Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støt initiativet til Reetableringsfonden

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:

For en god ordens skyld, skal jeg lige slå fast, at Amino IKKE har noget med dette initiavtiv at gøre.
Ikke at vi har noget imod det, men vi kender ikke Bertil og har ingen planer om noget der ligner bankdrift :-)

Held og lykke med initiativet.

De bedste hilsner

Martin

Ja, man kunne godt forbinde udtrykket "Amino Bank" med Amino. Fik nemlig også først indtrykket at Amino var med i projektet.

De bedste hilsner

Freelancerbasen

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 10:48
flemming.dk:
Jeg synes ideen om en Amino Bank/Fond( el.bank for iværksættere og selvstændige) er rigtig god. Så jeg håber du får den sat på skinner. Måske skulle du sætte en advokat til at administrere kontoen. Det mener jeg er normalt ved denne type indbetalinger.

Opgaven kræver ikke nogen advokat p.t.

Det der er første led er, at se om der kan skabes tilslutning til at skabe den bagvedliggende kapital igennem forholdvis små indskud. Jeg finder at skabelsen af Fonden må være interessant for alle, der påtager sig risikoen som selvstændig. P.t er der registreret over 200.000 i RKI. En del af dem er tidligere iværksættere, der prøvede men fejlede i første omgang. Den risiko løber alle der starter.
Indskød hver RKI registreret kr. 100,- på den oprettede konto ville der der være 20 mill., ikke at det vil kunne løse alles problemer, men det ville være en start på en ny måde at komme videre på.
Jeg har den overbevisnig at skabes grundlaget, kan der også hentes midler andre steder fra, måske også fra den overbelastede statskasse, da formålet med Fonden løfter et problem ingen har gjort noget ved.
Når jeg fokuser på midlerne først, handler det om, at de skal kunne generes eller bliver alt anden omkring et sådant initiativ kun til snak.

Så kom nu ind i kampen for dem der tør tage initiativet til at blive iværksættere, alt fra kr 50 og opefter vil skabe grundlaget, kontonummeret står i første indlæg.

P.S. Til Martin Thorborg eller en anden der har brugerrettigheder på et overordnet plan. Kan I rette overskriften således at der står "Støt initiativet til en Fond" vil det være rart da jeg på ingen måde ønsker at skabe tvivl omkring Amino's deltagelse.

Med venlig og stadig optimistisk hilsen
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Jeg synes initiativet og begrundelsen for ide er supervandtæt- så respekt for det-

Men mange af os herinde er nok ikke ( jeg er ikke fx) vidende omkring opstart af fonde og sådan noget.

Så det kunne være klogt at få tingene ned på jorden og forklar det til en 6-årig, så man som iværksætter ikke er i tvivl om : render du med pengene fra kontoen om 3 mdr?, eller står pengene sikkert og urørligt på kontoen indtil de kan bruges til noget fornuftigt: at få nye iværksættere sparket igang.

Jeg mangler noget info om garantien ved at placere et beløb på din fondkonto- sagt med andre ord.

Tillid er godt- kontrol er bedre ( når det gælder indskydelse af denne type kapital)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:14

Jeg synes Bertils initiativ er nobelt, og personligt finder jeg det bekræftende at se, at der er én, som taget fat om roden på et vigtigt problem.

Hvis folk mener, at det er for usikkert at donere store beløb, så er man jo velkommen til at overføre mindre beløb. Jeg har personligt tænkt mig at overføre 100 kroner i første omgang. Det er ikke nok til at rokke noget i sig selv, men mange bække små. Og lige pludselig er der måske en iværksætter, der kan få realiseret sin drøm, fordi Amino Bank troede på hans eller hendes vision.

Det eneste jeg kan miste på det, er sølle 100 kroner - ingenting målt i forhold til den værdi, mit indskud kan skabe.

