Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du fri fragt som et salgsargument overfor dine kunder?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været flere diskussioner omkring brug af fri fragt og med de nye varslede priser fra PostDanmark, bliver det i en del tilfælde dyrere at sende pakker og breve ud.

Tilbyder du fri fragt og hvis du gør, vil du så fortsætte med det efter den 1. april, hvor de nye portopriser træder i kraft?

Jeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg ser fri fragt som en del af en webshops markedsføring

strategi.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:30

Hej Kim

Vi har fri fragt hvis man køber for X antal kr. - vores pakker er rimelig dyre da det typisk bliver en stor volume - så vil ikke kunne tilbyde mine kunder fri fragt hele vejen igennem.

Dog havde jeg tænkt mig på et tidspunkt og afprøve i 1-2 måneder om det har nogen sønderlig effekt sammenlignet med tidligere år.

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33

Hej Kim

Det er der bestemt en del af vores kunder som gør, men det kommer meget an på varesotiment, db og prisstrategi m.m.. f.eks hvis du ønsker at tiltrække kunder gennem prissamligningssider så er det bestemt ikke smart at inkludere fragtomkostninger i prisen, så det er meget op til din go-to-marked strategi.

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 14:12

Godt spørgsmål :-)

Min erfaring gennem forskellige webshop koncepter jeg er og har været tovholder på, er, at det afhænger helt af målgruppen, konkurrencen, din forretningside og dine produkter.

Er du på et marked hvor de fleste konkurrenter kører med fri fragt, bør du køre med en eller anden form for fri fragt fx ved en fri fragt grænse, ellers får du svært ved at tage markedsandele.

Er der derimod få eller slet ingen der kører med fri fragt på dit marked, kan du sagtens køre med en fast fragtpris eller måske en fleksible fragtpris der retter sig efter volumen og vægt, det afhænger lidt af hvor meget fragtudgiften svinger fra ordre til ordre.

I sidst nævnte tilfælde som jeg befinder mig i med Stepnote.dk har vi taget markedsandele og omsætning på at tilbyde fri fragt med forskellige grænser og det virker, for på vores marked er folk ikke vandt til fri fragt. Vi er på et niche marked for nodesalg.

Yderligere har vi en ide om at vi får flere konverteringer fra en sideeffekt af fri fragt grænse ideen. Det lokker folk til at starte med at smide noget i kurven hvis det ser relativt opnåeligt ud og selvom de så ikke når den fragtfri grænse så gennemfører de alligevel et køb da vi kører med en relativ fast og lav fragtgebyr på 29 kr. for alle ordrer som ikke skræmmer nogen væk.

men men, det er altid en afvejning af og en balance gang mellem omsætning og profit. Jeg vil dog helst omsætte for 100 k om md. og have en dækningsgrad på 20% end omsætte for 50 k og have en på 30% :-)

Bh

Bo

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:41

Nogle kunder kan gennemskue at begrebet "fri fragt" selvfølgelig ikke er fri/gratis, andre kan ikke. Jeg har da også kunder som forlanger "fri fragt", og selvfølgelig får de det - også selv om de havde kommet billigere ud ved at betale fragt og varen for sig.

Alt for kunden :)

Man skulle jo tro at de fleste kunne forstå at det vigtigste tal er summen af fakturaen - ikke om noget hedder fragt, administration eller noget helt tredie. Men overraskende mange kan ikke, så det udnytter mange selvfølgelig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Begrebet fragtfrit er sådan lidt lala...

Intet er fragtfrit alligevel. Det er bare et spørgsmål om, hvor udspecificeret du vil have din faktura. Enten er enhedsprisen højere, og du slipper uden fragt,  eller også er enhedsprisen lavere, og du betaler en fragtpris.

De kunder, som går efter fragtfrit, er typisk de kunder, som man alligevel ik kan holde på. Det er tilbudsjægerne, som ik er loyale, og som 100% har fokus på prisen og intet andet.
Det er bare rigtig svært at bygge en forretning op omkring disse, og derfor bør man også tænke over, hvilke signaler man sender!

Selv i brancher hvor de fleste kører med fragtfrit over xxx kr, der kan man sagtens tage en fragtpris, hvis man bare kompensere andre steder, eller tilbyder noget ekstra.
Har set eksemplet flere gange i både DE og UK, men det gælder om at være en smule kreativ, og ikke love mere end man kan holde!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:21

Kim:
Tilbyder du fri fragt og hvis du gør, vil du så fortsætte med det efter den 1. april, hvor de nye portopriser træder i kraft?

Vi har ikke gratis fragt - og har heller ikke tænkt os at få det. Hvis vi skulle give gratis fragt skulle vi sige farvel til minimum to ansatte på fuldtid. Kedeligt.

Kim:

Jeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg ser fri fragt som en del af en webshops markedsføring

strategi.

Det kan være en del af strategien - men så skal der også være plads til det i budgettet. Der er jo ikke meget sjov ved at arbejde 80 timer om ugen og ikke få noget særligt ud af det :·)

Så man kan jo også vælge at give kunderne nogle andre værdier og fordele - ting som gør, at det slet ikke er fragten som er afgørende for deres valg. Det kræver kreativ tænkning og ikke mindst at man tror på det man gør. Men kan man gøre kunderne loyale - så tænker de ikke så meget på fragten.

Hvis kunderne aldrig får serveret andet end et godt tilbud og gratis fragt - så vil det også være det eneste de ser...

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 21:41

Jeg bruger fri fragt som som en måde at få større volumen på bestillinger, fabrikkerne forventer at fragten er med i prisenSmile.

Preben

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 22:01

Vi har i et par år afprøvet forskellig fragt på byg-til-lavpris.dk og vi har meget gode erfaringer med at ligge fragtgebyr på i forhold til fragtfrit. Det giver en bedre prisgennemskuelighed og er ens for alle. Alle vores konkurrenter har fragtfrit ved køb over, men det har vi ikke mere og der er kun 1 kunde der har spurgt efter det. Men sagen er den at jo mere man køber for jo flere paller, støer osv. skal kunden også have. Så ja det giver det samme i det lange løb plus vi ligger ikke skjulte gebyrer ind på vores varer i shoppen. Det gør det hele nemmere for os og for vores kunder. Jeg har ikke mødt nogle der ikke ville give 300,- for at få leveret 1 palle x og 1 palle y.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 15:29

Vi kører også med fragtfri levering, på køb af maling over 999kr. Køb under 999kr. koster 99kr. det dækker overhovedet ikke vores udgifter til fragten.

Jeg frygter også at Danske fragtmænd sætter prisen op, nu når post Danmark gør det.

Det er ikke nemt det dér med fragt og ikke fragt... vi lokker kunderne til med gratis fragt på maling, og skræmmer dem væk igen, når de ser prisen på malingen. Selvom vi sælger malingen til halv pris, i forhold til hod farvehandleren, så mener folk tit at de skal have mængde rabat, ved 3 spande maling.

Mvh

Michael Haahr
Maler-maling.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)