Hej Jannik Jeg er så heldig at dele mit liv med en .net-(og php og c++ og c og...) mand, der har samme had til windows som dig. Han har ikke rørt php i snart 1½ år, ud over ved veligehold af gamle systemer. Han udvikler .net på archlinux i monodevelop og hoster det ligeledes på en linuxserver. Bare fordi du kører .net er du ikke bundet op på windows. Man skal bare lade være med at bruge de microsoft-specifikke funktioner i .net og holde sig til den åbne standart. // Anne
|
Lige en ting med det der med at få udviklet tingene i udlandet; Indien, Pakistan whatever: Det er helt korrekt, at det kan gøres billigere. Timelønnen er, ja, jeg ved det ikke, men det skal nok passe med en tiendedel af taksten herhjemme.
Men - for der kan komme et kæmpe MEN - hvis du skal have lavet noget simpelt, så kan du godt vælge udlandet, men skal det være en avanceret hjemmeside med web-applikationer, som skal videreudvikles, så stiller det pludselig langt, langt større krav til dig om at skrive en fyldestgørende dokumentation. Kultur-forskelle og sprog-forviklinger kan nemlig gøre det forbistret svært at få udviklet det, som DU ønsker at få udviklet. Ring du til Indien og prøv at forstå, hvad det er, de vrøvler på engelsk...