Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webapplikation i php ellers asp.net ?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Jeg er godt træt af Windows, og det bære naturligvis også præg af mine meninger og erfaringer sorry! Og udvikle .net på freebsd/ubuntu eller Mac, er næppe den optimale løsning, derfor holder jeg mig helt klart til php...

Hej Jannik

Jeg er så heldig at dele mit liv med en .net-(og php og c++ og c og...) mand, der har samme had til windows som dig. Han har ikke rørt php i snart 1½ år, ud over ved veligehold af gamle systemer. Han udvikler .net på archlinux i monodevelop og hoster det ligeledes på en linuxserver.

Bare fordi du kører .net er du ikke bundet op på windows. Man skal bare lade være med at bruge de microsoft-specifikke funktioner i .net og holde sig til den åbne standart.

// Anne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24

Lige en ting med det der med at få udviklet tingene i udlandet; Indien, Pakistan whatever: Det er helt korrekt, at det kan gøres billigere. Timelønnen er, ja, jeg ved det ikke, men det skal nok passe med en tiendedel af taksten herhjemme.

Men - for der kan komme et kæmpe MEN - hvis du skal have lavet noget simpelt, så kan du godt vælge udlandet, men skal det være en avanceret hjemmeside med web-applikationer, som skal videreudvikles, så stiller det pludselig langt, langt større krav til dig om at skrive en fyldestgørende dokumentation. Kultur-forskelle og sprog-forviklinger kan nemlig gøre det forbistret svært at få udviklet det, som DU ønsker at få udviklet. Ring du til Indien og prøv at forstå, hvad det er, de vrøvler på engelsk...

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 12:49

Poul Madsen:

Lige en ting med det der med at få udviklet tingene i udlandet; Indien, Pakistan whatever: Det er helt korrekt, at det kan gøres billigere. Timelønnen er, ja, jeg ved det ikke, men det skal nok passe med en tiendedel af taksten herhjemme.

Men - for der kan komme et kæmpe MEN - hvis du skal have lavet noget simpelt, så kan du godt vælge udlandet, men skal det være en avanceret hjemmeside med web-applikationer, som skal videreudvikles, så stiller det pludselig langt, langt større krav til dig om at skrive en fyldestgørende dokumentation. Kultur-forskelle og sprog-forviklinger kan nemlig gøre det forbistret svært at få udviklet det, som DU ønsker at få udviklet. Ring du til Indien og prøv at forstå, hvad det er, de vrøvler på engelsk...

Nu er jeg så heldig, at jeg kan tale indisk og pakistansk(urdu og punjabi) flydende.Meeen hvis jeg skal have udviklet noget bliver det sikkert i Thailand.(har et projekt jeg skal have lavet om 8-9 mrd)

Jeg har selv teknisk uddannelse og har faktisk arbejdet med asp.net 2 år , c#.Hvis jeg vælger have applikationen i asp.net, ville jeg nok står for mest af programmeringen.

Men muligvis bliver det i php, jaa så må jeg skrive kravspec osv.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:16

Jannik Hansen:
så er mulighederne sgu store i php, og man kan i princippet kører udvikler versionen på et webhotel til 9 kr om md.

Du kan da også sagtens køre et .net website på et webhotel til kr. 9 om md. hos fx UnoEuro, og det endda inkl. MSSQL.

Derudover er det noget vrøvl du nævner tidligere med at MSSQL er dyrt at bruge til et website/web applikation. Det er det for såvidt hvis du har brug for en entreprise løsning, men MSSQL Express er ganske gratis, og det er godt nok sjældent behøver overstiger dette.

Visual Studio 2010 Express er også gratis, hvilket er ganske rigeligt til Web-programmering (så længe du ikke skal lave windows software osv., men bare et website/web-applikation).
Eneste minus her er, at VS studio kun findes til windows, så det kræver at udvikleren har windows. 

Så i virkeligheden behøver det IKKE at være så dyrt at udvikle eller køre et .NET baseret website - det er hvad man gør det til.

Dernæst for at komme lidt nærmere ind på trådstarters spørgsmål, så er min mening følgende:

- Der er langt flere der udvikler i php og  flere billigere php-udviklere, grundet øget konkurrence her, som følge af at der findes et gigantisk antal hobbyprogrammører / ufaglærte som anvender php (i forhold til .NET i de seneste undersøgelser jeg har set).

Derved får man typisk php-udvikling meget billigere, men vær dog meget opmærksom på at du let kan være så uheldig at ramme en inkompetent udvikler (Det kan du også i .NET, i php er der bare lidt flere af dem).

Personligt i dit tilfælde når du skal outsource til østen, så ville jeg nok vælge php da du kan få et langt større udbud af arbejdskraft til billigere penge. Men forsøg at finde nogen som andre kan anbefale, så du ved at de kan deres kram.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:19

Adnan Importør:
Men muligvis bliver det i php, jaa så må jeg skrive kravspec osv.

