fuldt ok mig med som sagt med næste gang nogle sammenligner MLM (Multi-level Marketing, Network Marketing med pyramide spil er det ok med jer for det er ikke jeres brand så i er lige glad så det gør intet for jeres ry i jeres branche der står den ene efter den anden dårligt søgeord artikler om MLM der skriver den sammenligning med pyramide spil for i er lige glade
Jeg forstår godt hvad du forsøger at sige Mikael, men det står ikke så slemt til som du antyder.
Ved søgning på MLM via Google på dansk, så kommer der på den første side, som er den interessante i marketingsøjemed, ikke de store slagssider mod MLM, faktisk ikke rigtigt nogen.
Debatten om MLM/NM/NWM har kørt i årevis og jeg er af den opfattelse at de fleste efterhånden har forstået forskellen i hvornår der er tale om MLM/NM/NWM i rent form og hvornår der er tale om et ulovligt pyramidespil, om ikke andet så vil folk med interesse for emnet oftest spørge ind til det i relation til hvad de selvopfatter når de læser reglerne udstukket af FOM.
Som jeg ser det, så er det ikke en udpræget fordel at hamre igennem på internettet og bruge en masse energi på SEO og dermed søgemaskine placeringer.
De fleste forbrugere i 2011 er på et vist niveau godt klar over de valg de tager når de køber produkter også når de betaler for meget i Matas i forhold til f.eks. i Bilka, men det er et valg de tager.
Jeg vil til enhver tid påstå,at et veldrevet MLM/NM/NWM selskab til enhver tid vil slå et tilsvarende online/offline "normalt" selskab med samme produktlinie.
Den påstand kommer jeg med, fordi dem der vælger at bruge produkterne som de køber vi MLM og efterfølgende bliver sælgere af det, de gør det fordi de kan lide produkterne og synes de er gode og anvendelige i forhold til prisen. Når man rekrutterer en god sælger til et MLM/Nm/NWM selskab, så rekrutterer man også en patriot der vil, oftest i hvertfald, repræsentere dit produkt på en sober og repræsentativ måde.
Er man traditionel business så skal man konkurrere, modsat i MLM/NM/NWM, om hyldemeterne i butikken, største marketingsbudget og til tider korruption i form af gaver der gives i interne konkurrencer. Så i de tilfælde der er det ikke produltets egenskaber der er i fokus, det er alene hvem man er bedste venner med eller hvem der korrumperer en mest med interne salgskonkurrencer der ikke betales skat af.
Så uanset hvilket setup man sammenligner med, så vil MLM/Nm/NWM konceptet altid være det der har mest fokus på præcis den produktlinie der føres. Der vil utvivlsomt de næste 5-10 år opstå mange selskaber indenfor MLM/Nm/NWM da mulighederne på ingen måde er udtømt og det for mig at se stadig kun er i sin spæde start i Skandinavien, selvom det har været her mange år.