Vedrørende udvælgelsen af de øvrige medlemmer i fonden er det klart hensigten at finde disse udefra. Om det er Amino eller fra f.eks. erhversorganisationerne de skal findes har jeg p.t. ikke noget bud på.
Men den sammenlagte mistro jeg kan finde i flere indlæg slider lidt på projektet. Jeg kan godt høre at flere indlæg slutter op om projektet, men derfra og til aktivt at støtte det, er der synligt nok et stykke.
Når jeg læser fondslovgivningen, ser jeg, at området er rimeligt regelsat. Med den bevisthed er det, at jeg søger at opbygge kapitalen, før jeg går yderligere i detaljer med vedtægterne. De vedtægter der foreligger nu følger de minimumsregler, der er på området.
Derfor har jeg også stor sympati for ideen om at indskudene ligger i omegnen af de kr. 100,-, da dette umiddelbart ligger indenfor en ramme, hvor den enkelte ikke lider noget ubodeligt tab.
Såfremt jeg skulle tilgodese egne interesser med oprettelsen, vil min handling ved at oprette fonden være strafpådragende.
Men lad os prøve at få klarhed over om der er en økonomisk opbakning,
send mig en personlig besked, hvori I angiver, hvor meget I vil skyde i projektet. Herigennem vil vi så få en reel måling for, om der i Amino sammenhæng er vilje uden, at det endnu har kostet nogen noget.
Der vil derudover kunne foretages en måling af, om der er størst tilslutning til større beløb i stedet for de kr. 100,- .
Beskederne er udelukkende af moralsk karakter og binder ikke de enkelte til indskudet, men derfor vil jeg gerne opfordre til lidt seriøsitet.
Mvh
Bertil Vrou Thomsen