Det er her du bør sætte alle dine heste ind. Sørg for at lave en kravspec som er lige på sømmet, så får du meget for dine udviklingspenge og en produkt som er tilfredsstillende.

De fleste programmeringsprojekter hvor der opstår uenighed mellem leverandør og kunde, skyldes manglende eller mangelfuld kravspecifikation (Jeg mener det var en fra Amino der skrev en artikel om det med statistikker herfor osv.)

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Adnan,

Hvis du kan ASP.NET så synes jeg du skal hold dig til det. Jeg skulle selv nogle gange skal overtages projekter hvis nu programmør at et eller andet grund stå af.

Hvis du skal til arbejde med nogle outsourcing firma for første gange, skal du regner med at bruge double så meget tid som du selv gør. Du skal også tænk meget mere som en projektleder og ikke som en programmør. Hvert gang der sker en misforståelse så det er dig er tabte enten tid eller penge. Så være sikre på at din budskabt er nået frem rigtigt.  

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:27

Nhat Dang:
Hvis du skal få siden hosted så koster webhotel omkring 100 kr./mnd. hvor man få adgang til en MSSQL database

Hvorfor er det at folk altid ævler om at MSSQL koster så høje summer at få hostet?

Faktum er at rigtig mange hostingudbydere enten bruger MSSQL Express (som er gratis), eller har et kæmpe antal kunder, således at licensprisen for MSSQL Standard/Entreprise ikke koster noget synderligt pr. kunde.

Der findes masser af steder hvor du kan få MSSQL hosted ganske billigt, jeg har selv mange websites kørende således, hop fx hen til www.unoeuro.com (som efter min mening er DK's bedste host i den billige klasse).

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 13:42

Hej,

Da jeg for et stykke tid siden leder efter et ASP.NET webhotel, så min mulighed var surftown som koster der omkring.

Nu da du skrive at man kan få meget billigt hos EuroUno, så er jeg jo mere end lykkeligt :) Jeg undskylde meget for min forældes oplysning.

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:50

Nhat Dang:
Nu da du skrive at man kan få meget billigt hos EuroUno, så er jeg jo mere end lykkeligt :) Jeg undskylde meget for min forældes oplysning.

Jamen tillykke med det da :)  Jeg har personligt brugt dem i 5-6 år efterhånden, så det er ikke et nyt koncept. Priserne er de samme som de hele tiden har været, og du kan evt. slå dem op på trustpilot hvor de også uden sidestykke er de mest positivt anmeldte.

Så det kan jeg varmt anbefale dig, det er ihvertfald langt bedre end surftown, både på performance siden og supporten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09

Adnan Importør:

Nu er jeg så heldig, at jeg kan tale indisk og pakistansk(urdu og punjabi) flydende.Meeen hvis jeg skal have udviklet noget bliver det sikkert i Thailand.(har et projekt jeg skal have lavet om 8-9 mrd) 

Hej - eller Salam Aliekum, (som man siger i Pakistan) Adnan, 

Hvis du kan tale Indisk og Urdu, så er du sgu rigtigt godt kørende.. Kan selv lidt Urdu, men nuvel ikke meget.. Men det jeg har gjort, er at kombinere det med fx en udvikler fra Pakistan og så en fra Indien - de to lande imellem med primært henholdsvist sunni/shia muslimer og så hinduerne, giver en del fleksibilitet. Når fx muslimerne har nogle religiøse cermonier som fx ramadanen og nægter at arbejde i opimod en måned, så har man sin indiske programmør i baghånden. Og omvendt! Det har jeg ret gode erfaringer med :) 

Kultur eller ej - de er nuvel nogle skønne mennesker at arbejde med uanset hvad, Inderne vil bare tjene penge, men pakistanerne kan man have nogle ret så faglige diskussioner med også mht politik.. Men ved ikke hvor meget du kender til Islam? Men det er helt sikkert en KÆMPE fordel at kende en del til deres relogion, hvis man på lang sigt, vil arbejde med pakistanere :) Og til dem der kun taler engelsk, så taler ret mange Pakistanere faktisk overraskende godt engelsk.. Dog er deres mobilnet - lidt dårligt, nogle dage er det næsten dansk standard, andre gange er det lidt en sjov oplevelse :) 

Jeg er desuden ret enig med de andre, om at hvis du kender meget til .net og intet til php - så skal du enten sætte dig ind i php eller vælge .net, fordi det med at have en meget realistisk sans om noget tager 10 eller 30 timer, er ret fedt, når man skal holde dem i ørene. 

Til long distance project management, er jeg ret glad for Unfuddle - tror også et alternativt kunne være basecamp - til at styre dine programmør, og til at supplere din dokumentation er det et glimrende værktøj! Dog har jeg aldrig prøve basecamp, kun hørt om det!

God udviklerlyst! Håber det hjælper dig på rette vej!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)