Hej Bendtsen> Vi har også testet denne model en del gange og vi ser at gennemsnitsordren falder drastisk, når vi tilbyder fri fragt. Henning>Med hensyn til prissammenligningsider, så burde det jo netop der være gennemskueligt og det kan måske endda være en fordel, at du har kun én pris og at den altid er inkl. fragt. Min ide var nu heller ikke at uddele hele fragtomkostningen på varerne, men en del af omkostningen. Bo>Ja du har ret i at det er afhængigt af marked og konkurrencesituationen. Men jeg vil jo påstå, at hvis alle konkurrenterne kører med fragt på alle ordre, så er der jo et stort argument til netop og skille sig ud i mængden og tilbyde fri fragt. Så fik du ihvertfald opmærksomhed:-) Fashion-Seller>Det er nok rigtigt, at "frifragt-kunder" er mere i-loyale, men hvis du kan fange disse kunder ind og få dem ovenpå de loyale kunder, så er det vel en god forretning:-) Helle>Nu er du jo på et marked med stor konkurrence og jeg forstår godt at du prøver ikke at matche dine konkurrenter på fragtområdet. Camilla>Du er nok på et lidt andet marked end de fleste webshops, hvor vi taler om maxibreve og 2 til 3 kg. pakker. Det giver dig den fordel, at folk godt kan forholde sig til, at det koster noget at transportere en palle. Hvordan gør dine konkurrenter? Tak for jeres input. |
Der er efter min overbevisning ikke noget, der hedder gratis fragt. Har indtryk af, at de fleste webshops tilbyder det, for at skabe mere overskuelige priser, uden 'hemmelige' ekstra omkostninger.
Ordet 'hemmelige' skal naturligvis tages med et gran salt, da de fleste efterhånden ved, at fragten kommer oveni - og koster penge.
Min personlige yndlingsmodel er, når fragtprisen ligger i kurven til at starte med - og den hele tiden er synlig. Så ved jeg hele tiden, at jeg skal regne med, at der bliver 59 kroner oveni, når jeg checker ud.