg har hørt om det i forbindelse med nogle populære Facebook-apps, som har tendens til at være stærkt fejlbehæftede for brugerne. Det behøver så ikke at have direkte med Ruby on Rails at gøre. 

Når man kigger på forsiden af hjemmesiden lyder det jo næsten for godt til at være sandt - men jeg vil lade det komme an på en prøve Smile 

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 15:04

Faktisk er det en god ide at få lavet sine hjemmesider i her Danmark.Vi har jo trodsalt finanskrise i landet og der er folk nok som gider knokle for det. Men desværre er vi her i Danmark nød til sætte prisen højt, eftersom vi skal (MEGET) betale  i skat og moms!

Måske kunne man sætte skat og moms ned på de servicees som vi er begyndt outsource !

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:08

Adnan Importør:

Faktisk er det en god ide at få lavet sine hjemmesider i her Danmark.Vi har jo trodsalt finanskrise i landet og der er folk nok som gider knokle for det. Men desværre er vi her i Danmark nød til sætte prisen højt, eftersom vi skal (MEGET) betale  i skat og moms!

Måske kunne man sætte skat og moms ned på de servicees som vi er begyndt outsource !

Selv hvis man satte skat og moms ned ville man stadig ikke kunne konkurrere med outsourcing. Jeg betaler alt lige fra $250 om måneden for fuldtidsarbejde på Filippinerne til omkring $20 i timen for railsudvikling i østeuropa.

Min egen timepris når jeg er ude er imellem 700 og 900 DKK. 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)