Find nu den sande iværksætterånd frem og støt Bertil i hans projekt. Han virker ikke som en sørøver, og jeg er sikker på, at det nok skal lykkedes det her.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:25
flemming.dk:

Tillid er godt- kontrol er bedre ( når det gælder indskydelse af denne type kapital)
Kontrol er bedre! Det er lige præsis det der er ved at køre det danske samfund over, så jeg foretrækker "moral er det bedste".
Jeg har lagt vedtægterne ud og disse er udformet således at bliver fonden ikke til noget på grund af manglende tilslutning vil det samlede beløb på kontoen blive dorneret til et formål der støtter de økonomisk svageste i Danmark via en velgørende fond eller forening.
Jeg har fundet, at det var den bedste løsning og billigste løsning såfremt mine anstrængelser ikke bære frugt og den der burde være mest spiselig for de indskydere, der vil følge initiativet til dørs.
Bliver det resultatet, vil jeg gennemføre en forslagsrunde her på Amino og derefter en afstemning af hvem der skal modtage midlerne.
Men jeg prøver lige at bevare optimismen.
PS. Jeg håber at Henriette kan rette overskriften som jeg skrev tidligere, hun har modtaget en E-mail fra mig derom. 
Mvh
Bertil V. Thomsen
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Mit svar er nej: det indskudte beløb skal gå ubeskåret tilbage til beløbsgiver, hvis projektet ikke lykkes.

Jeg vil ikke støtte evt velgørenhedsarbejde på denne vis. Det gør jeg direkte via SOS børnebyernes website fx hvor jeg donerer til dem.

Indskyder en person et større beløb 10000 kr vil der nok være interesse i at få det beløb tilbage. Ja og det gælder vel også småbeløb på 100-200 kr.
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 12:58
flemming.dk:
Mit svar er nej: det indskudte beløb skal gå ubeskåret tilbage til beløbsgiver, hvis projektet ikke lykkes.

Jeg vil ikke støtte evt velgørenhedsarbejde på denne vis. Det gør jeg direkte via SOS børnebyernes website fx hvor jeg donerer til dem.

Indskyder en person et større beløb 10000 kr vil der nok være interesse i at få det beløb tilbage. Ja og det gælder vel også småbeløb på 100-200 kr.

Jeg kan godt følge dig, men det her handler om administrationsomkostningerne, såfremt situationen bliver, at projektet ikke kan løftes. Der vil afhængig af beløbsstørrelserne være op til måske 6000 indtastninger for at overflytte beløbene tilbage til giverne.
Måske det kunne løses ved at alle beløb over kr. 500,- kunne tildeles en bemærkning fra afsender, såfremt man ønsker indskudet retur, hvis projektet må opgives. Så ville antallet være nede på max 600.
Jeg vil lige høre banken om det kan gennemføres maskinelt!
Andre forslag modtages.

Mvh
Bertil V. Thomsen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:08

Følger lige op på sidste indlæg. Her talt med banken og det forholder sig sådan, at skal der ske tilbagebetaling er det kun banken, der kender afsenders kontonummer, hvorfor det vil være banken, der skal udføre tilbagebetalingsarbejdet, hvilket de vil kræve betaling for at gøre.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Måske er der en anden løsning: at hver iværksætter max giver 100 dkk med den risiko at pengene kan risikere at gå til velgørenhed hvis projektet mislykkes.
Men modtagerorganistionen skal også "kvittere" for modtagelsen af pengene så beløbsgivere kan se at deres penge er kommet i rette hænder.

Hvis det er 100 kr jeg skal indskyde kan jeg vel godt leve med den ordning.
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 14:22
flemming.dk:
Men modtagerorganistionen skal også "kvittere" for modtagelsen af pengene så beløbsgivere kan se at deres penge er kommet i rette hænder.
Det er klart. Bliver det enden på initiativet bliver kvitteringen tilgængelig alle de steder. hvor det er relevant.
Mvh
Bertil Vrou Thomsen
Side 2 ud af 5 (47 indlæg)