Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du fri fragt som et salgsargument overfor dine kunder?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Tak for jeres input.

Bendtsen> Vi har også testet denne model en del gange og vi ser at gennemsnitsordren falder drastisk, når vi tilbyder fri fragt.
Til gengæld stiger antallet af ordre, men jeg har ikke lavet nogen ROI om det reelt er en god forretning. Man skal man jo forholde det til den øgede porto udgift og kapaciteten på pakkebordene.

Henning>Med hensyn til prissammenligningsider, så burde det jo netop der være gennemskueligt og det kan måske endda være en fordel, at du har kun én pris og at den altid er inkl. fragt. Min ide var nu heller ikke at uddele hele fragtomkostningen på varerne, men en del af omkostningen.

Bo>Ja du har ret i at det er afhængigt af marked og konkurrencesituationen. Men jeg vil jo påstå, at hvis alle konkurrenterne kører med fragt på alle ordre, så er der jo et stort argument til netop og skille sig ud i mængden og tilbyde fri fragt. Så fik du ihvertfald opmærksomhed:-)

Fashion-Seller>Det er nok rigtigt, at "frifragt-kunder" er mere i-loyale, men hvis du kan fange disse kunder ind og få dem ovenpå de loyale kunder, så er det vel en god forretning:-)

Helle>Nu er du jo på et marked med stor konkurrence og jeg forstår godt at du prøver ikke at matche dine konkurrenter på fragtområdet.
Men det er jo en udfordring, at fastholde kunder og du har ret I at der findes andre værdier, som man skal prøve at fokusere på, men fri fragt bliver stadig en udfordring for dig.
Det bliver jo spændende at se hvad de nye portopriser kommer til at betyde, specielt nu når hele distributionsmarkedet er under pres og det kun er få der overlever. For lykkedes det ikke at holde fragtprisen i ro i Danmark, vil webshops med udenlandske lagre og distribution, kunne sende billigere ind i Danmark, end hvad webshops i Danmark kan sende til internt i DK.

Camilla>Du er nok på et lidt andet marked end de fleste webshops, hvor vi taler om maxibreve og 2 til 3 kg. pakker. Det giver dig den fordel, at folk godt kan forholde sig til, at det koster noget at transportere en palle. Hvordan gør dine konkurrenter?

Tak for jeres input.
Har I undersøgt, hvad konsekvensen bliver for jeres budget for fragtomkostninger, når de nye portopriser træder i kraft?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:07

Der er efter min overbevisning ikke noget, der hedder gratis fragt. Har indtryk af, at de fleste webshops tilbyder det, for at skabe mere overskuelige priser, uden 'hemmelige' ekstra omkostninger.

Ordet 'hemmelige' skal naturligvis tages med et gran salt, da de fleste efterhånden ved, at fragten kommer oveni - og koster penge.

Min personlige yndlingsmodel er, når fragtprisen ligger i kurven til at starte med - og den hele tiden er synlig. Så ved jeg hele tiden, at jeg skal regne med, at der bliver 59 kroner oveni, når jeg checker ud.

Fra København
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  CoverMe.dk Skrevet kl. 17:42

Utrolig spændende diskussion som er kørende herinde.

I CoverMe, som er en ny startet virksomhed fra 2011 der sælger laptop covers til Mac computere, har vi hæftige diskussioner når fragt temaet bliver bragt på banen. Vi er stadig meget uenige, men personligt hælder jeg også til BZRs holdning om at gøre det så gennemsigtigt som muligt. Lad det være så eksplicit så muligt at der pålægges et fragt gebyr ved Check Out så bliver ingen skuffet.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge folk herinde til råds omkring prissættelse af fragten. Er klar over at det fuldstændigt afhænger af type produkt, branche og vægt. Jeg kommer til at tænke på tidligere nævnte 100 kr. fragt på maling, så ikke tilnærmelsesvis dækkede fragt omkostningerne. Denne pris må være fastsat ud fra en tanke om folks gyldne grænse? Hvornår finder man det fair at betale fragt og hvornår ikke? Balancegangen mellem det at fragten er for "dyr" og billig ville vi sætte utrolig stor pris på at høre mere om.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja og nej...  På min webshop Kondomaten har vi fri fragt. Det skyldes, at da vi startede den i 2001 var det meget normalt at webshops havde både porto og ekspeditionsgebyr og inden man fik set sig om, så var der lige smidt 50% oveni ordren. Vi ville godt udenom det og fremstå med mere gennemsigtige priser.

På min anden webshop Faktorfobi har vi en fast pris på fragt (p.t. 29,-). Den er sat du fra hvad gennemsnits-fragtprisen er.

Fordelen ved at have en fast pris er at brugeren ikke skal stå overfor et fragt-valg (altså flere forskellige fragt-typer). Hver gang man stiller sådanne valg op for brugeren koster det på konverteringsraten. Så vi kan altså helt springe dette "led" over i check-ud processen.

I øvrigt er det et godt lille tip at holde f.eks. "fragtfri weekend" og annoncere det i sine nyhedsbreve og på Facebook. Det giver gode salg.

Bedste hilsner

Morten Vadskær

Fra København
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  CoverMe.dk Skrevet kl. 20:41

Hej Morten 

Tak for dine inputs, synes specielt den med "Fragt Fri Weekend" lyder som en spændende ide. 

Mvh. Mads 

// CoverMe

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 22:33

Vi tager os betalt for fragten, på www.sousvide.dk

Men vi sender også altid pakker på 10+ KG. Så vi mener at det er fair at pålægge kunden denne udgift, på en synlig måde.

Vi har overvejet fri fragt, men kom så frem til at vi i så fald var nødt til at sætte vores priser op, da vi i forvejen har presset priserne i bund.

Jeg synes det er mest gennemsigtigt, at adskille tingene, så kunden får et indtryk af varens pris, og prisen på den service det er at få varen leveret.

Fragtprisen fremgår allerede i indkøbskurven i venstre side af shoppen. Dog kan man, når man checker ud, vælge en 25 kroner dyrere leveringsform, men det er mest som en service.

Det kan godt være at fri fragt, giver et bedre billede af totalprisen, når man sidder og skimter en prisliste, men forbrugerne er heller ikke dummere, end at de godt ved, at fri fragt ikke findes - fragtprisen er blot tillagt produktprisen :-)

Så kast fragtomkostningerne efter kunden - så kan kunden bedre gennemskue, hvad han reelt betaler for.

Og så kan man jo, som andre foreslår herinde, lave kampagner med fri fragt - den idé har vi i hvert fald skrevet bag øret, som et  muligt tiltag i vores FB annoncering.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)